PrinsjeH schreef:sterkte, wel fijn dat da zo snel komt
hou je ons op de hoogte?
zo ontzettend triest als je beestje zo'n pijn heeft, krijg er gewoon samengeknepen maag van meid!
Ja inderdaad, bah wat vervelend. Ik hoop echt dat hij toch op gaat knappen. En snel ook.
Een vriendin van me heeft een paard gehad dat zo zwaar bevangen was dat hij alleen maar wilde liggen. Gelukkig loopt die weer ergens op een weitje rond
Herstellend vermogen van een lichaam is soms wonderlijk groot.
Het lijkt wel of ik steeds meer bevangen paarden tegenkom de laatste tijd. Met de pony van mijn zusje gaat het nu gelukkig heel goed, ze loopt super en is mooi op gewicht gekomen. Wel heeft ze (altijd gehad) nog moeite met draven op asfalt. De stenen in de wei zijn gelukkig geen probleem.
Ik zit ook nog een beetje te puzzelen met het krachtvoer. Niks geven wordt ze te mager, maar zetmeel wil ik liever niet... Geef nu 2-3 handen basismuesli per dag, dat gaat (nog) goed. Liever heb ik iets 'natuurlijkers' en ook graag ongevitamineerd eigenlijk. Ik voer toch al een vit/min brokje.
Paard van iemand anders in een weiland naast het onze is volgens mij chronisch bevangen en insulineresistent. Heb er met de eigenaar over gesproken, maar die zien de ernst er niet helemaal van in. Toen ik het over helemaal geen gras en ontstekingsremmers en pijnstillers had schrok ze volgens mij wel een beetje. Ja, zo serieus is het nou eenmaal...
Heb echt medelijden met het beest. Is nu wel iets afgevallen, maar nog zeker 85 kg te zwaar, keiharde manenkam en ze loopt... slecht. Staat ook continu benen te ontlasten en met de achterhand er behoorlijk onder.