gemske schreef:Nee die is pas nog geweest... duurt nog wel een weekje of drie denk ik. Ik heb gisteren zelf nog een stukje gevijld... meteen een steigerende pony in mijn nek
Ik begrijp dit niet helemaal.
En wie is die steigerende pony? Saros? Dan zet je die toch even vast?
Of steigert Aurora bij het vijlen?

Maar Gemske, sorry dat ik blijf aan houden en misschien vindt je me nu wel vervelend, maar ik zeg onderstaande echt alleen om je te willen helpen.
De laatste foto's die je liet zien van Aurora's hoeven (ik haal eentje bovenstaand even aan; is van 31-3) waren die van een zeer slechte hoef (zeker van onderen). Daar was ook mijn vraag op gebaseerd of de hoefsmid binnenkort kwam. Want hier moet nl. echt snel wat aan gebeuren om verdere problemen te voorkomen. 3 Weken of misschien nog langer is veel te lang. Het gaat hier niet zomaar om een scheurtje. De wand is veel te lang, de pony rolt niet lekker af, de voet zal alleen maar zeerder gaan doen. Nu kun je zelf met een vijl ook veel, maar dat is meer dan "een stukje" wat hier af moet.
Wel fijn dat ze weer volop rondrent, maar met deze voeten kan dat ook weer voor een nieuwe terugval zorgen. Wil je toch wachten op de hoefsmid, hou dan in ieder geval de toon kort. Voet op een bokje en van boven naar beneden in een rechte lijn vijlen.