Zeer ernstige bok hoefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:35

bruintje123 schreef:
Precies, het kan nog. Het is nog niet te laat.
En we volgen haar hier dan wel. Kan dan leerzaam zijn voor ons.
Laat ons inzien dat dit paard later pijnvrij kan zijn.

Paard door een lijdensweg sturen omdat het leerzaam kan zijn voor ons?

:o?

Jeika

Re: Zeer ernstige bok hoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:38

Waarom moet het een lijdensweg zijn? Na 6 maanden kan hij weer lekker gelukkig worden. Nu gaan vast weer mensen zeggen dat ik hem moet ophalen en dat soort dingen, als ik de ruimte had en iets ouder was geweest, had ik dat ook zeker gedaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:38

xPabloBokt schreef:
bruintje123 schreef:
Precies, het kan nog. Het is nog niet te laat.
En we volgen haar hier dan wel. Kan dan leerzaam zijn voor ons.
Laat ons inzien dat dit paard later pijnvrij kan zijn.

Paard door een lijdensweg sturen omdat het leerzaam kan zijn voor ons?

:o?

Volgens mij is dat cynisch bedoeld..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:39

@pablo
Doet ze toch niet, ben maar niet bang.
Kost centjes. Alles met de grote mond. Dat een ander iets naar de slacht doet is sielug.
Maar daar blijft het toch bij.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:45

bruintje123 schreef:
@pablo
Doet ze toch niet, ben maar niet bang.
Kost centjes. Alles met de grote mond. Dat een ander iets naar de slacht doet is sielug.
Maar daar blijft het toch bij.

Aah. Dacht al zo'n toon te bespeuren in je eerdere berichtje. Kan het niet meer dan met je eens zijn. Zou het wel weer gaan beargumenteren maar wat ik wil zeggen is hier al heel vaak gezegd.

Soms moeten mensen gewoon eens accepteren dat niet alles te redden valt. Mensen niet, dieren niet. Zoals hier al een heel stuk verder terug is geplaatst ben ik juist, zeker in dit soort gevallen, blij dat wij de mogelijkheid hebben om een dier te verlossen.

Al was het dier na 6 maanden pijnvrij, de kans dat een eerlijke koper hem gaat overnemen is nagenoeg nihil. Heeft zo'n beestje dan een eerlijk leven, of een aanzienlijke kans op een eerlijk leven? Vind ik niet. Dan kun je hem beter een eerlijk einde geven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:47

Jeika schreef:
Waarom moet het een lijdensweg zijn? Na 6 maanden kan hij weer lekker gelukkig worden. Nu gaan vast weer mensen zeggen dat ik hem moet ophalen en dat soort dingen, als ik de ruimte had en iets ouder was geweest, had ik dat ook zeker gedaan.

Wie zegt dat dit binnen 6 maanden is opgelost?

EmmaSoleil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:48

Als het kon het ik hem zelf al genomen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het paard een blij leven kan leiden als de bokhoef is genezen

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:48

Waarom zou de kans op een eerlijk baasje nihil zijn? Er zijn echt wel eerlijke mensen hoor.
Edit: Marjoow, TS schrijft dat de revalidatietijd 6 maanden is.
Laatst bijgewerkt door Jeika op 06-12-16 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:49

EmmaSoleil schreef:
Als het kon het ik hem zelf al genomen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het paard een blij leven kan leiden als de bokhoef is genezen

Dat zeg je goed ALS is genezen. Wie weet wat voor een schade er al is ontstaan en ook aan het andere been. Er zijn zat gezonde dieren die je kan redden die ook geen goed tehuis kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:49

EmmaSoleil schreef:
Het lijkt mij dat dit paard gwn te redden is, en het lijkt me niet nodig om het te slachten om een beperking die te verhelpen is. Er zijn ongetwijfeld mensen die voor zo'n leuk paardje de prijs wat verlagen, en er zijn altijd mensen die interesse hebben in zo'n leuk beestje. Bovendien kun je er vast wat geld voor vangen als de bokhoef verholpen is! :D

Meid, ik zou hem nog niet eens kado willen helpen als die bokhoef "verholpen" is! Het beenwerk van dit veulen blijft ten alle tijde verschrikkelijk kwetsbaar. Die pezen en gewrichten hebben zich niet goed ontwikkeld in de eerste periode van het leven. Het dier staat volkomen scheef. En vroeg of laat komen daar problemen van. Dit dier gaat echt geen 30 jaar worden zonder pijn en narigheid. Wat je dan kado krijgt is het vooruitzicht op torenhoge veeartsrekeningen en vooral ontzettend veel verdriet.

En je kunt natuurlijk de prijs wat verlagen, maar wat denk je dat de behandeling van dit probleem kost? En voor hoeveel zou jij dat veulen vervolgens verkopen dan?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:50

safina schreef:
EmmaSoleil schreef:
Het lijkt mij dat dit paard gwn te redden is, en het lijkt me niet nodig om het te slachten om een beperking die te verhelpen is. Er zijn ongetwijfeld mensen die voor zo'n leuk paardje de prijs wat verlagen, en er zijn altijd mensen die interesse hebben in zo'n leuk beestje. Bovendien kun je er vast wat geld voor vangen als de bokhoef verholpen is! :D

Meid, ik zou hem nog niet eens kado willen helpen als die bokhoef "verholpen" is! Het beenwerk van dit veulen blijft ten alle tijde verschrikkelijk kwetsbaar. Die pezen en gewrichten hebben zich niet goed ontwikkeld in de eerste periode van het leven. Het dier staat volkomen scheef. En vroeg of laat komen daar problemen van. Dit dier gaat echt geen 30 jaar worden zonder pijn en narigheid. Wat je dan kado krijgt is het vooruitzicht op torenhoge veeartsrekeningen en vooral ontzettend veel verdriet.

En je kunt natuurlijk de prijs wat verlagen, maar wat denk je dat de behandeling van dit probleem kost? En voor hoeveel zou jij dat veulen vervolgens verkopen dan?

30 jaar hoeft ook niet, maar 6 maanden is wel erg jong.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:51

Paspoort schreef:
Onze vermoedens worden redelijk bevestigd door jullie.
Het is niet zo dat het geheel gratis moet zijn, maar een hele dure operatie/behandeling voor een veulen wat ons in de mik is geschoven gewoon weg niet waard voor een papierloos dingentje.

Afgezien van het lange genezings / pijn traject voor t veulentje uiteraard.

Van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen van omhoog staan. :r Een paard is een paard, met of zonder papieren. Dat het beestje ingeslapen wordt, staat los van of het een papiertje heeft of niet. Een stamboom is om tegenaan te pissen en bedacht door de hoogmoedige mens. Wie weet had dit 'papierloze dingetje' het wel heel ver kunnen schoppen als het dit lichamelijke probleem niet had gehad. Ik vind dit heel harteloos en neerbuigend overkomen. Misschien had ik er beter aan voorbij kunnen scrollen, maar helaas was de drang om hier wat over te zeggen te groot.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:53

MarjanB schreef:
EmmaSoleil schreef:

Dat zeg je goed ALS is genezen. Wie weet wat voor een schade er al is ontstaan en ook aan het andere been. Er zijn zat gezonde dieren die je kan redden die ook geen goed tehuis kunnen vinden.

dit.

overigens, zijn hier alleen maar vegetariërs?
Haal je de koeien en kalfjes ook bij de slacht weg?

Dit beestje zal altijd last hebben een zo niet krijgt hij Vroegtijdig slijtage omdat hij scheef loopt.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:58

nee. Ik ben geen vegetariër.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:59

Jeika schreef:
nee. Ik ben geen vegetariër.

Nou dan is er toch niks anders aan een paard of een kalfje? Die worden ook met 6 maanden geslacht.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:03

Ik vind een paard toch wel iets anders dan een koe of kalf. Aan een paard heb je nog jaren gezelschap en plezier. Dat heb je toch niet bij een koe.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:05

Als jij een knuffel kalfje in de wei zet heb je daar ook jaren lang plezier van hoor :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:05

Jeika schreef:
Ik vind een paard toch wel iets anders dan een koe of kalf. Aan een paard heb je nog jaren gezelschap en plezier. Dat heb je toch niet bij een koe.

nou nou nou wat een aanname
Ik vind een koe ook erg gezellig en leuk!

EmmaSoleil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:06

Prima, WANNEER de hoef is genezen. Dat kan allemaal prima verholpen worden.
Dan kan bv naar een kinderboerderij, het kan een weidemaatje zijn of een recreatiepony, hij kan zelfs beginner lessen gaan lopen.
Een pony hoeft niet meteen afgemaakt te worden om een ziekte, en al helemaal niet op zo'n nare manier. Dit is een onnodige dood. Laat hem dan op z'n minst inslapen, dat is veel minder pijnlijk voor dat beestje.

Jeika

Dat geloof ik graag, maar toch is het anders. Kalfjes zijn lief hoor, maar niet zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.

EmmaSoleil

Kabayo schreef:
Jeika schreef:

nou nou nou wat een aanname
Ik vind een koe ook erg gezellig en leuk!

Kan best zijn maar een paard met een koe vergelijken is appels met peren vergelijken

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:07

Ik heb geleerd van een dierenarts/professor dat een veulen wat een degelijke voorkeurshouding bij het grazen heeft en als gevolg dus een bokhoef creëert al met 1 been in de hemel staat.
Ik begrijp de keuze van TS en op deze manier is het dier het snelst uit zijn lijden verlost.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:08

Kalfjes zijn net zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.

En dit veulen had als pasgeboren veulen geholpen moeten worden.
Nu is het rijkelijk laat.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:08

EmmaSoleil schreef:
Prima, WANNEER de hoef is genezen. Dat kan allemaal prima verholpen worden.
Dan kan bv naar een kinderboerderij, het kan een weidemaatje zijn of een recreatiepony, hij kan zelfs beginner lessen gaan lopen.
Een pony hoeft niet meteen afgemaakt te worden om een ziekte, en al helemaal niet op zo'n nare manier. Dit is een onnodige dood. Laat hem dan op z'n minst inslapen, dat is veel minder pijnlijk voor dat beestje.

Hoewel het een hele andere discussie is, waarom is inslapen minder erg?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:10

Jeika schreef:

Dus de waarde van een leven word in deze zin bepaald door de hoogte van het knuffelgehalte?

-O-