Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Ja hoor, ik denk dat homeopatische medicijnen een hele goede ondersteuning kunnen zijn. Ik zou persoonlijk niet op eigen houtje gaan aanmodderen, maar gewoon een homeopaat raadplegen.
Hoe gaat het met de wond?
Isapaardje schreef:Wil je een soort van homeopathie gaan doen, dan kun je via een alternatief diergeneeskundige, maar ook via de paardendrogist, diverse druppelmiddeltjes van oa Groene Os aankomen.
Wil je echt aan klassieke homeopathie gaan doen, dan svp niet zelf gaan proberen, maar een veterinair homeopaat raadplegen. Het luistert nl. nogal nauw en het is meer dan een druppeltje geven. Er volgt een geheel onderzoek van je paard, van binnen en van buiten.
Victory-Boy schreef:Ze heeft het in de kliniek bepaald, dus bloed aftappen en -zeg maar- 10 minuten later bepaald. Ik dacht dat als hij ongeveer 4 à 5 uur nuchter was dat het goed te bepalen was?
Victory-Boy schreef:Ze heeft het in de kliniek bepaald, dus bloed aftappen en -zeg maar- 10 minuten later bepaald. Ik dacht dat als hij ongeveer 4 à 5 uur nuchter was dat het goed te bepalen was?
mysa schreef:Nou je, zij zal het wel weten, ik had ergens gelezen dat het meerdere keren na elkaar moest, met een tussenpose.
Zal het nog eens aan vriendin vragen, haar paard bleek insulineresistent, maar zijn bloed moest naar Duitsland gestuurd worden voor onderzoek. Weet niet waarom dat dan hier niet kon.
EvelynB schreef:Ook in de hoefrand (bij de witte lijn) kan hij geen kapotte lamellen vinden, volgens hem blijf je dat zien als een paard hoefbevangen is geweest.
mysa schreef:ja, gek he, daarom heb ik de link ook hier neer gezet. Ik had nooit eerder gehoord van die mestballen. Wat T wel heel erg had was winden laten, heel veel, en keiharde, maar dat doet ze al sinds ik haar heb, dus al driekwart jaar voor haar bevangenheid. Moet nog eens aan de vorige eigenaar vragen of ze dat daar ook deed.
Trouwens, als ik ooit het weiland zou kunnen kopen wat ik nu huur, ga ik dat opnieuw laten inzaaien met fructaan-arm mengsel. Tenzij ik tegen die tijd honderd procent zekerheid heb dat ze mechanisch bevangen is geweest. Maar die 100% krijg ik denk ik toch niet.
Nado schreef:Victory-boy. In plaats van die pavo-koeken, zou je er ook aan kunnen denken om pavo vital bij te voeren.
OohafoO schreef:En deze lengte gras. Is dit te doen met een bevangen geweest paard? (wel met opbouwen natuurlijk)
capopjekop schreef:Weet iemand hier hoeveel magnesium er precies in safe and sound zit?
Ik voer dat ook minimaal, een volle hand per dag. Ze doet het daar tot nu toe goed op.
Kymalin schreef:Toen ik vorig jaar weer met weidegang opbouwen begon was mijn gras wel 4x zo lang als het gras op jouw foto. Het gaat volgens mij niet zo zeer om de lengte als wel om hoe lang je je paard er op zet. Juist superkort gras schijnt veel fructaan te bevatten omdat je dan alleen nog maar de stengel hebt en niet het blad.