nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:59

Allemaal ff wakker worden op de vroege morgen! ;)

Geen belangstellenden? Ik ga om 11 uur bestellen (dan hebben jullie nog een uurtje om over de denken :D ).

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:12

Goed. Ik heb besteld en ben benieuwd hoe lang als het duurt (en of mijn bestelling ook past ;) )

shar248

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:31

Als je besteld in Engeland of Amerika dan ben je afhankelijk van de koers van de dollar of de Pond. Die verschilt dus per dag.

Ik had een tijdje terug gekeken in Engeland toen was ik ex verzendkosten €45 per schoen kwijt (als ik ze besteld had). Maar ik moest nog eens goed meten. 2 maanden later nog eens gekeken maar toen was het ex verzendkosten al zo'n €60 a €70 per schoen dus kan je ze net zo goed hier bestellen.

Bij de meeste winkels die HH in het assortiment hebben kunnen ze ook de gloves bestellen.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:41

Ik heb nu zo'n 123 euro betaald. Das nog steeds een stuk goedkoper als in duitsland of nederland hoor ;)

PS ik had de koers wel ff gecheckd van tevoren :D

shar248

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:44

de koerst is nu weer wat gunstiger voor ons.

In Duitsland moet je ze sowieso niet bestellen. Via die hufshop kan je ze alleen maar per paar bestellen en dan heb je dus kans dat je meerdere paren nodig hebt.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:16

Ben nu net pas wakker, dus jammer dan voor mij :)

Levering vanuit de UK is heel snel! Best kans dat je je spullen vrijdag in huis hebt!

Wat heb je besteld Sanne?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:13

haha, slaapkop :P ;)

Twee Gloves, maatje 00,5

Ik hoop dat ze vijdag binnen komen, zou wel mooi zijn :o

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:16

Haha, wat een toeval zeg! 'k Krijg net nog een mailtje van ze dat mijn bestelling al verzonden is! Hoe snel is dat!
Goed voor mekaar +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:04

Sannessep schreef:
Allemaal ff wakker worden op de vroege morgen! ;)

Geen belangstellenden? Ik ga om 11 uur bestellen (dan hebben jullie nog een uurtje om over de denken :D ).

Was toen al een paar uur aan het werk en ook geen internet op werk. ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:21

Er waren waarschijnlijk nog wel meer gegadigden hoor, maar ik kon gewoon niet langer wachten. Gelukkig is hij vandaag nog verzonden.

Als ze goed bevallen komt er nog een paar bij, voor mijn rijpony, dus als dat zover is dan zal ik het zeker weer melden, en dan wat verder in voor, zodat iedereen kans heeft om samen te bestellen (mits het dan nog goedkoper is om ze uit engeland te halen).

haukieboy

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:09

Hoihoi, heb je ze al??? Ben wel benieuwd hoe ze bevallen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:16

Zijn hier ook mensen die de gewone kale easyboots in maat 0 hebben en deze niet meer gebruiken??? Ik heb met de cavallo's toch wat schuurplekjes en twijfel dus of ze blijven.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:32

Ja ik heb ze binnen! En ze bevallen tot nu toe goed. Ik moet zeggen dat ze eigenlijk best wel te groot zijn, maar ondanks dat blijven ze prima zitten... ik zou er zo nooit mee rijden (omdat ze te groot zijn) maar gewoon om dit lopen op het verharde even op te lossen zijn ze prima.

Ik had ze overigens vrijdag al in huis (woensdag ochtend besteld), hartstikke snelle levering dus vanuit Engeland. ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:51

Ik heb nog altijd de gewone easyboots en zelfs nog het hele oude model waar geen gaithers opkunnen. Ik vind het geweldige schoenen, voor mijn paard zijn achterhoeven dan. Ik heb daar een maat 2 en die zitten als gegoten. Voor zijn voorhoeven had ik maat drie maar die waren helaas te groot. Ik had hem altijd voor op ijzers staan en dan gebruikte ik de schoenen achter. Sinds twee jaar loopt hij helemaal blootvoets, maar merk dat ik in de zomer toch wel liever schoenen gebruik.
Maargoed maat 3 is dus te groot. Nou heb ik laatst de backstraps van mijn maat 2 schoenen afgehaald en toen paste ze wel om de voorhoeven. Zit er nu aan te denken om toch een paar maat 2 erbij te bestellen, backstraps eruit te halen en gaithers er op.
De maat 3 schoenen heb ik inmiddels verkocht.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:17

fijn dat je tevreden bent, Sanne ;)

Ik heb van origine maat 0,5 Gloves gekocht voor de voorhoeven en maat 0 voor de achterhoeven. Na de bekapbeurt van donderdag past ze rondom maat 00,5 :oo (en ze wordt elke 6-7 weken bekapt)
Moet toch nog even goed nadenken of ik nog kleine schoenen ga bijkopen :o.
In verband met kapotte koten door de gaiter (van te grote schoenen??) wil ik nu eigenlijk zonder gaiter rijden, maar dan moeten de schoenen dus echt wel nauw aansluiten, anders ben je gelijk kwijt :+

Deedee, super dat de oude Easyboots zo goed bevallen! *D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:09

Ik was een beetje aan het zoeken naar sites in Engeland die Easyboots verkopen behalve de saddeleryshop zoals hier al genoemd wordt

Deze site accepteert paypal. Handig als je geen creditcard hebt. Heb er ook mijn rambo SIH besteld en ben tevreden over dit bedrijf. Zie alleen wel dat je schoen en gaither dan los moet bestellen http://www.horseloverz.co.uk/Hoof-Care- ... 0-p-2.html

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:22

Ik twijfel over mijn Gloves..

Mijn henstje heeft ze totaal nu 6 volle dagen onder gehad, waarbij ik elke dag de hoeven schoongemaakt heb en de schoenen opnieuw onder gedaan heb (en nog een aantal uurtjes zonder schoenen in de weide). En ik heb ze toch niet meer omgedaan, omdat er in de kootholte schuurplekjes ontstaan van de gaiter.
Eerst dacht ik dat ik ze te stak omgedaan had, dus heb ik de gaiter wat losser gelaten, daarna waren ze beide uit. Dus dat was ook geen succes.
Ook zag ik kleine 'kneuzingen' op de hoef van de hoefschoenen (waar de randjes eindigen zeg maar). Ik denk dat dit komt omdat ze te groot zijn en dus iets kunnen schuiven, maar het ziet er ook niet naar uit dat een andere maat wel gaat passen, omdat ze in de breedte op de zool wel gevuld zijn, maar dus niet in de lengte en ook niet waar ze bovenaan de hoef aan zouden moeten sluiten. Hij lijkt wel een compleet ander model hoef te hebben als dat er in die Gloves past.

Ik weet dus nu niet goed of ik ze nou moet houden voor noodgevallen of dat ik ze maar moet verkopen....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:28

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:43

Sannessep schreef:
Ik twijfel over mijn Gloves..

Mijn henstje heeft ze totaal nu 6 volle dagen onder gehad, waarbij ik elke dag de hoeven schoongemaakt heb en de schoenen opnieuw onder gedaan heb (en nog een aantal uurtjes zonder schoenen in de weide). En ik heb ze toch niet meer omgedaan, omdat er in de kootholte schuurplekjes ontstaan van de gaiter.
Eerst dacht ik dat ik ze te stak omgedaan had, dus heb ik de gaiter wat losser gelaten, daarna waren ze beide uit. Dus dat was ook geen succes.
Ook zag ik kleine 'kneuzingen' op de hoef van de hoefschoenen (waar de randjes eindigen zeg maar). Ik denk dat dit komt omdat ze te groot zijn en dus iets kunnen schuiven, maar het ziet er ook niet naar uit dat een andere maat wel gaat passen, omdat ze in de breedte op de zool wel gevuld zijn, maar dus niet in de lengte en ook niet waar ze bovenaan de hoef aan zouden moeten sluiten. Hij lijkt wel een compleet ander model hoef te hebben als dat er in die Gloves past.

Ik weet dus nu niet goed of ik ze nou moet houden voor noodgevallen of dat ik ze maar moet verkopen....

Dat is vervelend, ik ben niet zo thuis in hoefschoenen.
Wie weet weten Arabesk en Arno of iemand anders een oplossing?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:54

Sannessep, hoefschoenen doe je in principe alleen aan als je paard over de verharde weg moet.
Ze zijn er niet voor gemaakt om ze de hele dag aan te houden (behalve de Glue-Ons dan, maar dan nog alleen tijdens trails). En eerlijk gezegd zie ik er het nut ook niet van in om ze de hele dag aan te laten in de wei.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:59

Sannessep schreef:
Ik wil ze bestellen, omdat ik een tijdelijke oplossing zoek voor mijn jonge pony (staat door omstandigheden tijdelijk op verharding en dat kunnen zijn hoefjes niet aan). Maar dan moet ik dus wel een onbeperkte-versie hebben lijkt me...

Ik heb geen andere oplossing voor hem. Ik heb ze een tijdje op verharding staan en hij kan dat nog niet aan met zijn hoefjes. Hij is nog maar jaarling (1,5 nu) en ik kan daar geen ijzers onder zetten uiteraard, dus leek hoefschoenen een prima idee. Het is ook niet bedoeld om hem daar zijn hele leven op te zetten, alleen om deze periode van die verharding even te overbruggen. (nog 2 á 3 weken te gaan denk ik).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:09

aha, dan snap ik al beter waarom je het doet. ;)
Misschien toch langzamer opbouwen met die schoenen dan? En beter passende schoenen zoeken.
Niet passende schoenen zo lang aanlaten is toch een beetje vragen naar problemen, ben ik bang. :(:)

Ik denk dat je de hoeven ook de kans moet geven om aan de verharding te wennen en harder te worden. Ik ken veel shetlandpony's die ook grotendeels op verharding staan, om niet helemaal tonnetjerond te worden. Zij staan allemaal gewoon op blote voeten ;)

is er anders niet een ander plekje voor hem gedurende deze weken? Een paddock ofzo? (ik weet niet waarom je hem zolang op verharding wilt hebben staan :o )

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:12

Tja, ik heb nog gedacht om er van dat medische watten-verband onder te doen (vanaf de hoef tot en met de gaiter). Dat gebruiken ze in het ziekenhuis bijvoorbeeld als een pols of wat dan ook in gips moet. Die watten worden dan aangelgd voor de drukverdeling van het gips, en zodat het niet kan schuren enzo.
Maar dan zou ik dat elke dag opnieuw moeten aanleggen en ik ben bang dat de hoef dan misschien te warm wordt als ik hem helemaal inpak?

Misschien red hij het zo ook wel zonder hoefschoenen, maar hij loopt wel gevoelig op het verharde. Dat kan dan toch niet goed zijn? Hij is volgens mijn smid echt veel te kort in zijn achterhoeven.
Hij durfde er niets aan te doen in ieder geval. Zijn advies was: gooi hem maar bij iemand op een weide waar hij 24/7 kan staan. Mijn weide is opnieuw ingezaait, het gras staat er nu wel, maar er moet nog één keer gemaait en één keer gespoten worden voor al het onkruid (overlast van brandnetels). Dan duurt het nog een week voordat ze erop kunnen en dan kunnen ze nog niet 24/7 erop. Dan heb ik zo weer zand ipv gras.
Dat is dus het probleem, ik heb wel geprobeerd ze ergens anders te plaatsen, maar dat is niet mogelijk in de buurt. De enige mogelijkheid is dan ergens in Duitsland, waar hij met meerdere hengsten in de weide komt en waar niemand er zicht op heeft, waarvan ik al weet dat die pony's regelmatig buiten de omheining te vinden zijn (daar gaat die van mij dus niet heen!).

Ik moet het dus nog een paar weken uitzingen en dan kan ik weer gewoon verder zoals ik altijd had.

PS: mijn andere ponys staan er ook op, de merrie (mijn rijpony) die kan het nét aan en de shetlander moet ik nog bijvijlen als een gek ;) die hoeven groeien echt ongelovelijk hard.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:24

Lastig joh!
Ik zou dan zelf toch een hoekje van het weiland opofferen en ze daar inzetten. Eventueel kun je dat stukje volgend jaar dan nog een keer inzaaien.
Maar uiteraard moet je je eigen keuzes maken.
Sterkte!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:34

Kun je geen zandlaag aanbrengen?