Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy schreef:@oosterhoff: zo'n initiatief voor een keurmerk bestaat dus wel....
http://www.natuurlijkbekapper.nl/index.php?id=0
Verder zijn er geen natuurlijk bekappers die je aanraden om het allemaal zelf te doen. Ik heb zelf de beruchte cursus van paardnatuurlijk gevolgd en daar wordt je afgeraden om op eigen houtje aan de slag te gaan...
Mistic schreef:Dit zouden ze er al uit kunnen laten. Zodat het alleen maar theorie wordt.
Mistic schreef:Daarom ben ik ook wel benieuwd naar echt wetenschappelijk onderzoek. En dan bedoel ik met verschillende paarden met verschillende bekapmethode's en die over een langere periode (jaar of misschien zelfs 2 jaar).
Citaat:Bijna al mijn klanten staan op hoefijzers. En hebben echt niet allemaal problemen met de doorbloeding. Ook paarden die geen ijzers onder hebben kunnen een slechte doorbloeding hebben.
Citaat:runningkawa schreef:
Jij vind mij vijandig, ik jou
Toeval..vast niet
Dat zie hier lezen is al lang bekend
Nou dat zijn we dan in ieder geval met elkaar eens.
Ik zoek geen ruzie met jou ik wil alleen mijn standpunt uitdragen en ook graag die van anderen horen.
Je kan toch leren van elkaar en meer informatie vergaren.
Men moet echter wel met goeie argumenten komen anders heb ik er niks aan.
En ik heb er helaas nog weinig mogen vernemen.
runningkawa schreef:Net alsof elke smid bij elk paard ijzers onder mept
runningkawa schreef:Denk dat die schade wel mee zal vallen.
runningkawa schreef:En ik denk echt dat een DA gewoon er voor uit zal komen als het echt zo slecht is dat traditioneel bekappen.
Wendy schreef:Ja, maar dan schiet je voorbij aan het doel van de cursus. Het idee is immers dat door regelmatig onderhoud de hoef beter zal gaan groeien en sterker wordt (even heel simpel uitgelegd). Het grote onderhoud gebeurt dan door een professional die ook problemen op tijd op het spoor zou moeten komen. Dat is het essentiele punt, contact met een professional die regelmatig controleert en ook echt kijkt of het allemaal wel goed gaat.
Bovendien worden er ook 'normale' bekapcursussen gegeven door traditionele hoefsmeden.
Sim0ne schreef:bedenk wel dat een smid er commercieel belang bij heeft ijzers onder jouw paard te meppen, levert immers heel wat meer op dan een beetje bekappen...
Nadya schreef:Nou Oosterhof, je verhaal gaat niet op in mijn eigen geval.![]()
Mijn paard wordt elke 8 weken (eerder is niet nodig, gezien het feit dat mijn paard zijn hoeven prima 'onderhoudt'/hij staat trouwens het hele jaar door buiten) natuurlijk bekapt door een prof, nl. Wout Overbeeke.
Ik doe zelf niets aan zijn hoeven, ik wil dat alleen een expert de hoeven van mij eigen paard bijhoudt.
Ik kan je vertellen dat mijn vorige twee TBers iets goedkoper waren, dus wat nou lekker goedkoop?
Ik vind het net klinken alsof iemand die haar paard natuurlijk laat bekappen, maar voor de goedkope weg kiest. Net als dat je zegt dat je je paard buiten laat lopen het hele jaar, krijg je hier op bokt ook van die mensen die roepen 'lekker goedkoop' (wat in mijn geval nog erg meevalt, gezien de faciliteiten die ik er ook bij heb gelukkig). Het is allemaal zo lekker kort door de bocht weer.![]()
Zal wel aan mij liggen.
runningkawa schreef:Een DA kan zeker ook advies geven om ijzers eronder te doen
runningkawa schreef:bekappen kan een smid heel wat meer paarden op een dag dan beslaan..dus of dat werkelijk zo is?
En of hij incl materiaal meer verdient op beslaan als bekappen..denk dat het allemaal wel mee valt
Sim0ne schreef:Hij zij zelf ook dat hij liever niet kwam voor alleen beslaan dus dat lijkt me duidelijk
oosterhoff schreef:Nadya schreef:Nou Oosterhof, je verhaal gaat niet op in mijn eigen geval.![]()
Mijn paard wordt elke 8 weken (eerder is niet nodig, gezien het feit dat mijn paard zijn hoeven prima 'onderhoudt'/hij staat trouwens het hele jaar door buiten) natuurlijk bekapt door een prof, nl. Wout Overbeeke.
Ik doe zelf niets aan zijn hoeven, ik wil dat alleen een expert de hoeven van mij eigen paard bijhoudt.
Ik kan je vertellen dat mijn vorige twee TBers iets goedkoper waren, dus wat nou lekker goedkoop?
Ik vind het net klinken alsof iemand die haar paard natuurlijk laat bekappen, maar voor de goedkope weg kiest. Net als dat je zegt dat je je paard buiten laat lopen het hele jaar, krijg je hier op bokt ook van die mensen die roepen 'lekker goedkoop' (wat in mijn geval nog erg meevalt, gezien de faciliteiten die ik er ook bij heb gelukkig). Het is allemaal zo lekker kort door de bocht weer.![]()
Zal wel aan mij liggen.
Ik ben het met je eens dat dat natuurlijk bekappen niet goedkoop is dat ik die reactie wel geef komt door de voordelen die bijvoorbeeld HN geeft voor de eigenaar van een paard als hij hem natuurlijk laat bekappen. Sorry dat ik daar mensen mee over een kam heb geschoren dat was niet mijn bedoeling ik zat nog steeds met enige ergenis over HN in mijn hoofd.
Mistic schreef:Dan is het misschien slimmer om er een meerdaagse cursus van te maken.
Zit er trouwens bij de cursus een theorie-examen bij?
Sim0ne schreef:Nou, dan vergeet je de voorijkosten en tijd, mijn vroegere smid deed ongeveer heel zuid-holland, en beslaan kostte hem ongeveer een uur. Hij zij zelf ook dat hij liever niet kwam voor alleen beslaan dus dat lijkt me duidelijk
Nicolletje schreef:Beslaan of bekappen?