JoviBan schreef:pink_unicorn schreef:heb er ook een tijd voor open gestaan maar naar wat ik zelf gelezen en gezien heb geloof ik er niet meer in. En dat is mijn goed recht.
Daar heb je gelijk in, dat is jouw goed recht.
Maar na al jouw beweringen in dit topic heb ik je posts nog eens nagelopen en zie toch echt veel onwetendheden, aannames en vooroordelen in jouw berichten.
Ten eerste: als jij je werkelijk had verdiept in het natuurlijk bekappen, dan had je ook geweten wat het inhoudt. Dat NB in feite niets meer of minder is dan het nabootsen van de natuurlijke slijtage die bij onze paarden veelal te weinig plaatsvindt.
Je kwam dit topic binnen met de opmerking dat natuurlijk bekappen niet bestaat omdat bekappen volgens jou niet natuurlijk is.
--> Bekappen oftewel slijten is wel degelijk natuurlijk. En het is nòg natuurlijker om dit regelmatig bij te houden (=NB) en het niet eens in de zoveel tijd drastisch te doen (=TB).
blijf er bij dat het niet die naam mag hebben...in de natuur slijten ze wij laten ze zo gezegt op die manier af slijten.het is nabootgebootste effect van de natuur.
Citaat:
Vervolgens beweer je dat traditioneel bekappen gebaseerd is op jarenlang onderzoek en dat TB al honderden jaren wordt gebruikt.
--> Die honderden jaren, dat klopt. Die onderzoeken dus niet; er wordt voortdurend 'onderzocht' welk ijzer voor welk euvel te gebruiken, worden er nieuwe ijzers en zelfs hele bouwwerken onder het paard gezet. Dat is geen onderzoek naar de hoef en naar bekappen, maar naar smeden en beslaan.
Verder is recent onderzoek gedaan, welke aangetoond heeft dat de hoefijzers helemaal niet meegegaan zijn met de tijd en nog steeds vergelijkbaar zijn met de hoefijzers van 2000 jaar geleden
heb het nietv over de ijzers gehad als je verder leest had je gelezen dat ik daar tegen ben.
heb het over zalfjes en andere poducten die er op de markt zijn gekomen en door goede hoesmeden ook gebruik worden..Citaat:
Dan zeg je dat je "weet dat er genoeg mensen van NB af stappen,en dat het paard dan naar de stinkmodder is" en kom je met een link die niets met NB te maken heeft. Je noemt die site omdat deze - naar jouw eigen zeggen - een voorbeeld is van een negatieve ervaring met NB. Wanneer er ingegaan wordt op die betreffende link, zeg je "nee ik heb die site niet eens helemaal dus ik heb daar niet naar gekeken en neem het dus ook niet als voorbeeld".
Er zijn veel mensen die dezelfde fout maken als dat meisje daarom voorbeeld.
nee heb het niet helemaal gelezen,heb er naar gekeken heb het gelezen,niet helemaal maar genoeg.
Citaat:
Je zegt dat je het niet normaal vindt als iemand van NB af stapt, dat deze persoon dan bedreigd word. Je beweert zelfs: "Het is wel een feit dat mensen die er van af stappen en hun verhaal vertellen bedreigd worden, (de meesten dan)".
--> Feit??? Wie? Door wie? Waar zijn de aangiftes?
Moet je al kijken naar je eigen reactie.Citaat:
Later geef je aan dat het jou om de beenstand gaat. Je zegt letterlijk dit:
"ga maar ff een dagje met een gebogen pols zitten,het bot loopt niet meer in een rechte lijn, en dat is wat NBers doen met het bot in het been van een paard. het hoefbeen loopt wel gelijk aan de grond maar wat gebeuren er met de andere boten in het been !!! de NB theorie beperkt zich tot de hoef van het paard"
en:
"ik zeg niet dat elk paard dat GE-NBt met een gebroken voetas loopt maar dat is wel de theorie..een paard wat met het hoefbeen gelijk aan de grond loopt heet een gebroken voetas ja.En daar blijf ik bij dat dat niet goed is."
en:
"Hij gaat mij om het been wat er gebeurd met het been. ze kijken naar hoeven en het manier van houden,maar de rest van het been heeft geen goeie stand."
Je blijft volhouden dat bij NB de voetas gebroken wordt, dat er niet naar de beenstand gekeken wordt en dat NB-paarden geen goede beenstand hebben. En je geeft als voorbeeld dat je buurvrouw een paard heeft met een stijl voetje, dat de NB-er deze alleen bij raspt en dat dat paard steeds minder ruim en slechter loopt.
de bedoeling bij NB is dat het hoefbeen gelijk aan de grond loopt,en ineens gebeurd het bij
het paard van mijn buurvrouw niet nou dan vind ik het raar want ze geloven zelf in hun theorie en dan passen ze het niet toe omdat het paard een afwijkend voetje heeft.
wildepaarden waar wij naar kijken en waar de theorie op gebasseert is die ook daadwerkelijk al tijd geleeft hebben..die hebben geen afwijkingen want degene met een afwijking gaan dood.
wij laten die niet doodgaan wij helpen ze..Citaat:
Sorry, maar ik kan je niet serieus nemen.
dan doe je dat lekker niet zal mij een worst zijn.
jij ziet alleen je eigen geloof en loopt TB af te zeiken terwijl je het zelf waarscheinlijk
ook jaren op die manier heb gedaan.dus eerst verder kijken voor je oordeeld.
gr nicole