Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mister01 schreef:wat ik me af vraag is welke vitamines en mineralen er belangrijk zijn voor paarden met artrose? en welke dingen
wat verdere info:
mister heeft eiwitvergiftiging gehad en is dus best gevoelig op eiwitten en suikers.
hij krijgt vrij veel kuil te eten
hij krijgt gemiddelde beweging, geen topsport meer, maar meer dan de gemiddelde recreatie peards.
wie o wie kan mij wat info geven?
Mister01 schreef:ik kwam net toevallig een site tegen: voervergelijk.nl
dus ben daar eens op aan het kijken wat ze me daar adviseren.
suikers zitten veel in melasse, dus dat moet weinig zijn.
zetmeel zit in granen, dus graan korrels, geste vlokken, mais vlokken en luzerne (neem ik aan tenminste????) dus dat moet ook laag zijn.
hoog vitamine E gehalte
chondroitine, glucosamine, en biotine zijn altijd goed
ik geef altijd lijnzaad olie bij, maar denk dat ik de hoeveelheid wat op moet schroeven.
Deijs schreef:Deijs schreef:Heeft er iemand ervaring met MSM van het merk Frama?
Update: Ik heb het maar gekocht, het is een ondersteuning bij gewrichtsklachten en etc.
Aangezien bij mijn pony niet officieel artrose is geconstateerd gebruik ik dit ter ondersteuning.
Mister01 schreef:Maris: ik heb Mister eigenlijk altijd op krachtvoer gehad wanneer ik hem trainde. in de periode dat hij ziek was gaf ik hem summerfit koekjes van pavo, maar merkte wel dat hij makkelijker zijn spieren opbouwde met krachtvoer, niet heel veel, maar wel wat ter ondersteuning.
dus daarom dat ik het eigenlijk gewoon door ben blijven geven ook al zijn we van stal veranderd en krijgt hij nu kuil ipv hooi (wat ik per vanavond terug ga draaien, zodat hij alleen kuil op de paddock krijgt, maar op stal hooi eet)
Maris schreef:Deijs schreef:Heeft er iemand ervaring met MSM van het merk Frama?
Update: Ik heb het maar gekocht, het is een ondersteuning bij gewrichtsklachten en etc.
Aangezien bij mijn pony niet officieel artrose is geconstateerd gebruik ik dit ter ondersteuning.