Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 17:18

Ja, z'n sokken zijn verschrikkelijke lengte nu, haha :)) :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:19

ik zie geen hoefkanker meer...of juich ik te snel?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:44

you go tych!!ben erg blij voor jullie!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:01

Dat ziet er goed uit zeg!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 10:33

Dank jullie wel, het ziet er idd steeds bete uit, maar het is nog niet helemaal oke.
Als je kijkt op de foto's, zie je dat in het diepste groefje van de straal er steeds een soort puntje uitgroeit en dus ook weer weggesneden wordt. Dat klopt niet. Het hoort redelijk gelijkmatig te groeien en dit groeit echt steeds enorm veel sneller. Het is alleen wel echt straal en geen zacht soort bloemkool, zoals het zou zijn als het echt straalkanker was. Dus restanten ervan???

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:42

Dat heeft mijn ex straalkanker pony ook nog regelmatig bij 1 voet, maar dat is echt gewoon normaal straalmateriaal, bloed ook nooit, gewoon alsof er een soort verstoring zit in de groei omdat er altijd zoveel in gesneden is, heb er geen andere verklaring voor.
Enige dat mij bij die van jou nog wel iets zorgen baart is dat het lijkt alsof de haren aan de kroonrand nog omhoog staan en niet gewoon plat liggen?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 13:35

Klopt. Dat blijft ren vaag verhaal en zal waarschijnlijk wel zo blijven door die stomme auto-immuunziekte... Z'n kroonkandelaar lagen er vorig jaar soms ook vanaf, brak het open en kwam er bloed en vooral veel pus uit, maar dat is nu het geval niet. Gelukkig.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 15:14

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:29

Wat geweldig dat hij het nu zo goed doet ! Het zag er vorig jaar anders uit... Petje af voor jullie volharding !

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:27

Wat fijn zeg !
Gebruikt hij nu ook geen pretnison meer ?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 19:04

Hij is sinds half maart van de prednison af idd :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:18

Wauw, hij ziet er zoveel beter uit op de laatste foto.

Super dat het nu zo goed gaat.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:46

Wat fijn dat het zo goed gaat! Die van mij is nu sinds 2 maanden gezond verklaard. Nu Tycho nog.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 14:24

Berendje schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat! Die van mij is nu sinds 2 maanden gezond verklaard. Nu Tycho nog.

*\o/* *\o/* *\o/* Wat goeoeoeoeoeoeoeoed!!!!!

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:36

Hoe is het nu met Tycho??

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 11:17

Hai! Tijd voor weer eens een update van Tycho.
We gingen eigenlijk echt heel goed! Verschillende dingen gedaan en ondernomen, hoeven werden zowat te hard, dus minder lotion smeren en meer honing, maar ineens vorige week toch weer dip. En tis een flinke helaas ook nog.
Zelfs z'n benen nu helemaal onder de wondjes. Dus tijd voor actie! De bezoekjes aan strand en zee weer terug naar twee keer per week, kuurtje voor z'n immuunsysteem en weerstand er in en weer iedere dag lotion smeren.
Vanochtend even foto's van z'n stralen gemaakt. Is voor t eerst in aantal maanden dat deze ook weer mee beginnen te doen, dus tis echt een heftige dit keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er vol tegenaan! Maar ergens voel ik me zo verdrietig erdoor, gewoon wéér zo'n terugslag.
Houd het nog een keer op? En blijft m'n knappe Tycho dit aankunnen?

We genieten wel ook veel, misschien juist door alles wel extra, vanochtend nog:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 30-06-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:18

Wat sneu dat jullie tegen grote tegenslag hebben :(
Hopelijk komt hij er snel weer bovenop!
Sterkte!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:23

Jeetje -O-

Ik heb echt respect voor jou en Tycho. Alleen maar vechten :(:) sterkte verder!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:36

Balen janneke een terug slag! Hij ging juist zo lekker en was weer heerlijk vrolijk :) ik hoop voor jou en tych dat het snel weer de goede kant op gaat!!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:38

Even ademhalen ... Het is natuurlijk heel vervelend, zo'n terugslag, maar kijk eens wat je al bereikt hebt! Je doet er van alles aan, inwendig en uitwendig, en als je daarmee stopt of mindert krijg je een terugslag. Dat betekent constant/continue onderhoud maar als je dat doet en goed in de gaten houdt, gaat het dus beter. Dat is toch een prima uitgangspunt?

Natuurlijk willen we allemaal graag een zorgenloos, onderhoudsarm paard, maar voor sommigen van ons is dat niet altijd weggelegd. Maar we doen het graag toch? Voor de leukste pony van Nederland? (Ook al is ie wat uit de kluiten gewassen :D.)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 12:41

Maflinger_S schreef:
Even ademhalen ... Het is natuurlijk heel vervelend, zo'n terugslag, maar kijk eens wat je al bereikt hebt! Je doet er van alles aan, inwendig en uitwendig, en als je daarmee stopt of mindert krijg je een terugslag. Dat betekent constant/continue onderhoud maar als je dat doet en goed in de gaten houdt, gaat het dus beter. Dat is toch een prima uitgangspunt?

Natuurlijk willen we allemaal graag een zorgenloos, onderhoudsarm paard, maar voor sommigen van ons is dat niet altijd weggelegd. Maar we doen het graag toch? Voor de leukste pony van Nederland? (Ook al is ie wat uit de kluiten gewassen :D.)

Nou, ik was gestopt en dat ging best een tijd goed zelfs. Prednison natuurlijk al zo'n 3,5maand er af, de kuur voor t inwendige is ook al 2 maanden geleden gestopt en hij krabbelde echt wel omhoog! Zo veel zelfs, dat ik het behandelen van z'n stralen wat kon/moest verminderen etc.
Maar nu ineens boembats terug. En dat stukje, daar kan ik niet tegen.
ij hinnikt ook weer teveel naar me als ie me nog maar ziet of hoort. Toen kreeg ik al argwaan. En terecht, blijkt nu.

Maar ademhalen blijf ik doen, vooral heel erg zuchtend :x en we gaan er gewoon volledig voor.
Heb ook net mail de deur uit gedaan om hem weer te laten behandelen via shiatsu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:34

Wat bijzonder en lief dat hij het je zelf heeft verteld, hij weet dus blijkbaar dat jij er bent om hem te helpen zich weer fijn en gezond te voelen!

Ik snap dat je baalt, maar bekijk het eens van de andere kant, je bent wel een aantal maanden flink op de medicatie terug geschroefd! Dat heb je toch maar mooi bereikt! Voor het zelfde geldt had je al die maanden op dezelfde voet moeten blijven behandelen met minder grote stappen vooruit, dan was je nu wellicht op het zelfde punt geweest..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 12:16

Dat is waar ja...

Gisteravond z'n stralen weer bekeken, gevoeld en gesmeerd. Het is goed dat ik de losse stukken eraf gehaald heb, want zo kon ik er bij om de plekken eronder te smeren en die waren al iets beter dan gister, dus ben weer wat positiever gestemd :D

Ik begin zo het idee te krijgen dat Tycho het mij ook wel heel duidelijk zal maken wanneer het genoeg is geweest. En tot die tijd ben ik er voor hem en gaan we er samen tegenaan. :j ~~}>

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 19:09

Ondertussen bijna 2 weken verder en Tycho lijkt een begin te hebben gemaakt met opkrabbelen.

Zoals gezegd ga ik nu weer twee keer per week met m in zee, smeer ik z'n voeten om de dag weer in, trek ik dan alle losse stukjes straal er af, smeer z'n zwilwratten in met lanoline en probeer ik veel aandacht en afwisseling te geven om m fris int koppie te houden.
Zo hadden we vrijdag een shoot met maatje Diva op strand:

Afbeelding

Afbeelding

De terugslag is helaas enorm goed te zien aan zijn stralen. Hier foto's van vanmiddag:
Linksvoor:
Afbeelding
Linksachter:
Afbeelding
Rechtsvoor:
Afbeelding
Nog steeds een dik balen wat betreft de dip, maar blij dat hij nu weer zachtjes aan op begint te krabbelen (lijkt het iig op, duimen!)
Hij hinnikt ook minder hard naar me en is af en toe gewoon weer lekker chago haha

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:28

Wat fijn dat Tycho zo helder communiceert, dat is ook een goede graadmeter van hoe het gaat.