Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

Re: Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:44

Renske_ schreef:
bedankt iedereen Haha!

@ deschels hihi je kan het live meemaken, breng Wis nml naar Jo, leek me veiliger Nagelbijten / Gniffelen
Jo de longe vast, ik erop, en dan op goed geluk zullen we maar zeggen!

Ben er helaas meestal op zondag niet maar dan zal ik je de andere dagen nog wel zien.. Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:46

Super zeg Go jij! Go jij! Wat een geweldig nieuws!
Ben echt heel blij voor jou en Wis Ja

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:29

Goed nieuws!
Succes ermee als je weer gaat rijden!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:05

Gelukkig mag ze weer naar huis, ik ben blij voor je!
Hopenlijk wordt Ollie ook snel beter bij ons. Lachen

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:40

Watch_Me schreef:
Gelukkig mag ze weer naar huis, ik ben blij voor je!
Hopenlijk wordt Ollie ook snel beter bij ons. Lachen

Ja dat hoop ik ook dat Ollie weer snel beter is.
Ze gaat het vast goed bij jullie doen het is gewoon een super braaf paard Knipoog
Ik ben wel benieuwd naar haar nieuwe stal. Ik ben nl. de eigenarese van Ollie.

Sorry hoor Renske is even off topic.
Maar ik ben blij voor je dat Wisje vandaag naar huis mag (is al thuis denk ik Haha! )

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:06

Fijne updates om te lezen!

Blijft altijd moeilijk, maar ik vind het zeer hoopvol.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:13

Bedankt iedereen!
hier ff een snelle update
Wis is opgehaald, ze is erg charmant geschoren ivm alle onderzoeken(brede streep over heel de rug is kaal, tussen de oren is ze kaal, 2 vlakken op haar hals zijn kaal en stukjes op haar voorbenen ook Nagelbijten / Gniffelen ) verder is ze ergggg braaf! verbazend gewoon haha!
Maar helaas heb ik een flinke keelontsteking en dus nog niets met haar gedaan, zal wrsch pas na het weekend worden want ik lig met koorts op bed
pc is zelfs nu pas voor het eerst weer even aan dat zegt ook wel genoeg haha Knipoog
Ik ga de staleigenaar zo even bellen om te vragen of hij Wis kan longeren en dan hoop ik er toch halverwege volgende week op te zitten!
Dierenarts wilde het rijden graag op video zien dus ook dat gaat gebeuren, wordt misschen nog wel een leuk filmpje voor de funniest home video's ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ik hou jullie op de hoogte!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:28

Jij ook beterschap dan maar!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:32

rot dat je nu zelf ziek bent...maar komt goed...
Is nu Jo de pineut hi hi hi...

beterschap

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:33

Beide beterschap!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:29

Beterschap!! En een filmpje gaat er altijd wel in! In ieder geval heel veel succes. Weet je al wanneer haar nek nu precies behandeld is? Hoop dat je je snel beter voelt en dat we snel weer van je horen met nieuws van Wis!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:50

renske, wat goed dat wisje terug komt.

is het duimen toch ergens goed voor geweest Tong uitsteken

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:51

Renske,hoe is het nu met Wisje?
En met jou natuurlijk?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:56

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:30

Ben ik weer Knipoog

Helaas staat wis al heel de week stil Verdrietig
Ik heb een flinke keelontsteking gehad en ben nu weer aardg opgenapt, maar heb dus 2 baantjes en daarnaast geen tijd&energie gehad om iets met Wis of de andere paarden te doen Scheve mond
baal er echt gruwelijk van zo schiet het dus nogsteeds niet op!
Wel was wis niet helemaal ok met longeren, boos bij singel vastmaken en kort huppelpasje er tussen als ze van draf terug gaat naar stap
wel draafde ze op t begin enorm los en soepel en van de grond af, echt weer showen zoals vorigjaar!
Zit er over te denken haar een maand of zelf 2 in training te doen, verander nml van baan en tot eind maart heb ik dus 2 baantjes waarbij ik meer en meer uren ga draaien en heb hier thuis de stal ook nog vol staan oa met een paard met een ontsteking aan zn been die dagelijks schoongemaakt moet worden+stappen aan de hand(mag niet buiten in de modder) en een paard met peesblessure die aan 20 mi dagelijks stappen zit... Wis staat eindje van huis vandaan, ben er niet zomaar ff snel helaas
Het gaat dus allemaal niet zoals ik het graag wil!
Na maart heb ik wat meer tijd en eerlijk gezegd gezien wisje's reactie weet ik zo net nog niet of ik er wel zelf op klim... er zijn niet voor niets trainingsstallen
Maargoed hoop vanaf zaterdag/zondag aan de slag te kunnen met longeren en dan eerst maar eens zien wat er gebeurd als ik een dag of 3/4 aaneengesloten flink longeer Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:35

fargo schreef:
Beterschap!! En een filmpje gaat er altijd wel in! In ieder geval heel veel succes. Weet je al wanneer haar nek nu precies behandeld is? Hoop dat je je snel beter voelt en dat we snel weer van je horen met nieuws van Wis!

Ze is niet behandeld, alleen onderzocht.
Het enige wat er gedaan is dat is dat Steff haar vorigjaar losgemaakt heeft, hals is nogsteeds super los en artrose valt niet echt te behandelen, helaas! Op de hals zit niet echt gewicht zoals bv op de benen dus iets als met Tildren inspuiten of glucosamine geven maakte wrsch weinig uit, ook was de artrose niet aktief en zou er weinig te merken zijn van evt behandeling
Ze heeft alleen ontstekingsremmers gehad om de evt zwelling/pijn door t kraken en losmaken van de hals weg te halen. Iets wat al jaren vast zit en nu ineens los is gemaakt kon een tijdelijke heftige reactie van binnen geven.

Filmpje komt er nog, weet niet wanneer maar is toch wel de bedoeling dat er gefilmd gaat worden en dat ik er over een tijdje toch weer op zit en hopenlijk op een leuke fijne manier fanatiek met Wisje (recreatief) kan rijden!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:14

Fijn dat jij weer een beetje beter bent,
jammer dat Wis toch weer een reactie geeft, maar toch liep ze daarna weer los, dat is hoopvol, niet?

Als je nog een goede trainingstal in de buurt zoekt, Pb me dan maar

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:41

Hey Renske, Hoe gaat het nu? Heb je het al aangedurfd om erop te gaan of is ze nog steeds onregelmatig?
ik hoop dat het allemaal goed komt, nogmaals succes en sterkte!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:18

Ik heb helaas nogsteeds geen 3/4 dagen aaneengesloten kunnen longeren, dit ivm nogsteeds niet 100% fit, héél veel werken en slecht weer waardoor ik 's avonds niet kan longeren omdat dan de binnenbak op stal al bezet is helaas.
Eind deze week komt ze naar huis, trek het financieel niet meer om op de pensionstal te blijven staan en ik ga 17 feb. naar een clinic van Antoine de Bodt met Wisje, hij wilde Wis aan de dubbele longe zien en evt zijn ruiter erop en als dat iets uithaalt gaat Wis een paar weken bij hem in training. Dan kan ik tot die tijd uitwerken op mn werk, daarna normale uren draaien en heb ik dus ook tij om er voor de volle 100% voor te gaan met Wisje
en tot die tijd wordt Wis correct gereden en rechtgericht en als dat allemaal goed gaat is Wis daarna thuis(of toch weer in pension als ik met slechte bodem thuis zit ivm het weer, tegen die tijd is Wisje's rekening afbetaald dus lukt stalgeld hopenlijk wel weer)
Mocht blijken dat ze ook daar weer kuren onder het zadel heeft of kreupel loopt gaat ze terug naar de Lingehoeve voor opnieuw verder onderzoek.

Voor nu dribbelt ze bij de overgang van draf terug naar stap en is ze toch nog wel fel op het zadel, zelfs op de longeersingel
maarja Wis is wel een paardje wat moet werken en met die 2x per week dat ik wat kan doen krijgt ze sowieso kuren dus ik kan daar nog weinig van zeggen.

Maargoed voorlopig dus nog plannen genoeg om haar helemaal goed te krijgen Lachen Ze is zelf iig erg los en soepel en hyper dus wie weet komt t helemaal goed!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:37

jammer dat je er nu zo weinig tijd voor hebt en dat je even weg gaat op stal.. maar hopelijk gaat het bij de clinic goed en weet je hoe het verder moet en kan gaan...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:21

Jeetje Rens! Je hebt het flink te pakken, hopelijk kunnen jullie er straks samen van genieten als jullie beiden fit zijn!

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:15

Hoi Renske, hoe gaat het met jullie!! Heb je al tijd gehad om haar te longeren? Ga je de 17de nog naar antoine? groeten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:48

Hoi!
Toevallig ben ik vandaag begonnen met longeren, en zijn er zelfs foto's van Haha!
Als het weer meewerkt kan ik haar morgen+donderdag+zaterdag+maandag ook longeren en misschien vrijdag&zondag zelfs ook nog wel

de 17e ga ik niet naar Antoine, heb nml een mailtje gehad van hem dat hij deze maand ook in Schaik(uurtje bij mij vandaan, dus dichterbij) is, en daar moet ik me nog voor opgeven en dat za wrsch 25 feb. zijn Lachen
Straks plaats ik wel even een linkje van de Wisje foto's incl haar nieuwe(volgens iedereen afschuwelijke Nagelbijten / Gniffelen ) deken haha!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:09

Fijn dat je haar hebt kunnen longeren! Hopen dat het weer mee gaat werken!! Logisch dat je nu voor de 25e kiest, minder lange afstand met de trailer is altijd fijner! Ben benieuwd naar de foto's!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:02

Neeee de nieuwe deken is moooiii !!!! zooo moooiii roze !!!! knappe wis met roze Lachen