Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:36

Misschien wel leuk om te zien. Pees van Noa op 16 mei 2012 --> dik been op 8 mei.
Je ziet een gat in het checkligament en deels in de diepe buiger. Om het gat heen is het weefsel nog goed.
Afbeelding

Pees bij terugkeer in de kliniek op 25 juli. --> nauwelijks iets veranderd en weefsel om het gat is veranderd, niet goed gegroeid, gat was wel 2 mm dicht gegroeid.

Afbeelding

Helaas geen foto's van de 3e keer in november, hier was de pees helemaal dicht gegroeid en waren de weefsels helemaal hersteld.
Morgen hebben we onze eerste wedstrijd weer, ben helemaal gelukkig! <3

michelle___

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:53

Jeetje Mabotje sterkte. :(:)

Die van mij is ineens ook flink achteruit gegaan. En ben er achter gekomen dat ze haar een keer een 3/4 schep bix hebben gegeven ipv een handje... :\ Waarschijnlijk is ze toen uit dr panty gegaan in stal, en moest ik er wel muisjes in doen. Maar ze loopt nu weer stokje kreupel..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:43

N0a, goed nieuws, succes op de wedstrijd.

Dat is ook lekker handig Michelle. Wat ben ik blij dat ik hem bij huis heb staan. Wel wat lastiger met een bak enzo, maar heb het helemaal in de hand. Ik laat ook niemand anders er mee stappen. Ik heb mijn handen er soms vol aan. Moet je voorstellen dat ie bij een ander losbreekt ..... Nee, dat kan ie dan maar beter bij mij doen :+

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:57

Wat fijn voor degene die aan het opbouwen zijn!

Mabotje, hopen dat de ijzers wat verlichting geven, hoe liep hij vandaag na het beslaan?
Interessant altijd die echobeelden, het gat is duidelijk maar gelukkig niet helemaal zwart. Gelukkig is het goed gekomen, veel succes morgen :D !
Oh wat balen weer Michelle, hopelijk knapt ze snel weer wat op.

Mijne loopt ook echt niet lekker, heeft totaal geen zin om te lopen en is heel erg down. Wat vind ik het rot om hem zo te zien. Maargoed vol goede moed op naar het nieuwe jaar, waarin hopelijk alle paarden weer herstellen :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:59

michelle___ schreef:

Die van mij is ineens ook flink achteruit gegaan. En ben er achter gekomen dat ze haar een keer een 3/4 schep bix hebben gegeven ipv een handje... :\ Waarschijnlijk is ze toen uit dr panty gegaan in stal, en moest ik er wel muisjes in doen. Maar ze loopt nu weer stokje kreupel..

Op een keer een schep meer voer worden ze niet frisser. Daar moet dan een continuïteit in zitten.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:02

vonneke schreef:
michelle___ schreef:

Op een keer een schep meer voer worden ze niet frisser. Daar moet dan een continuïteit in zitten.

Dan ga ik dr maar op eigen voer zetten...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:05

Ik heb hem volledig van de brok afgehaald en alleen nog maar op Subli Seniores Priores. Dat voerde ik voor de blessure overigens al naast 3 kg biks.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:07

Nouja Lara kreeg een paar kruimels voor het idee dat ze niet overgeslagen werd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:08

Mijne krijgt Marstall Vito. Kleine hoeveelheid. Ga het nu opbouwen.

Gaat ook niet meer terug naar brok

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:06

Goed nieuws NOa! Fijn voor je.
Jeetje Michelle, da's echt wel minder. Wat ontzettend jammer. Ik denk ook niet dat het van 1x te veel voer kan komen hoor, tenzij er misschien heel veel haver of zo in zat?

Jengo heeft gewoon basisbrok in de vorm van een muësli, dat krijgt hij gewoon iedere dag 1 schep, maar hij is niet zo'n hete, is heel koel en wijs in de kop, is alleen met rijden buiten ontzettend heet.
Iedere dag ben ik toch weer angstig als ik naar stal ga merk ik hoor. Toen ik vanochtend kwam stond hij in zijn paddock op het harde, dat deed hem goed zag ik al. Hij staat dan wel niet bij de andere paarden en dat mist hij heel erg, maar hij kan ze wel zien. Heb hem eerst gekoeld met de ice-vibe, toen eventjes rust gegeven en 1 rondje om de stal gelopen, is ong. 1 minuut, dus niet veel. Ik was erg verbaasd over hoe hij liep moet ik zeggen. Het is een snelle stapper, wil vooruit, en dat had hij nu ook, kon 'm bijna niet bijhouden, dus moest hem wat afremmen. Hij gaf wel duidelijk aan dat hij naar de wei wou, naar de andere paarden, maar... helaas.
Heb 'm daarna weer in zijn paddock gezet en hij begon aan het hooi, daar had hij nog niet veel van gehad, maar als hij dan wat gedaan heeft, dan begint hij er wel aan merk ik.
Moest vandaag helaas naar een crematie, dus kon 'm pas vanavond weer doen. Hij stond al op stal, loom.... maar dat had een andere reden denk ik... een kennisje van me kan reiki op afstand doen en dat heeft ze gedaan, hoorde ik dus later.
Hij staat nooit loom en ik wist ook niet dat reiki ontspannend was. Je kunt er in geloven of niet, maar ik sta er niet afwijzend tegenover.

Nou ja, eerst weer de ice-vibe, toen ben ik mijn andere paard gaan rijden en daarna heb ik twee rondjes om de stal gedaan omdat de DA had gezegd dat hij 3 min. per keer mocht stappen. Maar die 2 rondjes was toch net wat te veel had ik het idee. Hij stapte wel goed door maar werd na ruim een rondje een beetje moe in het been had ik het idee, dus.... terug naar 1 rondje en dan maar 3x/dag of zo.
Wil morgen even een filmpje maken van hoe hij stapt en dan 2e Kerstdag weer of zo, dan kan ik dat naar de DA opsturen en kan hij dat beoordelen als ik hem bel. Als het zo gaat, dan voel ik me nog niet zo beroerd en hij staat er ook helder bij. Dat vindt ik ook heel belangrijk.
Morgen maar weer een dag....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:13

Fijn dat je toch iets verbetering ziet Mabotje. Ik hoop echt voor je dat alles toch nog goed komt!

Michelle, wat ontzettend balen. Ik denk ook niet dat het van het voer komt 1x. Na de eerste controle liep die van mij ook nog steeds kreupel, toen bleek dat ze toch te veel aan het draaien was in haar stalletje, en doordat ze zo weinig naar buiten mocht kreeg ze last van schrik reacties. Ze vond werkelijk álles eng.. :+ Stond ze elke keer schijnbewegingen te maken in haar stal, niet echt bevorderlijk. Die van mij kreeg ook een handje brok, nu nog steeds tot ze weer wat meer is afgevallen. Ze is echt tonnetje rond, ookal staat ze in het werk. Gaat er erg moeilijk vanaf...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:18

Gister wedstrijd gehad, ging echt super! Ze was fijn los en nog zeer goed te rijden. Alleen de galop was nog een struikelpuntje. Maar was zelf zeer tevreden weer voor de eerste keer. 185 punten, helaas onderling maar de jury gaf handig commentaar waar ik zeker wat mee kan. Meer tempo controle en proberen de achterhand er goed onder te houden zodat ze niet met 1 been buiten de massa stapt.

Fijne kerstdagen in ieder geval allemaal! {:) en dat het nieuwe jaar maar veel paarden mogen genezen van hun blessure :(:)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:51

Heeft er hier iemand ervaring met aquatherapie?
En dan niet de "badkuip" maar het echte U-zwembad zegmaar...
Edit: zo iets, http://www.nrc.nl/inbeeld/2012/02/22/re ... denzwembad

Ik lees er veel positiefs over, maar kan er tot nu toe geen 1 vinden in mijn regio.
Mijn paard is een echte waterrat, dus misschien is dit wel een manier om goed te herstellen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:47

Zo paard is vandaag even doorgepakt. Ging prima. Een bok en thats it.
10 minuten wat draf en overgangen.

Als het been nu dun blijft ben ik tevreden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:24

Die aquatherapie is opzich heel goed, maar als je zijn pees wilt laten herstellen dan moet je het wel op een loopband doen. Zo een zwembad actieveerd de spieren maar niet de banden en pezen. Dat zei mijn dierenarts toen. Dat het zwemmen geen effect heeft op het herstel. Dan moest ik echt loopband training doen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:05

Mijn merrie heeft 6 weken lang 2 keer daags in een bubbelbad gestaan, daar is ze heeeeeel erg goed uit gekomen! Het was dat de kosten bijna 3000 euro waren (voer, stalling en verzorging), anders had ik het zo weer gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:15

Het nadeel van dit soort behandelingen is dat je niet weet hoe het genezen zou zijn als je 'niets' gedaan had.
Is bij de medicijnen die ik gegeven heb hetzelfde.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:40

liedjuh2 schreef:
Die aquatherapie is opzich heel goed, maar als je zijn pees wilt laten herstellen dan moet je het wel op een loopband doen. Zo een zwembad actieveerd de spieren maar niet de banden en pezen. Dat zei mijn dierenarts toen. Dat het zwemmen geen effect heeft op het herstel. Dan moest ik echt loopband training doen.

De pezen moeten tegen de tijd dat ik het wil doen, in juni, alweer geheeld zijn. :j *duimen duimen*

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:33

Je kunt altijd een afspraak maken met het paardenzwembad. Ze nemen uitgebreid de tijd om alles uit te leggen, en ze hebben daar ook een loopband. Ik ben er destijds ook geweest voor info. Heb het alleen niet gedaan.

Heeft hier iemand toevallig ervaringen met Den Hoek (holistischdierenarts.nl)?
Met pendelen etc? Lecherantenne etc...
De mijne is goed hersteld van zijn checkligamentblessure rv maar hij loopt nu al een tijd achter raar,.. linksom gooit ie helemaal zijn achterhand wat naar binnen. Hij is wel sinds de vorige smidsbeurt achter van de ijzers dus of dat er nog mee te maken heeft,..
Mn instructrice had het over Den Hoek (Laarakkers, en dan gaat zij altijd naar Annika). Ze meten dan schijnbaar je hele paard door,..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:35

Het is alleen zo jammer dat ik er 2,5/3 uur voor moet rijden. :=

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:43

ja moest ik ook,... jammer dat er maar 1 zwembad is,.. in Duitsland zat ook niks dichtbij.
Als ik eerlijk ben had ik een beter gevoel bij de mensen van de aquatherapie in Olst waar ik ook ben wezen kijken. De mensen waren erg betrokken en meedenkend. Maar mijn paard was al 10 maanden herstellend en omdat het zo duur is allemaal heb ik het niet gedaan,.. en ben gewoon verder gegaan zoals we bezig waren. Als me dit ooit nog eens zou gebeuren en ik had het geld had ik het vanaf dag 2 gelijk gedaan. Want ik denk wel echt dat het positief zou kunnen helpen (per geval natuurlijk weer verschillend)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:48

Nouja ik moet er ook behoorlijk voor sparen, want wij zijn door de oude eigenaar opgelicht met de verzekering... Wel 500euro lichter.. :=

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:09

oei dat is ook mooi kl... zeg!
ik heb 10 jaar verzekering betaald en doordat ik geen werk meer had moest ik bezuinigen (verzekering op moeten zeggen) en prompt daarna kreeg ie dit ;-(

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:13

Balen zeg! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 08:23

Dit is niet echt bevorderlijk weer voor de paarden die veel buiten moeten. Bah bah wat een snertweer!

Ik denk dat ik hem vandaag 2 rondjes stapmolen die ipv wei