Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esperanza schreef:Naja, dat kan niemand met die dingen. Dat is ook 1 van de nadelen van die dingen.
Ik denk dat Scoxx ze er ook met een andere blik onder geslagen heeft, en nie zo maar klakkeloos alles weg heeft gekapt. (am I right?)
@krasse kraats, ik denk dat 1 van de smeden in dit topic daar een zinniger antwoord op kan geven. Maar door de stand van de voet wat te veranderen (was het nou voorover of achterover) kan de diepe buiger ontlast worden.
Arabesk schreef:Van nassau schrijft in zijn boek 'je moet heel veel jaren ervaring hebben voordat je goed kunt beslaan'
!
Dat betekent dus dat hij eerst jarenlang prutswerk afleverde en door schade en schande wijs is geworden
krassekraats schreef:Ja ik woon in noord holland!
Arabesk schreef:Van nassau schrijft in zijn boek 'je moet heel veel jaren ervaring hebben voordat je goed kunt beslaan'
!
Dat betekent dus dat hij eerst jarenlang prutswerk afleverde en door schade en schande wijs is geworden
Esperanza schreef:Maar Arabesk, ik vind het jammer dat jij al het leerwerk van smeden afdoet als prutswerk. Hoe zullen we jouw leerwerk dan noemen? En al het werk van je leerlingen? Ik begrijp dat jij je namelijk ook uitgeeft als bekapper. En dat sommige van je klanten niet eens weten dat jij geen diploma´s hebt. Jij hebt geen stages gelopen bij erkende bekappers, niets van dat al. En dan ga jij wel anderen uitmaken voor prutsers?
Myour @ [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2
Myour schreef:Esperanza schreef:Maar Arabesk, ik vind het jammer dat jij al het leerwerk van smeden afdoet als prutswerk. Hoe zullen we jouw leerwerk dan noemen? En al het werk van je leerlingen? Ik begrijp dat jij je namelijk ook uitgeeft als bekapper. En dat sommige van je klanten niet eens weten dat jij geen diploma´s hebt. Jij hebt geen stages gelopen bij erkende bekappers, niets van dat al. En dan ga jij wel anderen uitmaken voor prutsers?
Myour @ [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2
Hier wilde ik nog even aan toevoegen; foto's.
http://s217.photobucket.com/albums/cc38 ... %20hoeven/
Hier de link, het gasten wachtwoord is HeroesGo (let op de twee hoofdletters!). Foto's zijn gisteren gemaakt.
russel schreef:Fransje het is niet alleen de hoefjes, het is de stand van de voet die het zo belangrijk maakt. Sommige voeten zijn gewoon niet mooi, maar door de juiste bekapping komt de stand van de voet goed te staan en de gewrichten mooi op elkaar, waardoor de voet netjes kan afrollen, bewegen en de gewrichten in balans zijn, de pezen niet overbelast.
Met deze foto's zie je dus niets. Jouw paard kan juist net dat tikkeltje verkeerd bekapt zijn waardoor de stand niet meer is zoals het hoort. En daar begint de ellende.....
fransje23 schreef:russel schreef:Fransje het is niet alleen de hoefjes, het is de stand van de voet die het zo belangrijk maakt. Sommige voeten zijn gewoon niet mooi, maar door de juiste bekapping komt de stand van de voet goed te staan en de gewrichten mooi op elkaar, waardoor de voet netjes kan afrollen, bewegen en de gewrichten in balans zijn, de pezen niet overbelast.
Met deze foto's zie je dus niets. Jouw paard kan juist net dat tikkeltje verkeerd bekapt zijn waardoor de stand niet meer is zoals het hoort. En daar begint de ellende.....
Ik doe geen oordeel over de hoefjes ik vul alleen de filmbeeldjes wat aan met extra info. Foto's zijn zowieso moeilijk te beoordelen omdat je net een rare hoek kan hebben of wat diepte mist.
De stand van mijn paard is overigens van voren licht Frans en achter staat ze wat koehakkig. En natuurlijk kan ze een tikkeltje verkeerd bekapt zijn, maar het kan ook niet zo zijnFeitelijk snap ik dus gewoon niet wat jij met bovenstaande opmerking wil zeggen
henny_w schreef:@Myour,
Poehhh .. dat ziet er heftig uit.
Is je paard ook kreupel geweest? Het ziet er uit als dat je paard in het voorjaar hoefbevangen is geweest.
Ik hoop dat je een goeie bekapper hebt want als die scheuren straks bijna onderaan zijn heb je kans dat er wel e.e.a. onvoorzien wegknapt van de hoefwand.
Wordt er ook wel in de gaten gehouden of er geen white line disease optreedt bij die scheuren.
Hoe zijn ze eigenlijk ontstaan ?
Myour schreef:Mijn paard heeft volgens mijn hoefsmid heel dicht tegen hoefbevangen aangezeten, vanwege een stofwisselingsstoornis. Hij had zijn hoeven nog niet eens áángeraakt, maar kwam aangelopen, keek en vroeg meteen aan me: is je paard hoefbevangen geweest? Ik zat 'm eerlijk gezegd met grote ogen aan te kijken, dat wist ik dus écht niet. Toen hij beter ging kijken zag hij dus ook die drie scheuren/gaten en heeft hij dus ook hoefzweren gehad. Hoefsmid komt over nu vijf weken weer, hij wil het goed in de gaten houden. White line disease had hij (nog) niet, maar wel verwijde witte lijnen.
(Even voor de rest: mijn vorige, eenmalige hoefsmid Arabesk heeft dit dus niet herkend.....)
Maar volgens mij is dit offtopic
Myour schreef:Ja DUH ik ben toch geen hoefsmid! Heb nog nooit een paard gezien of meegemaakt die hoefbevangen is (geweest) of hoefzweren heeft (gehad).
Myour schreef:Ik geloof hier echt m'n oren niet. Bovendien heb ik het er niet over dat ik het zelf niet zag, ik heb me nog nooit verdiept in hoeven. Dat is m'n interesse ook niet. Ik heb het erover dat Jantine deze twee ernstige klachten niet herkend heeft als 'ervaren bekapster', dat vind ik erg. Maar goed, blijf haar gerust verdedigen, voor mij komt ze hier niet onderuit.
russel schreef:Iedereen weet toch wel dat je de stand van de benen moet zien hoe een paard op zijn voeten staat? Een mooi ijzertje zegt toch niet alles??
Myour schreef:*slaakt een diepe zucht*
Ik heb mijn paard sinds eind juli, ja ik zoek een hoefsmid. Dat werd Jantine, die dus ook bij mijn paard geweest is. Vervolgens hoorde ik negatieve ervaringen met haar, met mijn ruime denken vond ik het geen slecht plan om dan eens een andere hoefsmid te laten komen (en nee dat was geen twee weken later, gewoon toen het weer nodig was). Dit was Fred, van natuurlijkbekapper.nl. Beide hebben dus mijn paard 1x gezien, zelfs Henny herkende de klachten per direct. Fred had mijn paard nog niet eens AANGERAAKT en zag het al. Dus of Jantine is ontzettend blind geweest, of ze heeft gewoon weinig verstand van zaken.
En nee niet uit desinteresse, ik geef ontzettend veel om mijn paard en laat er een bekapper bij komen wanneer dit nodig is.
russel schreef:Gediplomeerd weet je niet altijd, ze hebben niet allemaal hun diploma op hun rug geplakt. Ik vind trouwens dat het een vak is wat je in je vingers moet hebben, er gevoel voor moet hebben.