nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:03

Dank voor de tip, alleen heb ik hier al epic maat 00 hier staan.
Kan ik wel om zijn achterhoeven krijgen, maar niet om de voorhoeven.
Ook de Cavallo's van Isabella's kunnen wel om zijn achterhoeven, maar niet om de voorhoeven.
Had heel graag de gloves bij hem gehad, want dat vond ik ooit een mooie schoen toen ik die voor Isa had, maar voor haar waren ze echt ongeschikt met die afwijkende hoefvorm.
En Yoob heeft er te ronde voeten voeten voor (hij zou een dikke cm over houden in de toon).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:18

normaal zou dit best moeten kunnen mits hij in de breedte lekker vast zit en je er een sok aan hebt en dat heeft de gloveook heeft de glove die tussen maten dus je hoeft niet meteen die mt groter te gaan,ik zou het wel proberen,je kan ze toch terug sturen als ze niet passen
Isapaardje schreef:
Dank voor de tip, alleen heb ik hier al epic maat 00 hier staan.
Kan ik wel om zijn achterhoeven krijgen, maar niet om de voorhoeven.
Ook de Cavallo's van Isabella's kunnen wel om zijn achterhoeven, maar niet om de voorhoeven.
Had heel graag de gloves bij hem gehad, want dat vond ik ooit een mooie schoen toen ik die voor Isa had, maar voor haar waren ze echt ongeschikt met die afwijkende hoefvorm.
En Yoob heeft er te ronde voeten voeten voor (hij zou een dikke cm over houden in de toon).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:40

Ik las anders dat de hoeven zowel in de breedte als in de lengte in de schoenmaat moeten vallen bij de glove, want dat het anders niet gaat passen. Hij valt dus in 2 verschillende maten ...
Yoob slijt zijn tenen ook erg af, als ik schoenen neem die zijn tenen 'vergroot', denk ik dat hij niet lekker gaat lopen.

Zojuist de epics aan de achterhoeven gedaan. Passen goed ... echter als hij gaat lopen gaat het mis. Hij haakt de sluitingen open, omdat hij tegen zijn voorhoeven aan komt. Hij ging steeds korter lopen om dat moment te vermijden, en dat is niet zoals het hoort. Hij heeft een ruime stap, die moet er wel in blijven. Dus epic voor achter valt af.

Toen Cavallo proberen (alleen achterhoeven) ... haha, nou die passen ook niet echt geweldig naar mijn zin (in stap strijkt hij de voeten tegen elkaar aan en hij heeft hele lage verzenen, dus zijn lange beharing zit erg in de weg en de schoen zit vrij hoog tegen de koten aan bijna) .. maar ... ze gaan niet uit :D

Edit:
En nee hij hoefde niet te plassen .. hij wist niet hoe hij met die dingen moest gaan staan :+

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:23

sorry dacht dat hij met de lengte en breedte in een maat zat maar hij dan gewoon net in de lengte maat viel en dus nog veel ruimte over had.vind je de renegade niks ik vind het een geweldige schoen hier de maten
Size width / mm legnth / mm length cb**
# 00 101-106 105-120 95-110
# 0 107-116 121-127 111-117
# 1 117-121 128-134 118-124
# 2 122-127 135-140 125-130
# 2W 128-133 135-140 125-130
# 2WW 135-140 135-140

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:54

allo heeft er iemand nog vrij nieuwe easyboots thuis staan.ik zou graag willen weten hoeveel mm profiel deze ongeveer hebben als ze nieuw/vrij nieuw zijn

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:56

Ik heb nog wel weinig gebruikte easyboots staan, zal straks even meten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:05

oke bedankt
Dennis schreef:
Ik heb nog wel weinig gebruikte easyboots staan, zal straks even meten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:47

Ongeveer 3mm bij de gewone simpele lage easyboots.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:18

oke bedankt
Dennis schreef:
Ongeveer 3mm bij de gewone simpele lage easyboots.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:06

Ik had bij renegades gekeken, maar ook daar staat dat het geschikt is voor een wat langere dan brede hoef.
Yoob heeft dus bredere hoeven dan dat ze lang zijn.

Ga eens zien of ik Klaas te pakken kan krijgen en de easyboot trail bij hem mag komen bekijken. Ik wil die schoen eerst even zien, want volgens mij sluit hij vrij hoog ook om de hoef en is hij minder geschikt bij lage verzenen.
Voorlopig heb ik alle tijd, want Yoob heeft super voeten, maar nu het menseizoen er weer aan zit te komen, wil ik wel alvast rondkijken zodat ik dadelijk ook iets heb voor als ik het echt nodig ga hebben. Wil nl. veel km's met deze pony gaan maken :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:52

GIsteren heb ik mijn paard's hoeven opgemeten.
Resultaat: op 1 na zijn de hoeven allemaal breder dan lang.
Welke merken hoefschoenen zijn hiervoor geschikt?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:15

dan heb je dus niet de goede informatie,als je de cutback pakt van renegade zijn deze voor ronde hoeven.de normale zijn inderdaad vaak voor hoeven die iets langer zijn dan breed.maar ik heb allemaal paarden met ronde voeten en ik vind ze super

hier nog eens de maten de eerste is de wijdte dan de lengte van de normale schoen en dan komt de maat van de cutback
Size width / mm legnth / mm length cb**
# 00 101-106 105-120 95-110
# 0 107-116 121-127 111-117
# 1 117-121 128-134 118-124
# 2 122-127 135-140 125-130
# 2W 128-133 135-140 125-130
# 2WW 135-140 135-140
Isapaardje schreef:
Ik had bij renegades gekeken, maar ook daar staat dat het geschikt is voor een wat langere dan brede hoef.
Yoob heeft dus bredere hoeven dan dat ze lang zijn.

Ga eens zien of ik Klaas te pakken kan krijgen en de easyboot trail bij hem mag komen bekijken. Ik wil die schoen eerst even zien, want volgens mij sluit hij vrij hoog ook om de hoef en is hij minder geschikt bij lage verzenen.
Voorlopig heb ik alle tijd, want Yoob heeft super voeten, maar nu het menseizoen er weer aan zit te komen, wil ik wel alvast rondkijken zodat ik dadelijk ook iets heb voor als ik het echt nodig ga hebben. Wil nl. veel km's met deze pony gaan maken :D

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:07

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie (als kenners) advies vragen wbt hoefschoenen..
Ik ben opzoek naar hoefschoenen voor mijn Engelse Volbloed..
Heb 6jaar geleden de hoefschoenen aan laten meten van Smit maar dat vond ik persoonlijk geen succes, mijn paard kon er niet echt oplopen..(struikelde steeds en durfde niet te galloperen daardoor)
IJzers zijn voor hem geen optie, omdat hij ze continue aftrapt..(heeft vorig jaar zomer alleen maar kreupel gelopen daardoor)
Ik wil de hoefschoenen alleen gebruiken voor het buitenrijden, zomers is dat hooguit 3a4 keer peer week en 's winters 1a2x per week..
Welke schoenen zou ik het beste kunnen gebruiken, hoe moet ik het kwa maat opmeten..??
Alvast bedankt allemaal..!!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:03

Mijn 1e keus zouden de renagades zijn.
Na div schoenen gebruikt te hebben is de schoen die ik nu het meest gebruik de delta (maar is wel vrij zwaar en log en heb het idee dat het voor de paarden niet super zit) en de easy boot (simpele variant, paarden lopen er zo op weg en blijven redelijk zitten).
marquis valt voor mij af, elke keer wat mee, klip die afbreekt, rubbers lek, ventiel stuk, zool er af... noem maar op.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:04

keona schreef:
dan heb je dus niet de goede informatie,als je de cutback pakt van renegade zijn deze voor ronde hoeven.de normale zijn inderdaad vaak voor hoeven die iets langer zijn dan breed.maar ik heb allemaal paarden met ronde voeten en ik vind ze super

Oke ... bedankt ... en nee dan heb ik of niet goed gekeken of het niet gezien.
Heb de site van Hans Arendse zitten bekijken.
Maar in deze maattabellen van Yoob wel ...
Alleen dat aanmeten en de prijs is dan nog even 'bottleneck' op dit moment :o
Maar hou het zeker in mijn achterhoofd, mede omdat ik hoor dat het hele goede schoenen zijn (en ben ook gek op de kleurtjes hihi)

Edit: Bij Isabella heb ik altijd met plezier met de normale easyboots gereden; super schoenen voor straat en bos.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:15

ik heb voor mijn volbloed de renegade schoenen.deze zijn zeker een aanrader.lekker ligt makkelijk aan te doen,je hoeft ze niet in te lopen en paard loopt er zo mee weg.vind je deze te duur dan kan ik je ook easyboot(met gaiter) aanraden,daar loopt mijn pony op, ook een zeer goede ligt schoen die je ook niet hoeft in te lopen.je moet eerst kijken wat de maten van je paardje zijn en daar schoenen bij zoeken.maar ik wil enkel nog schoenen die je niet hoeft in te lopen en die dus niet over de kroonrnd komen en dit is de easyboot/renegade/dallmer clogs
Tamara21 schreef:
Hallo allemaal,

Ik wilde jullie (als kenners) advies vragen wbt hoefschoenen..
Ik ben opzoek naar hoefschoenen voor mijn Engelse Volbloed..
Heb 6jaar geleden de hoefschoenen aan laten meten van Smit maar dat vond ik persoonlijk geen succes, mijn paard kon er niet echt oplopen..(struikelde steeds en durfde niet te galloperen daardoor)
IJzers zijn voor hem geen optie, omdat hij ze continue aftrapt..(heeft vorig jaar zomer alleen maar kreupel gelopen daardoor)
Ik wil de hoefschoenen alleen gebruiken voor het buitenrijden, zomers is dat hooguit 3a4 keer peer week en 's winters 1a2x per week..
Welke schoenen zou ik het beste kunnen gebruiken, hoe moet ik het kwa maat opmeten..??
Alvast bedankt allemaal..!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:17

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:46

Bericht gehad van renegadehoefschoenen.nl dat de afmetingen van Yoobs voeten niet geschikt zijn voor Renegades. Dit toch vanwege de lengte die niet zo ver is in te korten, al geven de maattabellen dat wel aan. Voor de achterhoeven zou het ook in de breedte al niet eens kunnen.
Duss .... Helaas ... die vallen af.

Ga nu eens naar de Dallmer schoenen kijken.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:55

iemand nog gloves maat 00 in de aanbieding hier? mijn pony heeft er inmiddels na 2 jaar gebruik open teenslippertjes van gemaakt helaas :(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:01

ik heb maat 00 liggen van glove wat wil je uit geven(want ik ben er nog niet uit of ik ze wil verkopen,ligt er aan wat ik er voor krijg)
Crista schreef:
iemand nog gloves maat 00 in de aanbieding hier? mijn pony heeft er inmiddels na 2 jaar gebruik open teenslippertjes van gemaakt helaas :(

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Isapaardje schreef:
Bericht gehad van renegadehoefschoenen.nl dat de afmetingen van Yoobs voeten niet geschikt zijn voor Renegades. Dit toch vanwege de lengte die niet zo ver is in te korten, al geven de maattabellen dat wel aan. Voor de achterhoeven zou het ook in de breedte al niet eens kunnen.
Duss .... Helaas ... die vallen af.

Ga nu eens naar de Dallmer schoenen kijken.

Wat zijn de maten van Yoob?
Ik twijfel tussen de renegades en glove wide, mijn paard haar voeten zijn precies even breed als lang (12,2 cm). Plus lage verzenen en een heel gevoelige huid, dus ik wil geen "stugge" schoenen/hoog sluitende schoenen of schoenen die ingelopen moeten worden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:50

Doordat ik wat meer naar buiten ga, ben ik toch weer aan het kijken naar de Renegades. En laten ze nu de brede/grote maat eindelijk hebben!!

Ik ga deze week even heel goed meten en dan denk ik wel bestellen. Zijn er al mensen met Renegades? Ik ben met name benieuwd hoe ze goed op maat te maken zijn. Je kunt er nog spullen tussen doen, las ik. Zijn er mensen die dat gedaan hebben?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:11

Yoob zijn voeten vallen qua maat wel in de maten die Keona opgaf van de Renegade cb (cutback), maar volgens degene die de schoenen hier levert/importeert, en die ik de maten had opgegeven, gaat het toch echt niet op maat gemaakt kunnen worden.

Zijn voorhoeven zijn echt rond .. 111/108 mm breed en 115/110 mm lang.
Achterhoeven zijn 96/95 mm breed en 96/97 mm lang.

Glove wide is er niet in die kleine maat (voorhoeven is in de breedte te groot dan), normale glove moet ik kiezen of ik de lengte of breedte dan aanhoudt.
Achterhoeven zou mogelijk glove 00 kunnen zijn (hoewel hij dan in de lengte meer schoen dan voet heeft).
Voorhoeven zou ik een mm krapper in de breedte kunnen nemen, dat moet met die schoen denk ik wel kunnen, maar zoveel ervaring (op 1x passen na) heb ik er niet mee om hier zeker van te zijn.

Weet iemand dat van de glove gebruikers?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:22

Hmm.. dan gaan de renegades voor Yade ook niet lukken denk ik.. ik las ook nog ergens iets over "opvullen" van de renegades zodat ze in de lengte beter passen, maar dat gaat ook niks worden denk ik, dan gaan ze toch uitsteken t.o.v. de normale hoeflengte aan de voor of achterkant? Aan de achterkant worden ze dan zeker aan/afgetikt bij mijn paard, die tikt al aan op haar ijzers nu die misschien 5 mm uitsteken bij de takken. Zit de opvulling aan de voorkant, dan wordt je paard beperkt in het afrollen lijkt me.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:59

Ja dat had ik ook gelezen. Met Vettec meen ik dat ze konden opvullen, vandaar dat ik goede hoop had ze zouden passen. Maar zowel Klaas Feuth als Hans Arendse hebben aangegeven dat het niet gaat lukken met de opgegeven maten, dus dan houdt het op (althans in mijn geval dan).