Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lijntje87 schreef:Deze vraag had ik al eens eerder gestelt, hopelijk krijg ik nu antwoord.
Als ik mijn merrie zonder ijzers laat blijft er niets over van de hoef, uiteindelijk gaat ze kreupel lopen omdat ze op het leven zit.
dus, zit er een ijzertje onder, hierop doet ze het super.
wat ik me nou afvraag, hoe doen jullie (en dan bedoel ik met name de naturals) dat. als je paard niet op blote voeten kan.
ik heb het 6 maanden geprobeerd, ze stond alleen op het land, de enige weg die ze voelde was van stal naar land toe. dus echt veel slijtage is er ook niet.
randie schreef:alle ijzerloze mensen hoe doen jullie het dan met een spingparcour op gras bijvoorbeeld?
opala schreef:Tancreda4: ik ben leek, dat voorop gesteld, maar ik vind ze er prima uitzien. Je zou de hoefwand van de voorhoeven gelijk met zoolhoogte moeten houden om scheuren te voorkomen.
fransje23 schreef:Lijntje, heb je enig idee hoe het komt dat jou paard zulke hele zwakke hoeven heeft?
Arabesk schreef:lijntje87 schreef:Deze vraag had ik al eens eerder gestelt, hopelijk krijg ik nu antwoord.
Als ik mijn merrie zonder ijzers laat blijft er niets over van de hoef, uiteindelijk gaat ze kreupel lopen omdat ze op het leven zit.
dus, zit er een ijzertje onder, hierop doet ze het super.
wat ik me nou afvraag, hoe doen jullie (en dan bedoel ik met name de naturals) dat. als je paard niet op blote voeten kan.
ik heb het 6 maanden geprobeerd, ze stond alleen op het land, de enige weg die ze voelde was van stal naar land toe. dus echt veel slijtage is er ook niet.
Vraag Huertecilla eens, hij zit met zijn paarden op een soortgelijke bodem, alle paarden onbeslagen. Eentje heeft vroeger ook ijzers gehad dacht ik, maar ik kan het mis hebben?
Wat betreft 'niet zonder ijzers' zou ik aanraden het gebruik van hoefschoenen voor lastige ondergronden, zonder ijzers is meer dan alleen het metaal weglaten, voeding en huisvesting en bekapping moeten ook aangepast worden voor een zo optimaal mogelijk resultaat.
Tancreda4 schreef:
Voor
[img]http://img.photobucket.com/albums/v146/goldenlady4/5d35e1d4.jpg[/img
Onder kant Linksvoor
http://img.photobucket.com/albums/v146/ ... 2bed50.jpg
jodi schreef:Bedoel je dat de flares aan de binnenkant zitten?