Ben vanmorgen voor het werk al bij hem geweest en het ging hem al aanzienlijk beter

Dat geeft weer moed.
Vanavond weer terug dan komt de da weer.
Kijken of het aderlaten nog zin heeft, even afwachten wat de da zegt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Jannepauli schreef:Jesito ... ik heb jouw posten eens op een rijtje gezet en met wat je schrijft in gedachten, sterkt het me in de idee dat de oorzaak van de problemen met jouw pony niet in het gras zit, maar dat er mogelijk eerder sprake is van 'mechanische' hb, veroorzaakt door voortdurende overbelasting vanuit zijn rugproblemen. Als je nu eens terug kijkt in de tijd, kun je dan een logisch verband leggen tussen de episodes van rugpijn (slecht lopen) en de bevangenheid? Als daar een duidelijke relatie is, dan hebben al die acties om het paard van het gras af te halen geen zin - je zou dan hooguit het paard even tijdelijk op rust kunnen zetten met een pijnstiller/ontstekingsremmer om te voorkomen dat door een overmaat aan beweging de zaak verder belast wordt.
Je schrijft dat er door een klap of val uiteindelijk 'hypermetrie' is vastgesteld. Weet je dan ook precies wát de schade in de rug is? Zijn er destijds foto's van rug en bekken gemaakt en wat is er gedaan om de hypermetrie te behandelen (voor zover dat mogelijk is)?
Zou je daar wat meer over willen vertellen?
Jij slaat de spijker op de kop, dit is precies wat ik denk.
Want er is duidelijk een verband.
Het hele gedoe is ook begonnen met het achter slecht lopen dus de hypermetrie en daardoor is hij bevangen geworden.
Stres en overbelasting dus.
Er zijn geen foto's van de rug gemaakt omdat dit bijna niet te zien is zei de dierenarts, er zijn dus wel foto's van de voeten, anders had ik gelijk foto's van de rug laten maken.
Het probleem zit in zijn kruis en dat zou rontelogisch lastig zijn vast te leggen.
Hypermetrie is niet te behandelen, het is een overprikkeling van zenuwen door een bepaalde storing.
Veulens krijgen vaak cortisone, maar dat is bij een hb pony natuurlijk uitgesloten.
Yoika schreef:Hier gaat het helemaal niet goed, nadat ze haar hoefijzer li voor verloor, is ze nu heel kreupel op dit been en ik voel hier ook terug een beeje pulsaties ... In paniek de hs teruggebeld en hij denkt misschien een blein doordat ze haar ijzer kwijt is, ik hoop maar dat hij gelijk heeft. Zijn er bij een blein ook pulsaties ??? (Neen zeker...).![]()
![]()
![]()
jesito schreef:Hij heeft wel osteopatie gehad een flinke sessie en daar reageerde hij goed op, alleen was mijn da er niet zo weg van.
Omdat hij niet kon kijken wat er met de wervels nu werkelijk aan de hand is, voor hetzelfde geld maakte ik meer kapot dan goed.
Maar op dat punt had ik niks meer te verliezen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van een eric laarakker en steffi goede verhalen hoor maar ook de prijzen, daarbij komt dat ik geen trailer heb en ik ruim 3 uur moet reizen.
Ik wil gewoon feiten en een foto zou gewoon veel duidelijkheid geven, maar dat zou moeilijk zijn.
maar eens kijken wat de da zegt.
jesito schreef:Y schreef:Hier gaat het helemaal niet goed, nadat ze haar hoefijzer li voor verloor, is ze nu heel kreupel op dit been en ik voel hier ook terug een beeje pulsaties ... In paniek de hs teruggebeld en hij denkt misschien een blein doordat ze haar ijzer kwijt is, ik hoop maar dat hij gelijk heeft. Zijn er bij een blein ook pulsaties ??? (Neen zeker...).![]()
![]()
![]()
Hopelijk komt de smid snel anders ben je terug bij af.
Wel balen als zo'n ijzer ervan af gaat.
Yoika schreef:Zijn er bij een blein ook pulsaties ??? (Neen zeker...).
Yoika schreef:Weet trouwens iemand of door hb of ir wonden moeilijk(er) genezen ? Ze heeft nu al 2 maanden een etterende wonde van een abces die ze kreeg door de inspuitingen die ze in het begin van haar hb gekregen heeft. We hebben al vanalles geprobeerd maar kunnen die wonde niet droog krijgen...
Yoika schreef:Hier ook een hoefijzer kwijt in de modder, en meteen terug een mank paard ...
HS kan pas volgende week komen. Ben wel benieuwd wat hij nu van haar hoeven zal vinden
(vandaag is nu 2 maanden geleden dat de da zei dat ze bevangen was ...)
Celia schreef:Grrr mijn pony die hersteld is van HB is vandaag net haar hoefijzer verloren in die zuigende modder... (ze heeft ze echt nodig doordat ze gekantelde hoefbeentjes heeft) Hoefsmid doet zijn uiterste bet vandaag nog langs te komen, anders morgen... Haar hoefwand is helaas weer helemaal meegescheurd en overal zijn weer brokken af. Ik hoop dat hij het kan redden en er toch een warm beslag op krijgt en dat ze niet te kreupel loopt erna. Zo hatelijk toch altijd in die modder, op die manier geraakt ze meermaals haar ijzers kwijt, maar dit jaar met die hoefbeenkanteling is het echt niet bevorderend. Ze loopt weer wat voorzichtiger, wel niet kreupel, maar toch. Waarom toch altijd...!
SpikyBlue schreef:Celia schreef:Grrr mijn pony die hersteld is van HB is vandaag net haar hoefijzer verloren in die zuigende modder... (ze heeft ze echt nodig doordat ze gekantelde hoefbeentjes heeft) Hoefsmid doet zijn uiterste bet vandaag nog langs te komen, anders morgen... Haar hoefwand is helaas weer helemaal meegescheurd en overal zijn weer brokken af. Ik hoop dat hij het kan redden en er toch een warm beslag op krijgt en dat ze niet te kreupel loopt erna. Zo hatelijk toch altijd in die modder, op die manier geraakt ze meermaals haar ijzers kwijt, maar dit jaar met die hoefbeenkanteling is het echt niet bevorderend. Ze loopt weer wat voorzichtiger, wel niet kreupel, maar toch. Waarom toch altijd...!
Vandaar mijn reactie
Sterkte! Hopelijk kan je smid toch snel komen.
Isapaardje schreef:lolclub schreef:ik heb even een plaatje van internet gehaald met de benamingen erbij,
Waaruit maak jij op dat de witte lijn smal is, hij komt op mij juist breed over
Ik denk onderstaande
Yoika schreef:Ja, ik ben intussen (deels) gerustgestald door mijn da en ze vind het een goed teken dat de pulsaties maar in één been zitten wat meestal een hoefzweer is ...
Duimen dus dat de smid ze morgen vindt ...