KiWiKo schreef:Dus inderdaad zijn SOMMIGE foto's gepruts, maar misschien wel gepruts voor lijfsbehoud.......... en met paarden die op hoog niveau meelopen kan dat wel eens nodig zijn, gewoonweg omdat het tijdbommetjes zijn met een grote mate van explosieve kracht, wat je weer nodig heb voor de sport........ maar als die kracht even tegen de ruiter gewend word........ dan heb je toch een klein probleempje...... en als je dat nog nooit heb meegemaakt, dan kan ik me voorstellen dat je niet weet wat het is. en dat je je er ook geen voorstelling van kan maken.
Dat dacht ik inderdaad ook te zien, twee horizontale vuisten stevig om de twee teugels enz.. ik wil best geloven dat die beesten onder je vandaan knallen als je niet aan hun mond gaat hangen of ze onder je in vouwt.
Maar wordt het dan eens geen tijd om ernstig vragen te stellen bij het waarom van deze sport? Moeten we dat wel willen?? Wat heeft dit nog met dressuur te maken (behalve dan dat je op dit moment punten krijgt om met zo'n beest in de ring te verschijnen).
ps, ik weet prima wat het is om te vechten met een paard, en ik heb zelf met redelijk lelijke bitten gereden, denk zelfs dat dat hier op bokt te vinden moet zijn. Leerzaam, maar leve bitloos (maar dat terzijde
)
Kan het niet laten, sorry