Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:36

Wat fijn Vonneke! Succes met opbouwen :D

Anoniem

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:53

thanks, lekker kalm aan en duimen dat hij goed blijft!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:52

Vonneke wat een heerlijk nieuws! Veel plezier!

Om nog even terug te komen op de rijkwestie. Ik heb mijn paard aan de hand, of erop mogen stappen dus ik heb er zelf ook (voorzichtig) opgezeten. Dat was niet altijd te doen en het is natuurlijk nog steeds geen rijden. Mijn paard staat gestald op een manege en ik had nog privélessen staan, die heb ik opgemaakt op manegepaarden. Op die manier ben ik er inderdaad toch een beetje in gebleven. Ik vond het heel leuk, maar niet zo leuk als rijden op mijn eigen paard. Ik weet nog wel hoe blij ik was met de eerste lange zijde galop! Ik heb er nachten van liggen dromen, de hele dag een grote glimlach op mijn gezicht. :):)
Hopelijk blijft paard nu goed. Zijn benen lijken goed en hij loopt gewoon zuiver. Zijn rug is wat lastiger (wist ik natuurlijk al) en daar heeft hij sporadisch wel last van.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:09

Fijn voor jullie Vonneke!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:59

Ik heb nog wel een vraag... nou zal het heus afhangen van de ernst van de blessure, maar ik had eigenlijk gehoopt (verwacht) dat mijn paard met een week wel een beetje normaal zou kunnen stappen.. maar nee...
Hij belast zijn been, maar tilt m ook evenveel keer op om m te ontlasten... een paar pasjes stappen gaat stijf.
Ik heb m net eventjes op de stalgang gelaten, uit zijn stal, kan ie ff rondsnuffelen en wat weidemaatjes bezoeken zeg maar. Een paar pasjes gaat wel, maar ik hoef m geen 10 meter te laten lopen en dan weer terug, dat is echt te veel... Natuurlijk wil ik te snel, maar na een paar dagen stil staan hoop ik steeds dat er iets verbeterd is..
Is dat normaal? Dat ie zo lang kreupel blijft bedoel ik?
Heb vandaag de ice-vibe binnen gekregen. Mag voorlopig alleen de koeling gebruiken, tot de echo dus gemaakt is. Hij heeft m 25 min. om gehad. Toen ik m eraf haalde was 't ding gewoon lauw-warm. Ik zou zeggen, dan heeft het behoorlijk wat warmte uit het been getrokken, maar ik weet niet of dat een goede redenering is?
Ik had echt gehoopt dat ik m dit weekend misschien een uurtje buiten kon zetten voor wat frisse lucht, maar ik denk niet dat 't m gaat worden... :( :( :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:29

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:26

Wat fijn Vonneke! :D

Iemand die vroeg welke muisjes ik had, ze heten kalmivet, weet niet hoe het schrijft hoor haha maar het zit in een verfblik.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:12

@michelle: is het echt een medicijn of homeopathisch? Want die muisjes die ik heb, dat is een drogeermiddel. Dat blijf je ook nog vrij lang in het bloed terug zien.

@mabotje: ik had juist bij Toran dat zijn been na het koelen met coolpacks zelf warmer aanvoelde als daarvoor. Ben nu al anderhalve week zonder koelen. Gaat eigenlijk prima. Maarja, ik ben al een stuk verder in het proces en mag draven en alles! Maar in het begin was het ook al zo.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:23

Hmm... nog niet echt hoopvol dus.... Ik gebruik de coolpack van de ice-vibe
Echo heeft idd te maken met de zwelling. Hoeft niet hélemaal weg te zijn, maar nu zit er te veel vocht.
Ik weet niet of echo de enige manier is? Op Röntgen zien ze geen zacht weefsel toch? Of gewoon nog maar even afwachten. Ik heb er niet zo'n goed gevoel over, nu hij na een week nog steeds kreupel is... alhoewel er wel lichte verbetering in zit hoor, maar het gaat tergend langzaam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 05:33

liedjuh2 schreef:
@michelle: is het echt een medicijn of homeopathisch? Want die muisjes die ik heb, dat is een drogeermiddel. Dat blijf je ook nog vrij lang in het bloed terug zien.

En ook geen eetlepels tegelijk voeren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 05:35

Mabotje schreef:
Hmm... nog niet echt hoopvol dus.... Ik gebruik de coolpack van de ice-vibe
Echo heeft idd te maken met de zwelling. Hoeft niet hélemaal weg te zijn, maar nu zit er te veel vocht.
Ik weet niet of echo de enige manier is? Op Röntgen zien ze geen zacht weefsel toch? Of gewoon nog maar even afwachten. Ik heb er niet zo'n goed gevoel over, nu hij na een week nog steeds kreupel is... alhoewel er wel lichte verbetering in zit hoor, maar het gaat tergend langzaam...

Een echo of een spoort punctie waarmee ze met een elektrode in de pees gaan. Dan heb je een hele precieze beoordeling. Kost je rond de 1500 euro en je bent enkel wat wijzer. Maar het veranderd niks aan de behandeling.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:26

Ik voerde van de muisjes altijd 1 schepje(dat was bijgeleverd) nu zit ik op een halve voor ik er op ga. Ga vandaag zonder proberen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:13

de Vecantril?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:07

@Vonneke: dat gaat 'm niet worden helaas.... € 1.500 uitgeven daarvoor is niet reëel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:16

Is ook echt niet nuttig. Heeft geen meerwaarde

Daarom heb ik het ook niet gedaan

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:48

hier mensen met goede ervaringen over de ice vibe boots? tijden / na de blessure?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:11

Ja ik, maar er loopt een heel topic over die dingen, daar kun je meer lezen :j

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:37

vonneke schreef:
liedjuh2 schreef:

En ook geen eetlepels tegelijk voeren ;)

't Is echt een medicijn. Want je krijgt het echt alleen mee van een veearts, op recept.
Zal morgen even kijken op stal hoe het precies heet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:38

Dan is het heel wat anders dan de muisjes waar wij over praten ;)

Dat is namelijk een verdovingsmiddel hihi

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:40

Oh nee, het is geen verdovingsmiddel.
Het is gewoon een kalmeringsmiddel, maar nog wakker genoeg om te beseffen wat er gebeurd zegmaar. Ze word er wel stoned van, maar ze schrikt nog wel steeds van dingen. Het is ook niet vloeibaar, maar het zijn echte de Ruijter muisjes, maar dan geel. :j

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:01

Dat zijn deze muisjes ook. Zal morgen als ik Tijs heb wel eens een foto maken van zowel busje als inhoud!!!

Vandaag zonder muisjes op, gereden. Hij was een beetje fris. Wel braaf bij mij te houden. Alleen de hoek bij de wasplaats was eng en daar liepen klanten omdat de les bijna begon. Dus moest moeite doen om hem die hoek door te krijgen. Moet wel zeggen dat ik hem zonder wel fijner vind omdat hij dan meer voorwaartse drang heeft en ik tenminste ergens tegenaan kan rijden ipv 20 minuten tegen hem aan te schoppen. Hij liep voor het eerst weer een keer echt fijn!!!!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:28

Pfff.. Ik hoop niet dat ik me nu ook nog zorgen moet gaan maken om mijn andere pony. Gister stond ze al met een dik been op stal, dacht eerste instantie dat het een stalbeen was, dus ben gewoon een rondje gaan rijden, laatste stuk terug wou ze niet meer draven, maar dacht dat ze moe was. Been was wel dun op bij terugkomst. Wel voor de zekerheid alle 4 de benen ingesmeerd met spiergel.
Vandaag weer een dik been, bij een nadere inspectie, toch veel vocht in het achterbeen, bij de sprong en de pees is wat gezwollen (dat is toch een pees die daar loopt, die in het bovenbeen begint zo over de sprong naar beneden???). Vandaag gelukkig het been wel al een stuk dunner gekregen met spiergel en ijspacks, maar maak me toch zorgen (Volgens me vader teveel zorgen). Wil het even paar dagen aankijken, anders wordt het denk toch maar een dierenarts bezoekje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:11

Hopelijk valt het mee Roos!!!

Vandaag op paard gehangen en kort gezeten in de stalgang. Ging zeker niet slecht! Hopelijk dinsdag in de baan.

Longeren nu 2 dagen kort met zadel en bijzet en gaat ook prima!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:19

Ik ga vanmiddag naar de kliniek. Ik vertrouw het niet en bereid me op het ergste voor... en dat is met een lege trailer naar huis... |( |( |(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:22

Ik moet vanmiddag ook weer. Wel weer spannend maar niet zo erg als Mabotje. Trailer komt gewoon weer vol naar huis.