Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Zal niet deelnemen in uw "rel", dus geef ik u alle maar wat te lezen. En zal wederkeren als de rust terug gekeerd is.
"Holtrekken" van de zool
Natuurlijk bekappen of traditioneel bekappen
1 daagse cursus
FaberSmid schreef:Zal niet deelnemen in uw "rel", dus geef ik u alle maar wat te lezen. En zal wederkeren als de rust terug gekeerd is.
"Holtrekken" van de zool
1 daagse cursus
opala schreef:FaberSmid schreef:Zal niet deelnemen in uw "rel", dus geef ik u alle maar wat te lezen. En zal wederkeren als de rust terug gekeerd is.
"Holtrekken" van de zool
1 daagse cursus
?
Onder het geen ik geschreven hen staat mij naam? Maar wat doet het er toe of ik het geschreven heb of niet?
Ps excuses de quote is een beetje door elkander, handy zit mij dwars.
Het staat zwart op wit, dus dan is het waarheid .... dacht het niet. Je hebt het zeker niet zelf geschreven
Gimli_ schreef:Fabersmid, U bent hoefsmid, ik zou het fijn vinden als u mij kunt vertellen of, in uw ogen dan
Antheman schreef:De andere kant is de genetische kant. Met bepaalde genen geboren worden, daar zit je de rest van je leven mee opgescheepd. Paarden die uit hun leefomstandigheden gehaald worden en een bepaald gen hebben, zoals Criolloos weghalen uit Zuidamerika en verschepen naar NL, daar komt het vaak bij voor dat ze het natte land in NL niet goed aankunnen.
Annetje schreef:Even vanuit een heel andere insteek. Ik weet niet meer wie het zei, maar iemand had het erover dat een ander maar moest komen kijken naar de dunne zolen die het paard had. Hoe wil je dat in hemelsnaam zien? Dat kan toch alleen maar met röntgenfoto's?
Antheman schreef:Ik vind de zool een lastige materie.
Aan de ene kant denk ik:
Veel bekappers raden hoefschoenen aan, totdat de zool verdikt is. Of bedoelen ze te zeggen dat hij meer gehard is? Daar geloof ik persoonlijk zeer zeker in. Hoeven zijn af te harden. Net zoals er mensen zijn die op blote voeten lopen.
De andere kant is de genetische kant. Met bepaalde genen geboren worden, daar zit je de rest van je leven mee opgescheepd. Paarden die uit hun leefomstandigheden gehaald worden en een bepaald gen hebben, zoals Criolloos weghalen uit Zuidamerika en verschepen naar NL, daar komt het vaak bij voor dat ze het natte land in NL niet goed aankunnen.