nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:24

klaas verkoopt de cb van renegade helemaal niet!!!!!
je kunt ze opvullen aan de zijkanten als je paard smalle voeten heeft.hier staat veel info over de renegade, http://www.renegadehoefschoen.nl/ zie even niks over de CB van hun,maar daar kun je ze voor mailen,als mijn pony uit zijn oude schoenen is krijgt ze ook renegade en zij heeft ook ronde voeten.mijn volbloed heeft nu voor renegade deze heb ik ooit over genomen,en ze zitten gewoon perfect
Isapaardje schreef:
Ja dat had ik ook gelezen. Met Vettec meen ik dat ze konden opvullen, vandaar dat ik goede hoop had ze zouden passen. Maar zowel Klaas Feuth als Hans Arendse hebben aangegeven dat het niet gaat lukken met de opgegeven maten, dus dan houdt het op (althans in mijn geval dan).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:38

keona schreef:
je kunt ze opvullen aan de zijkanten als je paard smalle voeten heeft.hier staat veel info over de renegade, http://www.renegadehoefschoen.nl/ zie even niks over de CB van hun

Daar heb ik dus naar geschreven (Hans Arendse is dat) en die zegt dus dat het niet past.
Dat de schoenen wel een cm kunnen worden ingekort, en kan worden opgevuld aan de zijkant, maar dat de opgegeven maten zoals ik het omschreef toch niet gaat werken. Echt jammer, want had er goede kijk op :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:59

jammer wel gek dat ze die maten dan wel op internet vrij geven bij de renegades.
had je mijn pb gelezen.ik heb net even gedacht en wil ze wel weg doen.er zit ook zwarte strips op.
Isapaardje schreef:
keona schreef:
je kunt ze opvullen aan de zijkanten als je paard smalle voeten heeft.hier staat veel info over de renegade, http://www.renegadehoefschoen.nl/ zie even niks over de CB van hun

Daar heb ik dus naar geschreven (Hans Arendse is dat) en die zegt dus dat het niet past.
Dat de schoenen wel een cm kunnen worden ingekort, en kan worden opgevuld aan de zijkant, maar dat de opgegeven maten zoals ik het omschreef toch niet gaat werken. Echt jammer, want had er goede kijk op :o

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:22

Isapaardje schreef:
Zojuist de epics aan de achterhoeven gedaan. Passen goed ... echter als hij gaat lopen gaat het mis. Hij haakt de sluitingen open, omdat hij tegen zijn voorhoeven aan komt. Hij ging steeds korter lopen om dat moment te vermijden, en dat is niet zoals het hoort. Hij heeft een ruime stap, die moet er wel in blijven. Dus epic voor achter valt af.
Jij had geen blije ervaringen met de bare he? Want die vindt ik echt super voor achter. Geen enge uitsteeksels en toch stevig vast...

Overigens, de bare + zooltje (van 't groene spul gemaakt voor onder laminaat :o) - gaiter werkt niet :+

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:05

Nee ik kreeg die bare toen op geen enkele manier aan :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:09

je kunt een andere voor sluiting kopen voor bv de bare.die heb ik er nu ook op super simpel,en nog beter als de sluiting van de epic
Isapaardje schreef:
Nee ik kreeg die bare toen op geen enkele manier aan :o

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:30

Keona, ik geloof dat de bare makkelijker is voor grote(re) hoeven. Voor iniminiteentjes zoals die van shetjes en ijsjes viel hij niet in de smaak, en er waren meerderen die dat geprobeerd hadden geloof ik. Terwijl ik (maatje 4) genoeg kracht kan zetten om ze op hun plek te krijgen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:48

Ik ga nu kijken of ik naar Klaas (ja heb contact met hem gehad) kan gaan met Yoob.
Dan kan ik daar schoenen passen en uitproberen. Dat is wel zo handig.
De easyboot trail zou mogelijk ook in aanmerking kunnen komen zei hij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:44

als je er een andere sluiting op zet is deze ook makkelijk met de kleine,ik zelf vind van de bare de onderkant beter dan de epic bv deze sluiting heb ik op mijn bare http://www.hoofboot.com/hoof-boots/easy ... buckle.htm
Hester schreef:
Keona, ik geloof dat de bare makkelijker is voor grote(re) hoeven. Voor iniminiteentjes zoals die van shetjes en ijsjes viel hij niet in de smaak, en er waren meerderen die dat geprobeerd hadden geloof ik. Terwijl ik (maatje 4) genoeg kracht kan zetten om ze op hun plek te krijgen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:36

Ik heb mijn easyboots binnen. Ik heb stom toevallig ook een paar via mp op de kop getikt voor een klein prijsje.
Gelijk aan het passen gegaan en ze passen volgens mij goed. Alleen trapt hij de schoenen van de voorhoeven eraf met zijn achterbenen. Hier baal ik giga van. De achterschoenen blijven echt mooi zitten. Heb er een half uurtje mee in de bak gereden en hij liep prima. Met of zonder boots aan de achterhoeven hij trapt ze af al na 3a4 passen. Weten jullie of hier iets aan te doen is of er hulp middelen zijn die dit tegen gaan? (Ik Roep maar wat) of zijn hier andere types voor. Ik denk vraag het hier maar eerst dan heb ik sneller antwoord als van klaas.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:09

heb je er een gaiter aan?
sneppie schreef:
Ik heb mijn easyboots binnen. Ik heb stom toevallig ook een paar via mp op de kop getikt voor een klein prijsje.
Gelijk aan het passen gegaan en ze passen volgens mij goed. Alleen trapt hij de schoenen van de voorhoeven eraf met zijn achterbenen. Hier baal ik giga van. De achterschoenen blijven echt mooi zitten. Heb er een half uurtje mee in de bak gereden en hij liep prima. Met of zonder boots aan de achterhoeven hij trapt ze af al na 3a4 passen. Weten jullie of hier iets aan te doen is of er hulp middelen zijn die dit tegen gaan? (Ik Roep maar wat) of zijn hier andere types voor. Ik denk vraag het hier maar eerst dan heb ik sneller antwoord als van klaas.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:03

@ Sneppie: zijn ze niet te groot? Want na 3 of 4 passen is wel heeel gemakkelijk uit te trappen dan.
Als het perongeluk tijdens een heftig galopje of iets een keer gebeurd vind ik een ander verhaal.

Het moet best wat 'moeite' kosten ze aan te doen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:33

Keoan@ Nee, ik heb de gewone eenvoudige easy boots omdat mijn tinker enorme sokken heeft.
Maar bedoel je dit:
http://www.allesvoorjepaard.nl/images/37703023.gif

Dit zou wel een oplossing zijn. Ik ben alleen zo bang dat ik het bandje met het klittenband niet dicht krijg door de dikte van de sokken.
Kan ik deze los bestellen en op mijn huidige schoenen monteren of moet ik dan het ongebruikte paar ruilen voor de easyboot epic bijv.

siemxfunny@ Ik krijg de schoenen enorm moeilijk aan voor. Klipjes vouwen niet makkelijk om en heb ik zo strak mogelijk zitten. Volgens mij zitten ze goed qua pasvorm. Maar ontzettend moeilijk te zien wederom vanwege zijn sokken. Hij trapt letterlijk op het "uit stekende randje" achter.
Zijn hoeven zijn exact 16 cm breed en ik heb maat 5. Als ik naar maat 4 moet krijg ik ze nooit aan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:40

Oh jeetje. Dat is dan idd lastig !!
Tikt hij normaal ook zijn voorvoeten aan ?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:40

of je de gaiter kunt monteren op je easyboots die je hebt dat ligt er aan.als het een oud model is niet is het een nieuw model dan wel.
als je de gaiter niet dicht zou krijgen omdat hij enorme sokken heeft dan heb je een verleng stukje.ik denk als je een gaiter op je easyboots zet dat je probleem opgelost is.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:46

Ik weet niet of een gaiter zulk geweld gaat overleven. Zou een springschoen het randje afdekken waar ie op gaat staan?

Overigens kan je ook een grotere maat gaiter op een schoen zetten, mits het inderdaad een nieuw model is.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:18

siemXfunny@ Ik hoor hem normaal niet aantikken alleen als we hem achter zijn vodden zitten hoor ik hem wel eens.
Hij heeft ooit wel eens beslag gehad en dan "ving" hij zichzelf in het ijzer en niet erachter. Hij heeft het ijzer er nooit af getrapt bijv.

keona@ ik ga ervanuit dat ik 2 paar van het nieuwere model heb gekregen van Klaas F. En anders moet ie ze maar ruilen.
De 2dehands schoenen lijken exact hetzelfde maar die zitten prima achter dus die laat ik voor achter.

Hester@ dat van die springschoenen zal ik straks eens proberen, volgens mij heb ik die nog ergens liggen.

Wat ik van de gaiters kan zien op verschillende fotoos dat de onderkant dus in de schoen valt en niet over het randje heen.Of vergis ik me daar in.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:32

De gaiter gaat om de schoen heen, buitenlangs zeg maar. Dus een gaiter zou het randje wel weghalen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:10

Hier t zelfde bij mijn merrie.
Spring schoen helpt niet dus nu ook gaither proberen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:48

Heb vanmiddag met de springschoen geprobeerd maar die waren net tekort. Ik heb de 2de hands nog eens voor omgedaan en 1 schoen verhuisde na 1rondje al naar achteren ( geen idee hoe hij dat doet) de andere vloog eraf in de galop. Ik hoorde de schoen eraf gaan maar snapte maar niet waar die was. :D
Ik heb er eerst een tijdje naast gelopen met de sokken omhoog gebonden zodat ik kon zien hoe alles bewoog en volgens mij zitten de schoenen goed pas.
Ik hoop dat de gaiters werken.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:52

Sneppie, voor schoen belande om achter voet?
Die van mij moet ik echt los maken voor ik ze opnieuw onder kan doen...

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:05

Ja, idd de schoen die voor zat, zat ineens achter. Ik voelde dat hij `m eraf trapte en keek waar die lag maar zag nergens die schoen liggen :? . Toen zag ik dat ie om de achtehoef zat en ook netjes is blijven zitten. _O- Ik krijg ze achter makkelijker om dan voor maar niet heel veel makkelijker. Tis overigens al de tweede keer. De eerste keer dacht ik al van dit lukt me/hem nooit meer. :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:46

rij jij met alleen voor hoefschoenen of gebruik je er 4?

je hebt soms door het gewicht dat de voor hoeven voor dan alleen er om hebben hij niet zo snel weg is van voor(niet ieder paard heeft dit),dus als je alleen voor schoenen hebt,je misschien eens4 schoenen moet proberen.en toch denk ik ook dat je met gaiter geholpen bent
sneppie schreef:
Ja, idd de schoen die voor zat, zat ineens achter. Ik voelde dat hij `m eraf trapte en keek waar die lag maar zag nergens die schoen liggen :? . Toen zag ik dat ie om de achtehoef zat en ook netjes is blijven zitten. _O- Ik krijg ze achter makkelijker om dan voor maar niet heel veel makkelijker. Tis overigens al de tweede keer. De eerste keer dacht ik al van dit lukt me/hem nooit meer. :')

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:03

Ik gebruik er 4. Dat van dat gewicht op de voorkant kan wel kloppen, als ik ernaast loop duurt het veel langer voordat hij ze aftrapt. Ik denk dat de gaiters ook een oplossing kan zijn. Ik heb klaas F. maar weer gecontact en voorgesteld om een afspraak te maken zodat hij er maar eens naar moet kijken. Eens zien of hij regeert

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:40

Hallo, ik heb ook een vraagje.
Mijn paard heeft hoeven van 125 mm lang bij 125 mm breed.
Ik denk eraan de easyboot glove's te kopen, de wide-versie.
Aangezien die precies zouden moeten passen.
MAAR: welke maat kies is nou... de maat 1: 122 mm tot 125 mm of de maat 2: vanaf 126 mm...
Moeilijk... weet iemand het antwoord?