Zack schreef:Hier ga ik even op in, aangezien dit onmogelijk is.
Een paard kan door een goede bekapping zijn benen beter/rechter neerzetten.
Maar recht lopen (in zijn hele lijf) doe je echt niet alleen met een goede bekapping.
Hoe ik dat weet? Wij doen lessen in rechtrichten, believe me als het zo makkelijk was om alleen de hoeven recht te zetten was mijn paard allang recht geweest.
Dit is waarschijn dus lichtelijk een hersenspinsel omdat je dat effect graag wilt zien. (dit is overigens niet aanvallend bedoelt oid)
Je paard zal zn hoeven nu lekkerder neerzetten, hij zal zekerder zijn van zichzelf.
Maar recht lopen? Nee zonder lessen in rechtrichten loopt geen enkel paard recht.
Nee, geen hersenspinsel. Ik heb ook eens lessen rechtrichten gehad, die mensen moeten voortaan héél ver van mijn paard vandaan blijven want als er één manier is om je paard naar de kl*te te helpen, dan is het die manier!
Voordat we de smid-wisseling deden, maaide Zot met de voorbenen alle kanten op en door de flares aan de achtervoeten (en de scheef bekapte achtervoeten), liep hij ook nog ontzettend scheef.
Na één goede bekapbeurt was het maaien van de voorbenen voor 98 % weg. Dat mag je niet geloven, maar het is wel zo. Dat weet ik namelijk omdat ik het met eigen ogen gezien heb bij mijn paard. Omdat mijn vriend het gezien heeft en omdat twee zéér vakkundige hoefsmeden het gezien hebben
Bij de derde bekapbeurt was het maaien van de voorbenen voor 100 % weg en konden ook de achtervoeten echt goed bijgewerkt worden. De dag na het bekappen liep Zot ineens kaarsrecht.... Overigens ook bevestigd door zo'n rechtricht-miep
Sindsdien is dat met elke bekapbeurt steeds nog een stukje beter geworden. In eerste instantie was het verschil in lopen voor het bekappen en na het bekappen het verschil tussen een 4 en een 8. Inmiddels is het verschil naar 6 en 8 gegaan........
Daarmee zeg ik niet dat alle scheve paarden niet goed op de voeten staan en dat ze dus puur recht gaan lopen door ze goed te bekappen.
Daarmee zeg ik dat het scheef lopen bij MIJN paard puur door de hoeven kwam.