Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:37

scoxxx schreef:
Daarnaast gaan van de winter mijn paarden terug blootvoets... witte lijn verzwakt wat door de roulatie "iedere 6 weken nieuw beslag".

Dat gaat de mijne ook :)

En ik wilde haar nu ook graag achter nog bloot houden maar na de rit van zondag ben ik daar vanaf gestapt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:39

Arabesk schreef:
Aimee schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in.
Komt nog eens bij dat foto's maar moeilijk een goede indruk geven. Diepteverschillen zijn maar moeilijk te beoordelen bijvoorbeeld

ik moet nog steeds een sticky maken over hoe je het beste foto's kunt maken, door foto's uit verschillende hoeken te nemen is het vaak al iets beter te beoordelen. Bovendien een verbrede witte lijn of een wand die ergens te lang is, zie je zo ook wel.

Dit lijkt me zeer nuttig, en mocht het geen sticky worden dan is het misschien nuttige aanvullende informatie voor in een eerste post van dit topic. Zodat iedereen in elk geval op dezelfde manier/uit dezelfde hoek foto's maakt. Van foto's oordelen blijft alsnog lastig, maar wellicht wordt het zo toch makkelijker. Ik vind zelf namelijk dat dit topic echt toegevoegde waarde heeft, zowel door de verschillen in beslag/bekapping die voorbij komen, als door de visie van een aantal mensen in dit topic. Hopelijk kan de goede toon dan ook bewaard blijven zonder al teveel off-topic moddergegooi (dat kan ook per PB).

Arabesk

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:56

Ik hoop het ook want de sfeer is nu om te snijden hier ^) en dat is nergens voor nodig. Scoxxx is redelijk pro-beslag en ik ben anti-beslag en toch kunnen we gezellig praten, waarom lukt anderen dat dan niet :(

Ik zal kijken of ik vandaag tijd/puf heb om een serie foto's te maken voor de 'how to' inderdaad wel beter om die bij de beginpost te zetten, dan weten mensen meteen hoe ze het beste foto's kunnen nemen als ze hier willen overleggen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:12

Zal ik even helpen het ontopic te krijgen ;) Wat vinden jullie van deze? Pony heeft een tijdje op ijzers gestaan, maar is nu slecht te bekappen/beslaan na een slechte ervaring met de hoefsmid. Hij loopt niet veel op asfalt, alleen tussen weiland en bak op betonplaten. Dit was net na het bijwerken:

linksvoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rechtsvoor:
Afbeelding
Afbeelding

Linksachter:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rechtsachter:
Afbeelding

rechtsachter voor en na het bijwerken
Afbeelding
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:35

Ik vind de hoefwand nog wat lang na het bijwerken, nu loopt het paard op alleen de hoefwand en daar is ie niet voor ontworpen. Ik maak altijd de hoefwand gelijk met de zool of laat 'm hooguit 1 of 2 mm uitsteken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:43

Mijne is 2 juli gedaan. Maar vind ze er nu al niet mooi meer uitzien. Stralen zien er rommelig uit. En hoefwand gaat weer uitsteken. Hij komt over 2 weken weer.
Zou ik zelf wat kunnen doen?

rv
Afbeelding

lv
Afbeelding
(deze ziet er helemaal triest uit :\ )

De rest had peerd geen zin meer in. haha.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:48

Zelf iets doen zonder cursus raad ik af. Maar wat ík zelf zou doen bij deze hoeven is weer even de hoefwand bijwerken tot zoolhoogte, mustangroll erin, steunsels bijwerken en alleen de losse flapjes van de straal halen. Ik kan zien dat de smid de straal flink heeft bijgesneden vorige keer, daar ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien de straal een belangrijke functie heeft als:

- tastorgaan
- schokdemper
- anti-slip

De straal is qua schokdemping zeg maar de nike-air van de paardenvoet, boven de straal ligt namelijk het straalkussen en dat wordt alleen goed ontwikkeld als het gestimuleerd wordt door voldoende druk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:51

Weet niet hoe jij ziet dat ie veel van de straal af heeft gehaald. Maar dat doet ie juist niet. Alleen losse flappen. Straal draagt ook mee.
Mijn paard heeft gewoon geen brede stralen denk ik.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:55

Laatst bijgewerkt door Hilli op 28-07-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar deel II toegevoegd