Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvermeulen1 schreef:ik herkend dat ook met sem..ik kon niet veel lang en laag rijden want dan had hij een handje van om teveel op de voorhand te duiken..maar wel goed is voor zijn rug maar kon ook niet teveel opgericht rijden wat wel weer goed is voor de voorhand en achterhand maar minder voor zijn rug..we hadden een gulden minder weg gevonden wat hij echt heel moeilijk vond..maar zodra hij probeerde om zijn achterhand eronder te zetten voelde ik het terug in zijn mond dat hij dat echt heel moeilijk vond..ging tandenknarsen of ging dan net iets te diep enz alles om eronderuit te komen..soms heel soms deed hij het wel en dat voelde ik ook direct maar het kost hem gewoon teveel moeite de wil is er wel maar tja als het lichamelijk niet gaat..en bleven we hangen met rijden en het vond ik het niet meer eerlijk..
ik hoop dat jullie eruit komen om toch iets te vinden wat voor norton goed werkt qua rijden..ik heb erg veel gehad aan mijn instructice die ervaring heeft met artrose paarden..
scan is vanavond ik laat je jullie natuurlijk zsm weten hoe en wat..
Mister01 schreef:ja de kunst is je paard wel lang en laag laten lopen, maar hem niet op zijn voorhand laten vallen![]()
en zorgen dat hij zijn buikspieren gebruikt.
ik "til" Mister regelmatig op aan de voorkant, om hem van die voorhand af te halen, en dan laat ik hem weer los. maar hij is dan ook wel gewend om zo te lopen.
en veel schakelen in tempo vind ik ook altijd goed werken....