Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly99 schreef:Nou we zijn 2 dagen verder in Sil is eigenlijk goed aan het opknappen. Bij hem werkte de buut in ieder geval erg goed. De DA geeft nu aan dat Sil licht hoefbevangen was en er een hoefzweer bij heeft gekregen waardoor hij nog slechter is gaan lopen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, als één van onze paarden normaal een hoefzweer heeft dan herken ik het eigenlijk altijd en dit beeld was idd toch meer het beeld van een hoefbevangen paard.. Nou ja wat dan ook ik heb er nu goede hoop in dat Sil weer terug de oude wordt. Hij komt nu veel los op de paddock en loopt redelijk veel. Ik bekijk het per dag en so far so good..
capopjekop schreef:Had je dan niet beter olie kunnen nemen om dat over het voer te doen? Ik zou zelf het risico iig niet nemen met die 29% zetmeel.
Fijn dat Sil goed reageert op de buut!
Marijuhhhhh schreef:Weet iemand iets over de gehalten in de Dieetmix van Subli?
Ik probeerde het voer met Natural's Best van Pavo te vergelijken. Echter werd bij de Dieetmix alleen het % zetmeel aangegeven en niet de suikers.
[***] schreef:Waarom zou je een muesli willen voeren aan paarden die hb-gevoelig zijn of zijn geweest? Muesli's hebben altijd een hoog zetmeel gehalte en veel zetmeel kan zorgen voor een verstoring in de spijsvertering. Ben het capopjekop eens dat je beter iets van olie kunt geven. Ik geef mijn andere paard (dus niet de hb-er) Omega 3-6-9 mix van Subli.
Als je hier meer info over wilt kun je gewoon even bellen naar Subli, het verhaal van je paard vertellen en dan krijg je een goed en gedegen advies.
Marlis schreef:capopjekop schreef:Had je dan niet beter olie kunnen nemen om dat over het voer te doen? Ik zou zelf het risico iig niet nemen met die 29% zetmeel.
Fijn dat Sil goed reageert op de buut!
Over welk voerZe krijgt alleen ruwvoer.
Door het vele en rijke gras(nooit paarden opgeweest) is ze bevangen geraakt in combinatie met net daarvoor een ontworming er in douwen en ook nog gewoon eten na de weide. Leuk een hit actief... Dus denk en hoop dat met alleen hooi een kwartje, met de tijd een halve schep van dat voer wel kan.
http://www.pavo.nl/producten/brokken/pa ... rol?func=1
capopjekop schreef:Oh dan heb ik het mss verkeerd begrepen, dat werd hier eens in het topic gezegd dacht ik.