nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:19

Isapaardje schreef:
Reactie Klaas Feuth, hoefschoenenwinkel (over mijn vraag van de glove back country)
De nieuwe schoenen; easyboot glove back country, easyboot glue on en easyboot glove hebben allemaal de zelfde maten tabel.
Wel kan de easyboot glove back country iets ruimer zitten.meer info: http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... untry.html

Ik ben benieuwd wat de redenatie achter die uitspraak is ???

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:23

Door de sluiting steekt de pasvorm iets minder nauw dan bij de Glove, bergreep ik van de saddleryshop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:31

Dus idd meer de Old Mac's gedachte :)
Alleen heb je daar dan nog een paar riempjes om de boel echt goed dicht te houden. Alleen op klitteband zou ik niet vertrouwen nl.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:59

Cavallo zit ook met klitteband vast en heb daar nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Isa draagt ze 24 uur per dag zo'n beetje en zelfs al zijn ze wat te groot, ze blijven zelfs met liggen en opstaan goed zitten.
Maar de easyboot trail vraag ik me dat wel van af; dat lijkt me een vrij losse onderschoen.
De nieuwe Glove back Country is volgens mij de onderkant een 'glue on' .. en die kan ook prima blijven zitten zonder gaiter mits de juiste maat.

Ga nu met Klaas wat proberen af te spreken dat ik de schoenen een keer kan zien en vast kan houden. Dan weet ik waar ik over zit na te denken ook haha. Ivm met rhino her en der wil ik liever niet nu al met Yoob op stap; zo'n haast heeft ook weer niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:34

ik ben blij dat ik mijn gloves niet verkocht heb ze zitten perfect bij malibu bij de voor voeten en achter heeft hij easyboots.

als nog iemand losse gaiters zoekt maatje 000 dan heb ik deze nog liggen zo goed als nieuw,want krijg ze niet meer op mijn easyboots gezet

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:21

Hm de prijs van de Glove Back Country houdt me 'n beetje tegen, dan probeer ik liever de gewone Glove Wide.
Als die niet past in de grootste maat houdt 't sowieso al op.

Ik kan overigens een paar Cavallo's overnemen, sportuitvoering, maar zijn die nu alleen smaller van de buitenkant of ook qua 'maat' op zich?
Ik twijfel heel erg of 't wel wat is voor Gim, hij past niet helemaal lekker in de maattabel en aan de achtervoeten zat-ie ook al tussen 2 maten in. :=

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:32

wat hebben jullie toch allemaal veel moeite met passende schoenen vinden,ik ben toch blij met die voeten van mijn paarden/pony's

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:41

Haha ik heb lang plezier gehad van mijn per-fect passende epics, maar de voeten van mijn paard zijn enorm rond geworden dus nu zit ik met hetzelfde probleem dat ik voor de achtervoeten had. :+
Ze zijn iets breder dan lang (14,5 bij 13,5 en 14 bij 13,5) en de Old Mac's original waren super geweest nu want de maat 7 is exact wat hij nodig heeft, maar helaas worden die niet meer gemaakt.

De Glove Wide in de grootste maat is 138-141 breed en lang, dus dan zou het in de breedte misschien nét passen en in de lengte zou hij iets overhouden (maar dat wordt wel enigzins ondervangen door de gaither).
De Cavallo's zou ik in maat 4 moeten hebben voor lengte 134-141 want de breedte mag de lengte max 1 maat overschrijden.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:08

Ja op zich misschien raar dat het niet lijkt te passen, maar nu ik zelf met dat probleem kamp (bij Isa had ik zo schoenen gevonden en zelfs al waren ze wat te groot, dan kreeg ik ze wel pas; ze kuierde overal op weg), zie ik zelf ook waar het 'mis' kan gaan, al zitten de maten soms zo dicht bij elkaar.
En het is ook niet alleen het wel of niet passen.
Yoob past best veel schoenen, oa de Cavallo's die ik heb staan. Die kunnen voor, de epics die ik heb passen perfect achter ... alleen meneer kan er niet mee lopen. Hij ging zelfs steeds slechter lopen (korter) en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook heb ik graag een schoen voor hem die niet over de kroonrand valt. Dan vallen ook al heel veel schoenen af :+
Maar komt vast goed. Dan wel zonder passervice aan huis, want voor de kosten heb ik een schoen verdiend.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:24

de dallmer clogs dan isapaardje is jou duits goed,want dallmer combi clogs bestaan ook dat zijn schoenen met een kunstof beslag er onder dus als ze versleten zijn kun je weer een nieuw ijzer er ondr zetten.geloof ook dat je ze kan uit proberen via hun
Isapaardje schreef:
Ja op zich misschien raar dat het niet lijkt te passen, maar nu ik zelf met dat probleem kamp (bij Isa had ik zo schoenen gevonden en zelfs al waren ze wat te groot, dan kreeg ik ze wel pas; ze kuierde overal op weg), zie ik zelf ook waar het 'mis' kan gaan, al zitten de maten soms zo dicht bij elkaar.
En het is ook niet alleen het wel of niet passen.
Yoob past best veel schoenen, oa de Cavallo's die ik heb staan. Die kunnen voor, de epics die ik heb passen perfect achter ... alleen meneer kan er niet mee lopen. Hij ging zelfs steeds slechter lopen (korter) en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook heb ik graag een schoen voor hem die niet over de kroonrand valt. Dan vallen ook al heel veel schoenen af :+
Maar komt vast goed. Dan wel zonder passervice aan huis, want voor de kosten heb ik een schoen verdiend.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:29

Had ik al gezien en bekeken.
Voor de achterhoeven niet geschikt in ieder geval (te groot).

Voor zou kunnen, maar och ... als ik dan toch iets ga kiezen, dan liefst soort van dezelfde schoenen.
Zal dus toch wel easyboot worden.
Op zich ben ik ook altijd erg tevreden geweest met dit merk, mede omdat alle onderdelen los bij te bestellen zijn en te vervangen indien nodig, zonder dat je gelijk een hele nieuwe schoen hoeft te bestellen. Ook wel een voordeel. En er moet toch iets bij zitten dat past :+

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:31

Agradi kan de Glove Wide niet bestellen helaas.

Nu kan ik dus ofwel 1 Glove Wide bij Klaas bestellen om te kijken of die past, ofwel de Cavallo's bestellen.
Als de service bij Klaas gewoon prima was zou ik zeker de Glove Wide willen proberen, maarja.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:31

Isapaardje, Yoob had ook ronde hoeven toch? Heb jij de wide al eens geprobeerd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:42

@Gimli_ : waarom bestel je niet direkt uit Engeland; goedkoper en nette service.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:10

Yoob heeft ronde voeten inderdaad.
Alleen zijn ze 11 en 10,8 cm rond ... dat is dus kleiner dan de eerste glove wide aangeeft (114/117 mm).
Vallen dus helaas af.
Cavallo maat 0 past hem goed, vallen niet uit, hij kan er mee stappen en zelfs draven.
Alleen ... mijn gevoel is er niet goed bij :o
En dat terwijl ik dat voor Isa dus de perfecte schoen vind .. heel raar, maar ik heb ondertussen wel geleerd echt ook naar mijn gevoel te luisteren.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:28

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:28

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:22

DubbelDun schreef:
@Gimli_ : waarom bestel je niet direkt uit Engeland; goedkoper en nette service.

Is dat echt goedkoper? Omdat er nog redelijk wat aan verzendkosten bijkomt bedoel ik.
Ik moet daar echt even voor gaan zitten :') en kijken wat ik dan kwijt ben, dat de service goed is heb ik al vaker gehoord inderdaad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:28

@Gimli_ : even vragen wat de verzendkosten zijn en via de calculator kijken of je voordeliger uit bent. Vergeet bij de NL-prijs ook niet de verzendkosten bij op te tellen ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:30

Dd waar bestel je dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:32

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:40

Ik zie dat ze daar ook per stuk gaan en dat verzending 16 pond is, dan ben je dus niet goedkoper uit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:49

Ik had 't ook even omgerekend, en ik ben idd 'n stuk duurder uit helaas.
Aangezien Agradi ze niet kan bestellen denk ik dat ik 1 Glove Wide bij Klaas bestel, om te kijken of die past.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:48

Gimli_ schreef:
Ik kan overigens een paar Cavallo's overnemen, sportuitvoering, maar zijn die nu alleen smaller van de buitenkant of ook qua 'maat' op zich?
Lekker onduidelijk inderdaad maar wat ik hoorde van 'n verkoper zijn ze inderdaad iets smaller aan de binnenkant ook. Buiten scheelt het 4mm, binnen zal het dus ook wel zoiets zijn zeker?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:53

Hm dan vind ik het al geen goed idee om ze te bestellen, 4mm vind ik toch wel een aardig verschil.
Bedankt voor de opheldering. :)