Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
p_ponypaard schreef:Ik kom zo even binnen vallen, heb al een heel deel doorgelezen:
mijn Haflinger is (weer) hoefbevangen, hij heeft een pijnstiller gehad (spuit in de nek), 2 dagen spuitje in de mond en vanaf daar na 4 dagen 2 zakjes buurt en nu 1 zakje buut... (plus een bloedverdunner) de buut is nu op en ik vind dat hij nog steeds erg moeilijk loopt, hij heeft echt zere voeten. ik zou hem graag een natuurlijke pijnstiller bijgeven omdat hij ook al andere medicijnen krijgt. hebben jullie hier ervaring mee? wat gebruiken jullie?
Dyonne schreef:Paracetamol naast de gewone medicatie zou ik zeker niet doen. Maar ik zou sowieso niet voor paracetamol kiezen.
Overleg eventueel met je veearts wat je het beste kunt geven.
Qua natuurlijke pijnstiller zou je nog aan wilgentak kunnen denken. Zelf geef ik die weleens voor de lekker.
janouk schreef:@blon_D ik zou in dit topic als leek geen medicijnen voorschrijven aan patienten, ook geen paracetamol.
Het gaat hier om een ziek paard, dat onder behandeling is van een veearts. Hij/zij heeft het paard gezien en de diagnose gesteld en hij/zij moet de medicijnen voorschrijven.
Sanniej_ schreef:Mij is in dit topic verteld dat je juist geen paracetamol mag geven. Aangezien dat op langere duur giftig is.
In jou geval zou ik de dierenarts bellen.
Ik zit hier zelf te rommelen met een shetje aangezien er geen da bij mag komen.
Hij krijgt wel druppels van phytonics.
Dit is op natuurlijke wijze, hij krijgt dit:
Detox comp en podo comp is speciaal om te ondersteunen tijdens hoefbevangenheid.
Dat moet geen kwaad kunnen.
Verder voor de pijn echt da bellen.
En kijken of je paard 24/7 in nat zand kan staan.
Koelen alleen met lauw water geen koud water. Gaan de bloedvaten juist.dicht.
Blon_D schreef:Sanniej_ schreef:Mij is in dit topic verteld dat je juist geen paracetamol mag geven. Aangezien dat op langere duur giftig is.
In jou geval zou ik de dierenarts bellen.
Ik zit hier zelf te rommelen met een shetje aangezien er geen da bij mag komen.
Hij krijgt wel druppels van phytonics.
Dit is op natuurlijke wijze, hij krijgt dit:
Detox comp en podo comp is speciaal om te ondersteunen tijdens hoefbevangenheid.
Dat moet geen kwaad kunnen.
Verder voor de pijn echt da bellen.
En kijken of je paard 24/7 in nat zand kan staan.
Koelen alleen met lauw water geen koud water. Gaan de bloedvaten juist.dicht.
Dit wil ik dan wel eens even nader uitzoeken dat zou betekenen dat ik mijn paard 3 dagen heb vergiftigt op aanraden van mijn arts
p_ponypaard schreef:Ik kom zo even binnen vallen, heb al een heel deel doorgelezen:
mijn Haflinger is (weer) hoefbevangen, hij heeft een pijnstiller gehad (spuit in de nek), 2 dagen spuitje in de mond en vanaf daar na 4 dagen 2 zakjes buurt en nu 1 zakje buut... (plus een bloedverdunner) de buut is nu op en ik vind dat hij nog steeds erg moeilijk loopt, hij heeft echt zere voeten. ik zou hem graag een natuurlijke pijnstiller bijgeven omdat hij ook al andere medicijnen krijgt. hebben jullie hier ervaring mee? wat gebruiken jullie?
p_ponypaard schreef:Ik doe altijd alles in overleg met de dierenarts! die komt hier helaas ook regelmatig. ik stelde de vraag meer om kennis op te doen over eventuele 'natuurlijke' pijnstillers... ervaringen.... juist omdat Jens al andere medicijnen krijgt wil ik hem niet al te veel ''rommel' geven. omdat uit mijn ervaring blijkt dat een dierenarts vaak bekende middelen voor schrijft wil ik hem juist vragen of er nog iets anders is en dan is het fijn als ik wat producten kan noemen die misschien iets voor Jens zijn. Jens heeft ook suiker, cushing, (oog tumortjes en huidkanker, vervelend maar hij heeft hier geen last van) hij gaat niet oud worden en ik weet eigenlijk nog niet of hij de winter wel in gaat. Maar in overleg met de dierenarts laten we hem nu nog lekker lopen omdat hij erg goed te pas is, goed in zijn vacht zit, goed eet, rond loopt en met zijn vriendjes speelt.... dat neemt niet weg dat hij moeilijk loopt en ik het gewoon iets dragelijker wil maken.
p_ponypaard schreef:jha hij krijgt pergolide, nu een bloedverdunner en Glucobalance voor de suiker en nu ook nog speciale druppels voor de hoeven zal morgen eens kijken hoe dat heet.... hij is al vaker bevangen geweest. dan ook aan de buut (en het hele ratteplan)... dan was hij binnen 2 weken vaak al een heel stuk beter... ik vind dat nu het herstel gewoon veel langer duurt... en vraag me ook af of hij nog weer echt 'beter' gaat lopen dan nu.