Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flurry schreef:Nee,mits je ze goed aanbrengt en niet te strak. Als je onderlappen gebruikt en "gewone" werkbandages kan er vrij weinig misgaan!
Piaffe schreef:Ik vind dat er hier behoorlijk arrogant wordt gereageerd naar mensen die wél voor bandages zijn en ze wél gebruiken. Dat kan toch ook wel wat gewoner?
@Indus, heb je al eens katoenen bandages met goede onderlappen (van Eskadron) geprobeert? Die zijn het minst warm
ikke schreef:@Indus: Wat is de consequentie van het weigeren met bandages te rijden??
Ik ben er vrij gerust op dat die instructie tegen mij niet op durft te treden (ik, volwassen man 40+ en niet te beroerd om verbaal geweld te gebruiken tegen dergelijke lieden).
Het punt is wel dat zolang opleidingen als ORUN dergelijk uiterlijk vertoon kennelijk belangrijker vindt dan de gezondheid van het paard, het erg lastig wordt dit soort onzin uit de wereld te helpen.
Overigens; hoe gaan ze daar dan om met de wedstrijdvoorschriften?? Het is verboden om met beenbescherming in een dressuurring te verschijnen.......
NoOoMiE schreef:je hoeft niet zo aardig te doen hoor
Iedereen z'n eigen mening, Ik gebruik ook liever peesbeschermers.
NoOoMiE schreef:Wat Indus al zei, Bij de Orun moet je verplicht witte bandages om, wie ben ik om daar tegenin te gaan?
Als je het vertikt om naar deze voorschriften te luisteren, zou je dus niet aan zoiets mee moeten doen.
En hoe komt het dan dat wereldruiters, ik noem maar gewoon Anky, ook met bandages rijden, of zelfs ontwerpen.
Mischien even heel kort door de bocht, maar ik neem aan dat zij niet expres blessures bij hun paarden van (Heel veel geld iedergeval) willen veroorzaken...
NoOoMiE schreef:Ik gebruik altijd peesbeschermers, maar een enkele x zal ik ook bandages gebruiken. Ik ben van mening dat dit niet veel kwaad kan, mits je het goed doet.
Als jullie dit al erg vinden, moeten jullie voor de grap eens bij de setjesfreaks (huiskamertopic) kijken! Daar rijd iedereen elke dag met bandages.
Wat zullen die paarden allemaal slechte benen hebben zeg!
indus schreef:Daar ben ik net niet stoer genoeg voor.![]()
En de cursus op zich vind ik wel echt een super opleiding!
indus schreef:Daar ben ik net niet stoer genoeg voor.![]()
En de cursus op zich vind ik wel echt een super opleiding!
SpikyBlue schreef:Misschien is het wel een vrouw...![]()
Ik snap wel waar indus mee zit. Het is erg moeilijk om als 'leerling' je leraren ervan te overtuigen dat jij gelijk hebt en dat ze het eigenlijk al jaren fout doen (want daar komt het op neer)! Heel lastig, vooral als het ook om je eigen paardje gaat! Maar het feit dat je al een 'reserve-paard' mee moet nemen... Het zijn *grrr-lelijk-woord* toch geen motoren!
Kom we gaan erheen met de knokploeg, @ikke![]()
NoOoMiE schreef:Als jullie dit al erg vinden, moeten jullie voor de grap eens bij de setjesfreaks (huiskamertopic) kijken! Daar rijd iedereen elke dag met bandages.
Wat zullen die paarden allemaal slechte benen hebben zeg!