Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Zoek eens op de berichten van lolclub in dit of het oude topic. Haar paard hittie was bevangen maar liep ook in de sport en redde het niet op enkel safe and sound. Ze heeft weleens geschreven wat ze haar voert.
Merk je aan je paard dat ze minder energie heeft? Of heb je gewoon het idee dat je meer moet voeren omdat ze weer loopt?
roosa schreef:Ik ga ook even zoeken nar lolclubs berichten.
Ook ik zit met het zelfde dilemma,ik heb roos op de dieet mix staan en zit er al weer handjes bij te doen.
Na het werk krijgt ze nu ook wat dieet mix en het afvallen gaat nog steeds gestaagd door.
Ik ben ook met de gluco balans gestopt op dit moment,aangezien de wei nu een modderpoel is en ze er niet op kunnen.
Ze hoeft niet magerder te worden,beestje is nog nooit zo schraal geweest.
En ik vind haar precies goed nu.
Ze is weer aardig op niveau nu,maar mis de purrie en heb het idee dat ze toch echt wat moet gaan krijgen om wel de spiertjes
aan de gang te kunnen houden.
En aangezien ze echt heel hard aan het werk is elke dag, en ik haar nog steeds zelf zie afvallen,moet er mijn inziens echt wat eten in.
roosa schreef:Scheutje lijnzaad olie gaat er wel altijd over het voer,dat is 1 dopje perdag verdeeld over 2 voer beurten.
Hou het nog maar even zo,ben als de dood.
Ze zit deze week op een half voer schepje dieet mix per dag.
Eerst dit maar weer even aftasten
Heb weer mooi overjarig hooi op de kop getikt geef wel een plakie extra
Idifix schreef:Hier is alles weer iets of wat stabiel.. Hafje heeft weer heel tijdje op stal gestaan maar omdat mijn staleigenaar zo zeurt erover moest hij terug de weide op. gelukkig is de weide nu zo goed als kort en hij heeft nu bijna continu zijn graaskorf aan het lijkt toch goed te houden nu.
Nu was me wel opgevallen dat het lijkt of hij soms aan 1 been mankt kan dit met HB te maken te hebben ?En net de rand van zijn kroonrand is ja hoe moet ik dat zeggen nog een rand erin of een snede ofzo .. aan 3 voetjes gaat het gewoon geleidelijk over in de rest van de hoef maar aan 1 voetje is het iets dieper ik ben aan het denken voor een dierenarts te bellen morgen maar wou toch al even hier checken ..is dit dus ook een gevolg van die HB?