c_alsemgeest schreef:Zou best kunnen dat uitzetten. Maar is een hoef niet fkexibel genoeg om dit incl. Ijzer dit ook te doen?
Misschien ook niet, maar ik heb alleen ervaring met de mijne waarbij het sterk verbeterd is na de ijzers na zij koliekoperatie/bloedvergiftiging.
Vorige merrie stond bloot.
Imo staat bij die van mij zijn straal even ver van de grond af bij zijn beslagen als onbeslagen voeten. Voor mij is het makkelijk te vergelijken omdat ik beide op 1 paard hebmaar het scheelt echt niks. Meerendeel van de dag loopt die sowieso rond op zand of gras... dus dat scheelt ook wel
Dit lijkt mij dus inderdaad ook. Als er nu een lip rond het hele ijzer zou gaan, was het iets anders. Maar de hoeven worden op ijzers gezet met een stukje ruimte over, aangezien ze niet aan de onderkant groeien, zetten ze dus uit naarmate ze langer op ijzers staan. Met andere woorden, er is gewoon ruimte om uit te zetten zoals het natuurlijk gebeurt. Daarnaast is er dus ook nog eens voldoende draagvlak hiervoor! Mits je op tijd de ijzers er af haalt, bekapt en weer opnieuw er op zet indien gewenst.