arno8 schreef:Het is eigenlijk heel simpel: naturals pakken het beste van twee werelden.
Mooi geschreven arno!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arno8 schreef:Het is eigenlijk heel simpel: naturals pakken het beste van twee werelden.
fransje23 schreef:arno8 schreef:Het is eigenlijk heel simpel: naturals pakken het beste van twee werelden.
Leg eens uit?
Auky schreef:Lees even terug naar de reactie van Zandruiter over het niet gebruiken van wormenkuren en drinkwater en daarna de reactie van Cowgirl en mijzelf.
Zandruiter schreef:Mijn opinie is gewoon dat naturals, en niet alleen hier hoor maar ook IRL, erg door kunnen slaan. Ik ben laatst tijdens een buitenritje gewoon zo goed als veroordeeld door een paar, omdat ik mijn paard op ijzers heb, mijn paard een bit in heeft. Ik heb inderdaad ook even aangegeven dat zij dus zelf op hun paard ZITTEN wat toch in de natuur ook niet voorkomt?
Verder vind ik er zelf niet veel mis aan hoe ik mijn paard stal en weid. Maar ik krijg onderhand kotsneigingen van hoe dus sommige naturals daar over praten. Ze denken dat zij het alleen maar goed doen en hebben volgens mij grote moeite om mensen die het op hun manier doen, in hun waarde te laten.
arno8 schreef:Dat soort mensen heb je helaas overal.
Ik word zelf soms ook aangesproken op mijn paard zonder hoefijzers: "Is dat een twenter?"
"Nee, ze is 17".
"Maar dat kan niet! Dan moeten er ijzers onder!"
Negeren die boel!
Als ik mensen op een paard voorbij zie komen dat totaal anders is opgetuigd, kan ik er evengoed mee praten. Ik ga echt niet meteen beginnen van: "En dat bit moet uit en die ijzers moeten er af en blablabla". Maar als ze vragen of dat echt kan, zo zonder ijzers, dan geef ik natuurlijk graag uitleg
Als iemand je op zo'n manier lastig valt, zou ik gewoon zeggen: Het is niet natural om je met andermans zaken te bemoeien
arno8 schreef:Uit de 'wereld' van de natuur blijkt bijvoorbeeld dat veel beweging goed is voor een paard, dus zetten we het paard buiten.
In de natuur blijkt ook dat een paard door een roofdier opgegeten kan worden. Dat is weer wat minder, dus zetten we maar geen roofdieren op het weiland, ook al zorgen die er voor dat het paard flink wat beweging krijgt.
De andere 'wereld' is de mensenwereld. Daar haal je uit wat er goed is voor een paard en de dingen die dat niet zijn, laat je liggen. Ontwormen is bijvoorbeeld goed en ijzers, dekens en een bit (volgens ons) dan weer niet.
Zandruiter schreef:Ik kan me er echt niet in vinden dat natuurlijk bekappen beter zou zijn voor een paard. Een huis tuin en keukenpaard hoeft niet te leven als een paard "in het wild" en,
Jovarna schreef:Hier ook een leuke:
Met de hitte en droogte de afgelopen tijd, zette ik Jovarna geregeld in de hoefschoenen die ik vol water deed, zodat de hoeven zich vol konden zuigen met water.
Kwam een stalgenote er aan, keek verbaasd naar de hoefschoenen en vroeg wat dat waren. Ik zei dat het hoefschoenen waren en toen vroeg ze "Oh? Doe dat geen pijn dan?".
Citaat:ik ken een aantal paarden, waaronder die van mijzelf, die door GOED natuurlijk bekappen, qua hoefkwaliteit erg vooruit zijn gegaan. met traditioneel bekappen is dat nooit gelukt (bij mijn eigen paarden)
Citaat:Ik ben laatst tijdens een buitenritje gewoon zo goed als veroordeeld door een paar, omdat ik mijn paard op ijzers heb, mijn paard een bit in heeft
Zandruiter schreef:@Jovarna, paarden hebben in het wild toch ook geen met water gevulde hoefschoenen aan?