Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nazgul schreef:De haflingermerrie waar ik het over had, heb ik nu een aantal keren afgespoten bij de spuitplaats.
Of het helpt weet ik niet, maar misschien is het toch wat pijnstillend.
Zij staat nog steeds in de paddock, met een streng dieet, alleen hooi dus.
Ook kreeg zij een medicijn wat de eiwitten in de hoeven afbreekt.
Het duurt nu wel 3 weken, en er lijkt weinig verbetering.
Zij blijft nog steeds veel liggen.
Wat kun je nog meer doen, naast pijnstillende spuiten?
Kymalin schreef:Ja, dat slaat echt nergens op!!!!!![]()
Dank voor je antwoord!
Kymalin schreef:Ja, het gras is er hoog en stengelig, en ik wil ze nu iedere dag een half uurtje laten plunderen. Je moet eens het fructaanverhaal op http://www.paardnatuurlijk.nl lezen, daarin staat dat kort gemaaid en afgegeten gras gevaarlijker is dan lang gras, plus per dag staat aangegeven hoe hoog de risico's zijn op hoge fructaangehaltes.
gemske schreef:Ik heb nu een graasmasker voor mijn pony, is misschien ook een aanrader als je bang bent om ze weer in het gras te zetten. Het werkt echt goed.
Isapaardje schreef:Een richtlijn kan het zijn, maar aangezien de omstandigheden voor wel of geen fructaan in het gras heel erg lokaal zijn, moet je die grafiek met een slag om de arm bekijken.
Zo telt ook mee of je gras wel of niet bemest is.
Hoe lang jouw gras is. Wat voor grassoorten je hebt staan (niet alle grassoorten hebben veel fructaan; sommige zelfs helemaal niet), enz.
In de zomer telt weer mee of je zelf de wei besproeit of niet.
Kymalin schreef:gemske schreef:Ik heb nu een graasmasker voor mijn pony, is misschien ook een aanrader als je bang bent om ze weer in het gras te zetten. Het werkt echt goed.
Ik had zelf ook al aan een graasmasker zitten denken maar dan hoor je weer zo'n horrorverhaal dat ze dat ding toch afkrijgen, en als het om eten gaat is m'n paardje behoorlijk creatiefen stel dat ik dan dat ik ze 's ochtens in de wei zet, naar m'n werk ga, 's middags terug kom en hij heeft dat ding afgekregen!? Maar goed, misschien "durf" ik het over een tijdje wel aan
dynamiek schreef:Trouwens je kan me ook altijd in dit huiskamertopic vinden, bij een stelletje maffe meiden viewtopic.php?f=34&t=770269 dus daar kan je ook posten hoor