Nou hij is pas geleden bekapt maar alles was dus kort afgesleten en toen is hij de dag voor meting nog even bijgevijld dus ik denk dat ik goed heb gemeten, maat 2 dus, thx
AnnebelleVD
Geplaatst: 04-03-12 14:18
Nu zit ik te denken, maat 2...die is eigenlijk groter als zijn gemeten maat, en maat 1 niet. Waarom maat 2?
En het is trouwens maat 1,5 zie ik nu, helemaal geen maat 2, heb niet goed gekeken, ik dacht gewoon 1...2...
en tussen welke twijfel je nu?? Tussen 1 en 1,5 of tussen 1,5 en 2? Want als ik zo naar de maten kijk is 1,5 precies wat je zoekt. De 1 loopt tot 125 en als hij 125 heeft met net bekapt, worden zijn hoefjes alleen maar groter en niet kleiner. Dus daarom zou ik kiezen voor die vanaf 126.
Altijd lastig inderdaad als je net op de overgangsgrens zit naar andere maat. Glove sluit wel mooi aan, dus in feite zou 1,5 kunnen. Kies je voor maat 2 zou ik er de powerstraps bij bestellen, dan kun je daarmee de schoen mocht hij toch iets te groot zijn, passend maken.
ja ik twijfel tussen de 1 en de 1,5 ja, ik was zelf in de war met de maten. Hoe werken die powerstraps? Ik ben bang dat hij namelijk gaat zwemmen in een 1,5 omdat die dan net groter valt als zijn hoef, of is dat geen reele angst?
Gimli_
Geplaatst: 04-03-12 18:35
Het is ongelofelijk: eindelijk passende achterschoenen gevonden, de Old Mac's Original in maatje 5. Gim heeft behoorlijk brede voorvoeten gekregen dus ben gaan zoeken en hij past PERFECT in de Old Mac Original maatje 7. Extra mooi omdat hij dan 4 dezelfde schoenen heeft. Maar die krengen worden dus niet meer gemaakt.
Zuchtt.. Nu kan ik wel weer Cavallo's gaan proberen maar daar twijfel ik ook 'n beetje over, was aan de achtervoeten ook geen succes qua maten. Glove Wide zou de maat 3 misschien nét passen in de breedte, hou ik 'n beetje lengte over. Heb zoveel plezier gehad van mijn epics dat ik graag de Glove wil proberen, maar die is alleen bij Klaas te krijgen in Nederland en tja, over die service is genoeg gezegd.. De renegades 2WW zou wellicht ook kunnen, zijn ook enorm mooie schoenen, maar die zijn me momenteel iets te prijzig.
AnnebelleVD heb je al 'n keus gemaakt? En zo ja, waar bestel je ze? Ben benieuwd of ze je bevallen!
Ik wil ze bij hoefschoenenwinkel bestellen, zag ze ook op Agradi maar daar hebben ze geen wide's. Dus ik denk nog eventjes na, iemand tips waar ze nog meer te krijgen zijn? Testen gaat nog even duren, eerst 2,5 week Italie vanaf volgende week, vrijwilligerswerk doen voor een organisatie voor verwaarloosde en mishandelde paarden, spannend!
Dat zou te proberen zijn, ik ga eens mailen denk ik! Overigens laatst Klaas gemaild over de Old Mac Original en de volgende dag al reactie. Mocht ik bij hem gaan bestellen denk ik dat ik 'm vooraf even mail of zelfs mijn bestelling per mail doorgeef.
Van welke shop is "Klaas" Van hoefschoenenwinkel? Want ik heb gemaild en nog niks gehoord. Ja kunnen we weleens ff checken bij Agradi ja
Ireen_
Geplaatst: 04-03-12 19:52
Ben benieuwd of dat kan bij Agradi, ik wil ook de maat 1 wide bestellen, maar kwam er van de week achter dat hij bij natuurlijk ruiterschap hoort.. heb daar inderdaad jaaaren geleden achterlijk lang moeten wachten op een graaskorf, mijn stalgenootje een paar maanden later hetzelfde verhaal. Jammer dat hij de enige is waar je ze kunt bestellen.. Heb geen zin om maanden te wachten, ik heb ze waarschijnlijk alleen nodig tijdens de revalidatie van mijn paard en dan heb ik er dus niet veel aan als ik ze in augustus krijg ofzo
Heeft iemand de nieuwste Easyboot als irl gezien ?? http://www.thesaddleryshop.co.uk/P/NEW_ ... 27%29.aspx (misschien is ie hier al langs gekomen, maar ik lees niet meer zo kontinue mee ) Persoonlijk vind ik hem mega op de Old Mac lijken
Gimli_
Geplaatst: 05-03-12 10:42
Ik las gisteren toevallig over die schoen DD, ik zag 'm echter nog niet op de site van easycare staan. Ben benieuwd naar de maten, die zouden hetzelfde zijn als de glove, maar dan hoop ik wel op 'n wide-versie. Hij lijkt idd op de old mac, zou mooi zijn als mijn paard in de maattabel valt want dan wil ik ze graag proberen als ze te verkrijgen zijn.
Isapaardje
Geplaatst: 05-03-12 12:32
Mooi ... nu de renegades afvielen zat ik te twijfelen tussen de glove (die net iets te lang zijn voor Yoob) of de easyboot trail (die qua maat goed pasten, maar waar hij te lage hielen voor heeft). Mogelijk dat de combinatie van die 2 dus een ideale schoen gaat opleveren ... ga het zeker volgen dit.
Ik heb vorige week nog even geinformeerd over de Cavallo's, dat word april nu.....
Isapaardje
Geplaatst: 05-03-12 15:05
Oh dat duurt dus weer langer Van die nieuwe easyboot glove back country kan ik geen maattabel vinden helaas. Ben erg benieuwd of Yoobs 'onhandige' voeten daar in zouden passen, want hoe ik nu ook zoek; ik kan (nog) niets vinden dat hem goed past. (met stukje plexiglas gemeten en kom op: voor 111 mm breed en 110 mm lang en achter 98 mm breed en 100 mm lang ; beide breedste voeten gemeten, andere voeten zijn mm kleiner).
Reactie Klaas Feuth, hoefschoenenwinkel (over mijn vraag van de glove back country)
De nieuwe schoenen; easyboot glove back country, easyboot glue on en easyboot glove hebben allemaal de zelfde maten tabel. Wel kan de easyboot glove back country iets ruimer zitten. meer info: http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... untry.html
Alle 3 de modellen zijn er in wide en in de normale uitvoering.
keona
Geplaatst: 06-03-12 13:05
deze schoenen kosten 101 euro per stuk,nou v ind ik best veel en als ik dan zie dat renegade net zo duur is zou ik zelf mits mijn paardje in de maat valt voor renegade kiezen.waarom omdat het niet om de hele hoef zit enje toch met zo'n schoen wondjes kan krijgen en ze moinder geschikt zijn voor lange afstanden en vaak rijden. maar wel vind ik weer dat deze easyboot tenminste profiel heeft en niet zo als de epic
Ja die prijs is hoog, zag ik ook, maar hij valt wel in de wat kleinere maten net als de glove deed (vanaf 96 mm). Daar schieten de renegades helaas tekort; eerste maat is redelijke ponyvoet al.
Equifusion is ook een mooie schoen om te zien, maar zit ook zo hoog. Gaat over de haarlijn heen en met paard met veel behang / winterhaarsokken, is dat heel onhandig. Is ook reden dat voor Yoob de Cavallo's afvallen, hoewel ze hem goed passen en hij er ook goed op loopt. Ik zie dat haar alle kanten op staan als ik de schoen uitdoe ... lijkt me niet fijn zitten voor langere tijd dragen Ik ben ook niet zo snel tevreden hahaha.