Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flirtatious

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:36

ooo wja idd, dat moeten we niet hebben, hoop ook dat ze dan eerst in vorm slijten en dan minder... daar is et me even iets te veel geld voor...
ik hoop dat ik ze snel binnen heb, heb zoon zin om buitenuit te rijden, en kan ik ook gelijk zien of ze snel slijten enzo :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:34

Ja ze slijten bij de teen meteen, maar ik weet nog niet of het doorzet. Ik heb nog maar een paar keer met de schoenen gereden nl. Vanavond weer een buitenritje gemaakt, en... ze passen niet meer! De hoeven zijn weer net iets gegroeid }:0 Blijkbaar moeten ze heel kort gehouden worden. Een paar weken geleden pasten ze nog wel! Pff, hans arendse maar weer ff laten komen dus. Mss ga ik dan ook wel voor achterhoefschoenen.

Ik dacht dat hans arendse zei dat ze een aantal jaren meegaan, maar dat zal wel heel erg afhangen van hoe je ze gebruikt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:37

Als ik zie in wat voor terrein ze in de US gebruikt en getest zijn, dan denk ik dat 't met die slijtage nog wel gaat.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:57

Daar gaan we dan maar vanuit :D Ik zal het vanzelf merken! Tot hoe lang zou je ze kunnen gebruiken, tot er ergens een gat in de zool zit? Of tot wanneer ze heel scheef afgesleten zijn?

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:46

de schoenen van jens begonnen ook iets krapper te zitten dus ik heb z'n tenen een beetje bij geveild :D ik denk trouwens dat het terrein zo als in Amerika(zand /kiezel) de schoenen minder hard doet slijten dan het asvalt hier hoor.....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:25

zand/kiezel? Ze gebruiken ze ook in de bergen en op rotsachtig terrein. Ze zijn voor ze op de markt kwamen in héél divers terrein getest, van de bergen tot drassige grond.

Check de nieuwspagina op de site maar eens en dan ook de oudere pagina's (linkjes onderaan de pagina) en kijk dan maar es naar de ondergrond op de foto's. Dan kom je vanalles tegen.
Op de oude site stonden nog andere foto's, van paarden die echt in de bergen aan't klimmen waren met Renegades aan. Die foto kan ik zo snel niet meer terug vinden.
Maar deze bijv. wel:
Afbeelding

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:18

IK heb er besteld voor de voorhoeven, nu afwachten tot ze aankomen...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:51

@francis: als ze voor die ondergronden getest zijn dat zou je zeggen dat ze ook goed genoeg zijn voor gewone buitenritjes op asfalt.

@bijke welke kleur heb je? Heb je de maat zelf bepaald?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:13

Idd Hinke. Ze zijn juist ontwikkeld voor de vrij zware endurance omstandigheden die ze in de US hebben en daar hebben ze ritten van meer dan 100 mijl bij zitten (da's dus even iets anders dan 160km hé ;) )
Op de oude site stond een foto van een paard wat echt tegen een berg aan't op'klimmen' was, op Renegades dus, heel gaaf. Dat was een of andere 'extreme' lange afstandswedstrijd. Dat was geloof ik een van de eerste testritten van de Renegades. Jammer dat die foto niet meer op de site staat.
Maar kijk ook maar naar die foto's in woestijnen e.d. De gemiddelde woestijn in de US bestaat uit rots en steen. Wij denken al snel in 'Sahara-plaatjes' maar wie wel eens naar Egypte geweest is weet dat er ook ander soort woestijnen zijn. En dan heb je idd minstens net zo veel slijtage als op asfalt.

Deze staat gelijk al vooraan op de nieuwspagina:
Afbeelding

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:04

Ik heb er zwarte gekozen, vermits blauw niet tussen de kleuren staat...
Ik heb ze inderdaad zelf opgemeten en via foto's nog nagevraagd of de hoefvorm zou passen.
En nu moet ik nog ongeduldig afwachten tot ze aankomen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:09

Ben benieuwd hoe lang ze er over doen en hoeveel er aan shipping en douane overheen komt.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:14

Ik hou jullie alleszins op de hoogte!

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:29

helemaal super ik ben erg benieuwt ook...

p_ponypaard vraagje, heb jij de zelfde schoen ook altijd aan de zelfde hoef?? daar dacht ik laatst aan, of maakt het niet uit.. ik dacht omdat ze op een bepaalde manier slijten??

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:36

als ik er neem worden het oranje. als je er dan toch een van verliest (zoals ik dat voorhad met die van marquiz) dan zie je ze tenminste liggen :p

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:37

Oranje is gaaf! :D

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:50

Ik wilde absoluut blauwe, maar ik snap er niets van dat die kleur net niet in het assortiment zit...
't Is dat ik een hoofdstel in't blauw heb enzo ook...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:12

Ja, typisch eigenlijk. Misschien een lastig te produceren kleur. Want er zijn toch best veel mensen die in't blauw rijden.

Ik vind die arizona copper trouwens ook wel gaaf.

Anna1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:13

Mijn man heeft nu sinds 5 maanden de renegade hoefschoenen op zijn tennessee walker.
En met de slijtage valt het heel erg mee. Hij ist minstens 4 x per week op een buitenrit, asphalt, weggetjes met steentjes erop en ook modderpaden. Hij heeft ze nog niet een keer verloren en het paard loopt er intussen beter mee, als zonder hoefschoenen.

Ik bestel ze deze week ook nog voor mijn eigen paardje, ook een TWH.

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:39

worden de schoenen altijd aan de zelfde hoef gedragen????

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:54

Anna1966 schreef:
Mijn man heeft nu sinds 5 maanden de renegade hoefschoenen op zijn tennessee walker.
En met de slijtage valt het heel erg mee. Hij ist minstens 4 x per week op een buitenrit, asphalt, weggetjes met steentjes erop en ook modderpaden. Hij heeft ze nog niet een keer verloren en het paard loopt er intussen beter mee, als zonder hoefschoenen.

Ik bestel ze deze week ook nog voor mijn eigen paardje, ook een TWH.

Oh, da's interessant, ik zou er volgend jaar misschien ook bestellen voor mijn TWH :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:29

Flirtatious schreef:
worden de schoenen altijd aan de zelfde hoef gedragen????

Geen idee wat wijsheid is, misschien is dat een mailtje aan Kirt waard?

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:55

wie is kirt??? ik zal de smit die ze bij mij aan komt passen ook wel eens vragen. vond et wel interesant, ook omdat ze slijten enzo, elke hoef slijt weer anders ...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:49

Kirt is de uitvinder/maker van de Renegades. Zal em es een mailtje doen om zijn advies wat dat betreft.

Zo, gelijk maar een mailtje die kant op gedaan en ook gelijk naar het enorme prijsverschil gevraagd. Zodra ik antwoord heb horen jullie het.

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:13

oow helemaal super francis... :D ... ik ben erg benieuwt :) ...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:13

Flirtatious, ik heb dat ook gevraagd toen ze werden aangemeten. Antwoord is ja.

Misschien als links en rechts dezelfde maat zijn dat je ze kan afwisselen, maar ze zijn echt per hoef afgestelld, ook qua hoek van de hoef. En dat verschilt altijd een beetje.
Daarbij zijn er mensen die met die kit echt elke milimeter pasend maken, en dan krijg je een andere hoef er niet eens in. Maar dat heb ik niet gedaan.