mvermeulen1 schreef:ik ben het niet helemaal met je eens hutch betreft dat een paard zonder alle toepassingen gelijk afgeschreven is..(zoals ik het lees kort door de bocht) sem heeft ook extreem dunne hoefzolen..(foutje van mijn vorige smid) en waren deze toepassingen (zool en siliconen) echt nodig..bij sem is het alles op niets..het is geen grasmaaier paard dus dat zou betekenen dat hij dus moet gaan hemelen..ik vind als eigenaar dat ik toch het een en ander geprobeert moet hebben voordat ik zo'n besluit maak...op zekere hoogte natuurlijk..want ik heb wel de grens voor mezelf gesteld dat als hij niet meer gereden kan worden einde oefening is..
ik hoop door middel van deze scan erachter te komen waar de knelpunten zitten en ben ik nog bereid om te laten onderzoeken wat de schade is en er in hoeverre er wat aan gedaan kan doen zonder die grens te overschreiden..
mvermeulen het is niet zo zwart wit als dat het misschien overkomt. Ook ik vind dat je zeker iets geprobeerd moet hebben.
laat ik het uitleggen via een voorbeeld
laat ik het aan de hand van norton uit proberen te leggen.
norton loop op verkapt speciaal beslag namelijk meer opzet in zowel de hoef als het ijzer. Hij heeft geen gevoelige zolen , dus deze dempen heb op een normale manier.
Onze smit is dan ook zo. van dat werkt en zolang hij dat zelf nog kan, moet je daar niet aan gaan sleutelen en veranderen.
Is het dus door de extreem dunne zolen dan is het een goede tussen op lossing ( zijn de zolen van jou paard dan nooit meer dikker geworden.?).
Mijn mening is dat je een paard niet einde ten dagen moet proberen te lappen met hulpjes hier en daar. Zo houden wij norton zonder pijnstiller een stalgenoot voert haar paard altijd devils relief ( natuurlijk pijnstiller ) Maar rijdt wel met hem. In mijn beleving kan dat niet.
want je paard heeft dan atrose en zij geeft hem pijnstillers zodat hij geen pijn heeft of het minder voelt en ze kan rijden
ik ben totaal niet tegen atrose middelen juist niet maar ben wel tegen het steeds verschuiven van grenzen
zo hebben wij in oktober afgesproken met zijn 2 norton is ingespoten op zijn atrose been , in gespoten in zijn si gewrichten hij is terug gegaan op speciale ijzers
en dan sinds kort weer terug gegaan op atrose middelen . als hij nu weer voor langere tijd kreupel gaat lopen door zijn atrose /rug.
is onze grens bereikt van paard waardig leven ik wil niet een paard laten leven op buut devil want manken doen ze alleen als ze pijn hebben
norton kan ook niet dienen als grasmaaier ( snel overgewicht ) en alleen op een zand paddock is hij niet meer te genieten.
ik begrijp jou heel goed in je grens. en dat je een scan laat doen om dingen uit te sluiten en om meer te weten te komen , heeft mijn zus in oktober ook laten doen.