Van de week is de fysio geweest.
Hij had nog behoorlijk wat pijnlijke punten in zijn rug. En zn bekken stonden scheef. Zijn ribben links zitten vast en in de hals spier zaten wat pijnlijke punten.
De rugpijn was nog behoorlijk heftig. Dierenarts zij ook dat ik fysio moest gaan doen om het helemaal te verhelpen. Dus van de week was het zover. Jones hielt zijn rug een beetje als een dakje met zn ruggegraat erop zeg maar.. voorheen was dit mooi rond... ( hopelijk snappen jullie dit hahah ) Fysio heeft dry needling toegepast en wauuww wat een verschil. Ze rug kon weer ontspannen en ze hoofd/hals weer zakken. Ging direct op rust staan en hij hield zijn rug al zoveel mooier. Geen dakje meer en weer ontspannen spieren.
Zijn bekken hebben een klap met de hamer gehad haha.
Dit is het enige wat ze voor nu heeft gedaan. Dit was al best veel en we willen niet weer teveel in 1 keer behandelen. Dus over 2 weken komt ze nog een keer om verder te behandelen. En dan weer kijken wanneer weer. Waarschijnlijk dan eerst 1 x in de maand. En als het goed gaat uitbouwen naar minimaal 2 x in het jaar.
Ze was erg te spreken over hem. Ze heeft al veel nakomelingen van Apache behandeld en was ook voorzichtig in het begin met Jones. Aangezien er veel nakomelingen slaan en heftig reageren. Maar ze zei dat hij de eerste was die zo lief en zachtaardig van karakter is. Leuk om te horen.
Nog leuker..
Zei kon totaal geen pijnreactie krijgen op de kissing spines. Ze heeft hem behoorlijk geforceerd en daar gaf hij geen pijn op. Dus is zij ook overtuigt dat de pijn die hij heeft echt spieren zijn en niet vanuit de kissing spines. Blij mee.
Na de behandeling kon hij best stijf zijn. Dus rustig longeren, veel stappen, drafje, galopje en klaar.
Volgende dag dit ook gedaan, simpel aan het halstertje en wauww. Zoveel beter en rustiger. Ik heb eindelijk weer de oude Jones terug ( kwa gedrag )
Hij wil weer knuffelen, legt zn koppie weer op mn schouder en is weer lekker speels en lollig. En ook niet meer zo enorm sensibel en angstig.
Wat heb ik dat gemist van hem.
Wel is hij best veel afgevallen door pijn en stress van alles van de afgelopen tijd. Hij wou daardoor namelijk ook heel slecht eten. Liet alles staan.
Gelukkig eet hij nu wel weer alles. Dus ook weer begonnen met de Fibrebeet om de kilo's weer terug te krijgen, was ik begin vd zomer mee gestopt omdat hij mooi op gewicht was en zijn brok alleen genoeg was.
Nu krijgt hij op een dag 2 kilo pavo energy control en een halve schep Fibrebeet wat geweekt ongeveer 1/3 van een emmer is.
Wat worteltjes, daar is hij dol op.
2 x per dag hooi en 12 tot 14 uur pd op de wei ongeveer.
Ikzelf heb wel echt een dipje gehad.. moest het echt verwerken en baalde enorm en vondt het moeilijk om positief te blijven. Vooral omdat hij dus ook zo moeilijk weer was in de omgang. Had echt het gevoel dat afgelopen jaar helemaal verloren was en ik weer alle training opnieuw moest doen. Dit terwijl we zo ontzettend goed opweg waren. Het rijden ging voorheen ook echt zo geweldig. Alles voelde zo vertrouwt. En voor mijn gevoel was dat allemaal weg en komt het ooit weer terug?
Het gaat nu wel weer beter en ben zeker weer wat rustiger erover. Maar het is soms best moeilijk. Ik wil dit paard zo graag het aller beste leven geven en de beste zorg en training geven. En ik hoop ook dat dit mij dit gaat lukken. Ik ga er in elk geval enorm mn best voor doen Ik hoop dat we samen nog heel veel leuke dingen mogen gaan doen. En dat hij gezond, pijnvrij en heel oud mag worden bij mij.
Zo weer een heel verhaal. Sorry als het een beetje lang wordt. Maar tis ook een beetje van me af schrijven soms haha.
Hieronder een filmpje van de happy/speelse Jones.
En nog wat mooie foto's
https://youtu.be/vAbFqMOlfZI