Ik meld me ook maar eens hier (als ik dat al niet gedaan had

)
Mijn pony hoeft dus maar gras te ruiken en er zit weer 50 kg aan! Je kent het; dikke nek,
vet bulten / jus-kuiltje op zn kont, hamlappen enz....
We hebben geen bak of paddock, alleen weiland! Er is wel een soort boomgaard (heel klein)
waar hij wel eens staat, maar dat is met dit weer niet te doen, want hij trapt alles verrot.
Eigenlijk loopt hij al jaren te kwakkelen. Hij is een paar keer bevangen geweest. Afgelopen zomer
ging het super goed, hij viel af, we reden veel en toen kwam hij op een dag met een peesblessure
uit het land! Toen heeft hij de laatste 3 maanden van het "rij seizoen" niks kunnen doen!
(we kunnen alleen in het weiland rijden, dus met die regen is dat over)
Hij staat met 3 andere pony's en hem alleen op stal zetten is geen optie.
Gister heb ik dus een graaskorf gekocht.
Ik krijg het al benauwd als ik er naar kijk, maar goed, ik ben een beetje door mn opties heen,
dus ik ga het toch proberen! Hij liet het gelukkig wel toe, maar hij had wel een blik in zn ogen
van: waarom? wat is dit? Nadat ik wat gras er door heen had gepropt ging hij toch wel proberen
te eten en na 10 min. hing hij met zn neus in de sloot, dus drinken lukt denk ik ook wel.
Hij heeft m een half uurtje om gehad.
Nou kreeg ik een sms van mn vriendin, die ze vanmorgen heeft buiten gezet, dat hij heel "zielig" in
het land stond voor zich uit te staren. Oh, ik voel me zo'n slechte moeder! Kan hij echt wel eten
door zo'n ding?
Zijn er meer mensen die zo'n korf gebruiken en hoe gaat dat bij jullie?
Ik weet wel dat hoefbevangen zijn zieliger is dan dit, maar toch...