Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:22

Traumeelgel heeft toch alleen nut bij open wonden? Of heb ik het mis?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:28

MontyRulezz schreef:
Fijn is dat als ze zo braaf zijn buiten. Die van mij was ook gewoon opstappen en wegstappen de eerste keer dat ik erop mocht na 3 maanden. En hij vond het heerlijk!! Nu ook, lekker oortjes erop en flink doorstappen. Gewoon het feit dat ze weer wat mogen doen, al is het maar stappen onder het zadel. In het begin reed ik nog een ander paard op onze vorige stal en hij stond dan elke keer heel beteuterd bij de staldeur te kijken. Dat vond ik echt zielig voor hem.

Koelen doe ik nu alleen als zijn been wat opspeelt. De rest wordt hij 2 x per dag ingesmeerd met traumeelgel.

Ohhhh wat herkenbaar, ik heb even een ander paard gereden maar dat vond ie echt niet leuk merkte ik, en ik ook niet, voelde me gewoon schuldig, ben gestopt.

Ik koel ook alleen als ik wat met m doe nu hoor en heb nog Tendocur druppels en traumeelgel ok idd,.. fijn spul, en zit wat hetzelfde spul in als in de Tendocur. Traumeel is hier heel goed voor ponyparadijs ;-)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:28

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:30

Haha wat grappig Quiz :D . Wat voor afstamming is je paard? Hij lijkt qua karakter echt veel op die van mij :) .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:38

Monty gebruik je dat al lang? Heb je dat ook gebruikt dat het nog heel heftig was? In de zin van dik warm en kreupel?
Ik heb wel homeopatische medicijnen besteld daar ga ik morgen mee starten.
Wilde ook nog wat om te smeren. Maar de apotheek had alleen echte pijnstillergel! Dat lijkt me niet verstandig. Maar dit is ook pijnstillend staat er! Niet bang dat ze te veel doen omdat de pijn minder is?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:51

Ik ben ermee begonnen vanaf dat zijn been niet meer opgezwollen was (lees olifantenpoot). Dus vrij snel al, gewoon smorgens en savonds erop smeren. Ook als het been dikker en warm was. Kreupel is die van mij niet geweest. Het werkt ontstekingsremmend maar echt pijnstillend durf ik niet te zeggen. En die van mij kon de eerste 6 maanden niet teveel doen omdat hij al die tijd op een stukje van 6 x 4m heeft gestaan en verder 2 x per dag aan de hand gestapt werd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:01

Die van mij staat nu ook op een mini stukje land. Maar die kan zelfs raar doen in haar box. Dus ook op het land kan ze raar doen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:28

Ja, daar heeft die van mij zich ook nog 2 x erger geblesseerd, maar daar doe je niks aan. Heel vervelend.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:01

Paardjes zouden moeten leren om ook wat zuiniger op zichzelf te zijn, hihihi
Geven we kapitalen uit voor hun herstel en revalidatie, maar soms lijken ze niet te beseffen dat het we er ook nog slapeloze nachten van hebben......
En toch houden we zielsveel van ze, hihi

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:07

Inderdaad Rascha. Die domme paarden ook!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:50

MontyRulezz schreef:
Nee hoor, traumeelgel werkt heel diep door in de huid en bevordert het herstel van de blessure.
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... el/110707/
Ik haal hem trouwens gewoon bij de Etos, daar kost die een tientje...

Heet dat bij de etos ook t zelfde dan???
Miss dat ik dat eens kan proberen voor nu...
Aangezien t ontstekingsremmende, zwellingverminderende, vochtopnemende en pijnstillende gel is....
en ik nu momenteel puur alleen met een zwelling zit..kan t alleen maar baten en niet schaden..
Al gebruik ik ook al af en toe de groene leem...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 06:15

Het is heel goed en fijn spul ;-)

Mijne is een Juventus x Tango Monty. Grappig he.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:28

Het heet bij de Etos inderdaad hetzelfde. Ik vind het ook super spul!

Quiz, oh dat is een hele andere afstamming dan die van mij. Ik heb een Pierrot (Animo) x Haarlem. Is die van jou een paardenpaard of een mensenpaard??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 11:38

Een mensenpaard. .. Denk ik.... Weet niet precies wat je ermee bedoeld

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:41

Volgens mij bedoelt ze is hij meer op mensen gericht of meer op paarden.
Mijne is duidelijk een mensen paard. Maar vindt het contact met andere paarden ook belangrijk.
Als ze me hoort hinnikt ze. En komt ze op het land naar voren lopen. terwijl ze best ook heerlijk kan kroelen met andere paarden!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:10

Ja zo bedoel ik dat :D . De mijne vind mensen niks aan, is heel eenkennig. Gaat voor mij door het vuur maar kan echt sjacherijnig naar andere mensen toe doen. Maar hij is gek op andere paarden. Een echt paardenpaard dus :D

GiuliaPao

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:31

Ik heb in het verleden een aantal keren paarden gehad met peesblessures. Het zijn hele hardnekkige blessures die de tijd nodig hebben. De eerste keer hebben we van alles geprobeerd als klei, injecties enz maar dat heeft niet geholpen. De laatste keer was het paard gedeeltelijk op rust. Niet rijden, geen weidegang maar 2 keren per dag wandelen over harde ondergrond. Eerst 2x een kwartier en dat uitgebreid tot 2x 45 min-uur. Intussen werd er regelmatig een echo gemaakt om het herstel te bekijken en na ongeveer 5 maanden was de pees weer hersteld. Peesblessures duren helaas lang omdat de pees zelf slecht doorbloed is (daarom is het wandelen op harde ondergrond goed, om doorbloeding te stimuleren zonder grote belasting). Helaas bestaan er geen wondermiddeltjes :-/

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:33

heb vandaag maar es die traumeelgel gehaald, kwam er alleen achter dat je 2 "verschillende" had..
Traumeel S, en Traumeel H..iemand enig idee wat t verschil is? want heb het niet kunnen ontdekken..

Had trouwens de DA gebeld nog, en die zei dat ik al goed bezig was, door een stap terug te nemen, nog een paar dagen moest aankijken of de zwelling vermindert weer..
en als dat t geval was kon ik weer terug opbouwen..zo niet dan moest ik hem nog maar eens bellen..
Aangezien de laatste echo nu dik 2 maanden geleden is, en die er super goed uitzag en er toen eigenlijk niets meer te zien was (van het gat wat in de buiger gezeten had)..

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:55

Is de ene niet gel en de andere zalf/creme?!
Geen idee hoor, maar dat is mijn eerste idee....

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:01

Het klinkt een beetje als een gescheurde tussenpees. Stappen op het harde en koelen. En miss maar even een scan laten maken
Succes

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:05

Nou die van mij is nu al een drama. Mocht van de DA op een postzegel op het land. Vond ze zelf niet zo geslaagd dus is ze maar over het draadje gesprongen. Ja echt! Mutse merrie. Vervolgens stond ze bij de buurman en was het helemaal goed. Dus heb ik maar een kleiner stuk afgezet waar ze met 2 op kan, Zodat ze dan in ieder geval rustig blijft! Dat ging gelukkig veel beter. Maar ik kon wel door de grond zakken!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:10

ponyparadijs schreef:
Nou die van mij is nu al een drama. Mocht van de DA op een postzegel op het land. Vond ze zelf niet zo geslaagd dus is ze maar over het draadje gesprongen. Ja echt! Mutse merrie. Vervolgens stond ze bij de buurman en was het helemaal goed. Dus heb ik maar een kleiner stuk afgezet waar ze met 2 op kan, Zodat ze dan in ieder geval rustig blijft! Dat ging gelukkig veel beter. Maar ik kon wel door de grond zakken!

Ik ken dat ja! Zette mijn paard met knikkende knietjes voor t eerst na maanden boxrust in het weiland een paar weekjes terug! Hij was onrustig in het afgezette stukje, dus heb ik hem maar het hele kampje gegeven. Met de verdoving haalt dat net de scherpe randjes eraf en blijft het nu af en toe bij een klein bokje links en rechts. Maar goed, zijn been ziet er beter uit dan eerst dus tot we terug gaan voor de scan eind oktober is het prima zo :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:16

Goh Gulpje, ik las jouw verhaal in het topic van dat 4 jarige paard die nu opgebouwd werd en het kon mijn verhaal zijn :D .
Ik heb de mijne ook na 6 maanden boxrust de wei (laten) opbouwen. Ik heb hem toen 10 weken weggebracht naar een Stal die revalidatiepaarden opvangen. Hij is nu 2 maanden terug en we hebben toch weer een stapje terug moeten doen deze week. Volgende week scannen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 12:14

ik heb ook besloten om toch weer niet te doen wat de da adviseert...
het is gewoon nog teveel voor m, wat ik mag, heb ik het gevoel,..

neem liever wat meer tijd,...

gek he, eerst zeggen ze: je moet alle tijd nemen, en dan doe je dat en dan moet je van hem opeens flink opbouwen,.. begrijp dat niet helemaal

heeft iemand hier al eens die bloedzuigertherapie gedaan toevallig?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:44

Ach liever wat rustiger aan dan teveel toch :) denk dat rust niet zoveel kwaad kan! :)

Opzich komt die peesblessure nu wel goed uit , me ouders willen het liefst Joy verkopen omdat het te duur word in deze tijd :( En een paard met peesblessure verkoopje toch niet dus kan ik even sparen en misschien bedenken ze zich.. Ik hoop het want heb dr al 6 jaar dus moet anders heeel veel werken om die stalling te betalen en ik zit nog op school.