Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:59

Ja da's waar, die pijnstillers en ontstekingsremmers geven een heel ander beeld ....

Ben echt heel benieuwd naar morgen, gun het je echt dat er positief nieuws komt! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:08

ik hoop alleen dat de pezen van het zere been niet verkort zijn,dat gaat meestal vrij snel met z'on jong dier omdat die zo snel groeien...
Het is echt een leuk dier om te zien.....ik hoop gewoon dat hij erdoor komt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:26

gos.....lekker ding <3
Het valt mij wel op dat hij geen stap te veel zet.
Als het niet hoeft....dan liever niet......maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
Het ziet er wel al heel anders uit dan op de eerste foto die je plaatste :j

Nou, het weekend is gelukkig al weer bijna om......
ik hoop op het beste voor julie morgen.....succes he?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:31

geerke schreef:
ik hoop alleen dat de pezen van het zere been niet verkort zijn,dat gaat meestal vrij snel met z'on jong dier omdat die zo snel groeien...

Dat is inderdaad afwachten. Mocht dat het enige probleem zijn, dan is daar wellicht nog wel wat aan te doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:33

Mag ik dan vragen wat ze daar aan kunnen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:43

Melanie5 schreef:
geerke schreef:

Dat is inderdaad afwachten. Mocht dat het enige probleem zijn, dan is daar wellicht nog wel wat aan te doen.

Mijn pezen zijn en spieren zijn door 5 maanden met een breuk door te lopen ook ingekort. Door veel oefeningen te doen en fysiotherapie zijn ze weer oke. Jonge dieren zijn enorm veerkrachtig, dus lijkt het me goed te doen om dit weer goed te krijgen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:59

kan hij de hak eigenlijk nog wel buigen?
hij lijkt dat been echt stijf te houden.
hij heeft zijn rughouding er ook helemaal op 'aangepast', veel spanning in dat lijfje wat natuurlijk geen wonder is!
ik hoop met je mee dat hij hier doorheen komt,
en daarna alles met fysio en geduld weer goed mag komen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:01

Melanie5 schreef:
geerke schreef:

Mijn pezen zijn en spieren zijn door 5 maanden met een breuk door te lopen ook ingekort. Door veel oefeningen te doen en fysiotherapie zijn ze weer oke. Jonge dieren zijn enorm veerkrachtig, dus lijkt het me goed te doen om dit weer goed te krijgen.[/quote]

jij was toen ook volop in de groei?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 19:01

Zijn hak buigt niet echt mee. Zijn rug is heel kron geweest, maar is nu rechter geworden.
Als de foto's goed uitpakken, ga ik een oseophaat/fysiotherapeut bellen.
Weet iemand nog een goed osteo/fysio in omgeving Amsterdam?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:06

Mmmm, zo ziet het er niet verkeerd uit maar hij leunt wel steeds op links.
Voor zijn hele gestel zou het mooi zijn als dit zo snel mogelijk anders zou zijn.
Dus een osteo of zo lijkt me een goed idee, nu maar eerst hopen dat alles goed uitpakt en dat het positief is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 19:16

Op deze foto's is hij 2 dagen oud:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:23

geerke schreef:

Nee, juist niet en alles is goed gekomen, iets wat in de groei is, is vaak nog veel veerkrachtiger en in staat sneller te herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:27

Heb hier ook een kaarsje aangestoken dat het positieve nieuws morgen gewoon verder mag gaan!

Is echt prachtig kereltje, duim keihard mee dat hij erdoor komt.

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:36

Dat ziet er echt een stuk beter uit!!! Hoop echt dat het nu alleen maar de goede kant opgaat :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:44

Sterkte voor morgen ...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:49

geerke schreef:

Mijn vriendin had een paard die ook deze 'kwaal' had en was 1 bak ellende. En fysio is leuk maar toch wel wat verschil tussen mens en paard.

Ik hoop dat je veulen er helemaal bovenop komt want ik vind het een schatje om te zien! :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:52

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:58

sallandval schreef:
Pfoeh, wat een verhaal... en wat een drama als het toch niet goed gaat na al die zorg en hechting van jouw kant. Chapeau voor al je goede zorgen zeg!

Wie weet is er in het ergste geval wel een Nederlandse dierenarts die iets nieuws wil proberen? Als er een pony is die braaf genoeg is om te leren op drie benen te leven is het Rebel wel (passende naam ook trouwens)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1080298/Riley-crippled-horse-saved-slaughter-vet-fits-false-leg.html

Nog afgezien van de kosten en twijfels over de paardwaardigheid hiervan, zeker bij een jong, erg actief dier zit het probleem bij deze pony veel hoger in het been of zelfs bij de heup. Prothese is dan geen optie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:03

Dit is voor mij ook zeer zeker GEEN optie. Ik heb meerdere verhalen gezien van protheses bij paarden en ik vind het zeer dier onvriendelijk. Alle dieren die ik ermee gezien heb op filmpjes, waren nog steeds kreupel (dus pijnlijk) en werden op kleine stukjes gehouden ivm verdere beschadiging.
Ik heb veel over voor mijn dieren, maar er zijn grenzen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:24

Jee, wat een dapper mannetje... En wat een dapper baasje! Je doet alles voor hem wat mogelijk is en nog grenst aan het dierwaardige. Een veulen maanden op deze manier door laten sukkelen is inderdaad geen optie, hij moet rennen en spelen. Maar je doet er alles aan om hem zo'n eerlijk mogelijke kans te geven, mijn respect heb je.

Ik duim mee voor een goede uitslag morgen!

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:27

Melanie5 schreef:
Dit is voor mij ook zeer zeker GEEN optie. Ik heb meerdere verhalen gezien van protheses bij paarden en ik vind het zeer dier onvriendelijk. Alle dieren die ik ermee gezien heb op filmpjes, waren nog steeds kreupel (dus pijnlijk) en werden op kleine stukjes gehouden ivm verdere beschadiging.
Ik heb veel over voor mijn dieren, maar er zijn grenzen.

Ik deel je mening. Ik duim met je mee voor een goede afloop.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:49

Misschien een rare vergelijking, maar ik heb een nierbekkenonsteking/urineweg infectie gehad. Verschillende kuren antibiotica gehad. Steeds met een kuur ging het goed, was de kuur klaar kwam het weer volop terug. Uiteindelijk heb ik een kuur van ik geloof ruim twee maanden gehad en is het weggebleven. Zou het niet kunnen dat er steeds toch wat bacterieen achterblijven en dat die weer oplaaien zodra de antibiotica afgelopen is? Als de fotos oke zijn morgen zou ik dit zeker eens met je arts bespreken. Heel veel sterkte en succes mn duimen draaien voor het ventje want een vechter is het!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:54

@kimmie1: hij staat nu weer op de Depo en de Qadrisol. Daar blijft hij sowieso de hele week nog van krijgen.
Verder eerst maar zien of de fotos goed zijn, dan kunnen we een verder behandelplan maken.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:19

Jeetje- ik ga echt duimen dat er niets ergs is van binnen. De filmpjes en de foto van zonder pijnstiller zijn echt wel een wereld van verschil zeg. Ik kan wel begrijpen dat links overbelast is, als je ziet hoe hij helemaal ronddraait in het 2e filmpje zonder de linkervoet 1x op te tillen. Wouw. Het ziet er bijna uit als een gewoonte. In het eerste filmpje zag ik hem volgens mij wel slaan naar een vlieg met links, dat vond ik echt wel positief. Nu ja, nogmaals heel veel succes morgen, wat kan ik anders zeggen. Hopelijk als ik morgenavond weer lees kan je plannen maken voor hoe dingen op te gaan lossen...ik duim in elk geval!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:20

Heb alle pagina's doorgespit en ik duim met iedereen mee voor morgen
Heel veel respect voor wat je allemaal doet
Succes