[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:49

jee!!janouk@daar ben ik blij om!!!mijn dag is weer goed!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:46

Janouk, super dat het zo goed gaat met Image! OK dan!
Met Victor heb ik ook nog niet op een harde ondergrond gelopen, ik durf nog steeds niet. Hij loopt nu net zo lekker en ik ben bang dat het dan weer helemaal fout gaat. En ach....hij is toch niet mak buiten, dus we blijven voorlopig lekker in de bak.

Heb vanochtend de DA gebeld voor bloedonderzoek, donderdag 10 april komt ze bloed aftappen. Eindelijk.....ik vergat het elke keer weer. Bloos Ook heb ik een testzadel voor Victor besteld, die komt waarschijnlijk over ongeveer 3 weken. Als het zadel bevalt wil ik een nieuwe bestellen en kunnen we weer naar hartelust beginnen met rijden, hiephoi!
Helaas ook een tegenvaller gehad vandaag....eergisteren begaf m'n auto het inene en moest opgehaald worden door de garage, vandaag maar weer even gebeld (verwachtte dat ik hem weer op kon halen), maar hij is nog steeds niet klaar. Hij heeft ergens kortsluiting gemaakt en nu heeft waarschijnlijk de computer (wist niet dat m'n auto een comp had, haha) een klap gehad. Verdrietig Zal wel weer een boel geld kosten, maar het bloedonderzoek en een zadel komen er sowieso...hoe duur m'n auto ook gaat worden. Ik baal er wel weer enorm door. Boos!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:05

Oh jee, da's idd balen van die auto. Dat heb je met die moderne auto's, die zitten vol met electronica en chips, hoop dat het niet te duur is, en je hem snel terug hebt. Mijn oude volvo'tje is vorige week weer goedgekeurd, hoera.
Help me even, wat ging jij ook al weer voor bloedonderzoek laten doen?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:32

Is mijn haf af van zijn bevangenheid heeft hij een gigantische wond van 16 cm op zijn boven voor been.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:59

Hè gatsie....da's flink balen! Hoe komt ie eraan of weet je dat niet?
Hij is ook een echte pechvogel, niet waar? Geef hem maar een dikke knuffel...

@mysa: Ik wil hem laten testen op insuline-resistentie en kijken of z'n schildklier, lever en nieren hun werk goed doen. De insuline-resistentie, omdat ie overal vetophopingen houdt en de rest gewoon voor de zekerheid.
M'n auto heb ik gelukkig weer terug, kon hem net ophalen. Gelukkig was de computer niet stuk en was er alleen kortsluiting en een kapotte relais. Wat het gaat kosten weet ik nog niet....
Zo'n moderne auto is het ook weer niet. Bloos Hij is ook al weer 9 jaar, alhoewel ik hem nog steeds als "nieuw" beschouw. Haha!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:27

@ Victory-Boy.
Ja het zit hem de laatste tijd niet mee. Hij is buiten in paniek geraakt en probeerde over een hek heen te springen van 1 meter 70. Terwijl hij er vlak voor stond. Had geen aanloop dus eigelijk geen mogelijkheid om het te halen. Met zijn voorbenen is hij er over heen gekomen en toen hij terug kwam van het hek is het waarschijnlijk open gegaan. Helaas hadden we te laat door dat er echt iets was.(het gedoe was vanuit het huis van de boer te zien. Zijn benen en buik waren na gekeken maar hadden niet op zijn bovenbenen gelet) 5 uur later. Het kon niet meer gehecht worden.
Hij zit nu onder de medicijnen hij blijft gelukkig vrolijk en laat de behandeling lekker toe.
Hij krijgt anti biotica 2x per dag. (schijnt erg zwaar te zijn voor hem)2x per dag zalven en 2 keer per dag uitwassen met betadine
Hier een foto
Afbeelding
En kijk nou is hoe vrolijk hij blijft onder het behandelen van de wond.
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:47

Ach jeetje, dat is echt wel een hele fikse wond zeg. Staat ook best open, heel erg goed schoonhouden en hopen dat de a.b. zijn werk doet. Na de a.b. maar wat van dat spul dat de darmflora weer herstelt, want zo'n zware kuur tast die vast wel aan. Dapper paard hoor, dat hij zo kalm en vrolijk blijft.
Laatst bijgewerkt door mysa op 04-04-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:55

Oei...dat ziet er niet mooi uit.
Jammer dat het niet meer gehecht kon worden, het is toch een fikse wond om te zien. Krijgt hij ook pijnstillers?
Dacht hij dat ie zelf 2 meter was, ofzo? Knipoog
Victor is er ook zo eentje, maar sinds ik hem heb heeft hij gelukkig geen grote wonden meer gehad.
Hoe kon je zo'n wond eigenlijk missen? (Is geen aanval hoor, ben gewoon benieuwd)
Is hij altijd zo'n lastpak/uitbreker? Mouse is namelijk ook een echte uitbreker, maar sinds ik bijna altijd stroom op de omheining heb staan doet ie dat niet meer. Maarja....Mouse is 1.15 m. Clown
Geef hem maar een dikke knuffel van mij... Ach gut

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:57

Jeetje wat een pech Ach gut beterschap!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:20

jakkes,wat een wond!!ik zou het been even scheren als ik jou was,heeft de da gezegd dat je het open moest laten?
(ik zou het onder verband laten genezen i.v.m wildvleesvorming,maar ik ben erg ouderwets.....niets van aantrekken hoor!!!)
Sterkte !!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 06:52

@OohafoO wat een nare wond. Jammer dat het niet meer gehecht kan worden. Gelukkig zijn er nog niet veel vliegen. Meer dan goed schoonhouden en uitwassen kun je nu niet doen. Het is inderdaad wel handig om rondom de wond de haren weg te scheren. Succes.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:46

OohafoO: Jeetje dat is pech hebben zeg. Succes ermee!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:02

Het was niet erger ontdekt omdat ik op dat moment stage aan het lopen was. Toen ze naar binnen gingen liep hij kreupel en is de boer hem na gaan kijken en zag toen de wond. De wond zat ook onder zijn deken en zijn deken was heel. Misschien dat ze daarom dachten dat daar geen wond kan zitten.
Van de Da moest ik de wond echt open houden. Op de plaats van de wond is het ontstaan van wildvlees maar 1 procent. Erg weinig gelukkig.
De Da verwacht dat hij pas over een maand is hersteld.
Het scheren mag maandag pas gebeuren omdat het gebied er om heen nog heel gevoelig is.
Maar tog blijft mijn stoere maatje zo dapper. Ben echt trots op hem.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:04

Nou lelijke wond inderdaad.
Beterschap ermee.

Na een antibioticakuur kan het zeker geen kwaad een probioticakuur te geven voor herstel van de darmflora. Is ook ter voorkomen van een eventuele bevangenheid door verstoring van de darmflora (vooral omdat hij dat ook net gehad heeft).

@Victory-Boy: Fijn dat je auto terug is. Kun je wel gebruiken met dit weer ... bleeh het regent hier pijpestelen. Wilde nog graag met Isabella gaan wandelen na haar stevige rit van gisteren (we zijn nogal door de modder gemoeten en dat is toch weer een extra belasting voor haar geweest die ik nog niet eerder had gevraagd).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:34

Bij de update horen natuurlijk foto's.

Zoals het was na de operatie aan het gekantelde hoefbeen op 3.11.07
Afbeelding

En zoals de hoef er nu uitziet en ze wordt sinds deze week weer 2 x per week gereden 10 minuten. Een beetje kietelig en erg veel zin om weer wat te doen. Zal nog even een filmpje uploaden.
Afbeelding

Omdat ze 3 maanden achteroverhangend op 3 benen heeft gehinkeld, is haar linkervoorhoef een stuk platter en breder geworden.
Maar hij heeft het gehouden en mooi droog in de pezen (vind ik zelf ook een wonder).
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:46

Groeit mooi uit Janouk OK dan!

Op de foto is ook te zien dat de rechterhoef wat smaller geworden is dan hij was (zeker tov de linkerhoef). Hebben ze hier nog iets over gezegd of dit weer gaat verbeteren/veranderen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:54

@isapaardje
Nee, ze hebben niets gezegd over smaller of breder worden van de hoef. Mijn eerste prioriteit is dat de hoef mooi helemaal dicht is. Ze staat nu 8 weken op het beslag.
Ik ga binnenkort naar Van Nassau. Kijken of hij net zo tevreden is als wij.
Als ik zie hoe vrolijk Image is, krijg ik steeds meer vertrouwen in een goede afloop. Toen Van Nassau vorig jaar zei dat ik haar weer zou kunnen rijden, geloofde ik er werkelijk helemaal niets van. Maar ik moet zeggen dat Van Nassau gelijk had.

Hier het filmpje van vandaag: 6e keer ohz en 1e keer in galop
http://www.youtube.com/watch?v=dHGKDxetQJo

Mega tevreden wat ik hier zie.
(rijtechnisch is er nog wel een en ander aan te werken, maar ze loopt op 4 benen en regelmatig, meer wil ik niet, dit is waar ik van gedroomd heb zoveel maanden). Pling

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:03

Ooh Janouk wat een mooie foto's en dat filmpje is ook leuk; maar die foto's... Echt ongelooflijk hoe een hoef zich kan herstellen Lachen Proficiat!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:10

ze loopt absoluut niet verkeerd hoor!ze haar benen mooi naar voren neer!!prima!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:32

Super Janouk! OK dan!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:36

Mooie draf ook op de volte OK dan! .

Zover ben ik met Isabella nog niet op een volte, want dan kreupelt ze helaas nog een beetje (ik kan alleen maar rechtuit met haar, maar voor de kar in het bos is dat prima te doen).

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:59

Janouk: heel erg mooi om te zien.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:27

Wow dat ziet er super uit Janouk Lachen de hoef begint goed bij te komen, en het filmpje is OK dan!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:35

Ook van mij een goed berichtje vandaag. Er was een speciale shetlandponydag en begin deze week toen Aurora zo slecht liep had ik er echt een hard hoofd in of ik wel zou kunnen gaan. Want aangezien Saros en Aurora nog nooit langer dan een half uur uit elkaar zijn geweest vond ik een hele dag met een pony op stap, en de ander thuislaten ook niet zo'n goed idee.
Maar gelukkig heeft de veearts het probleem weten te vinden, en zo dat Aurora nu weer prima uit de voeten kan. Wel nog onregelmatig op het harde, maar niet zo dat ik haar niet mee durfde nemen.
Dus... hoefschoenen aan, en samen de trailer op! Dat ging prima, en daar aangekomen heeft ze zelfs meegedaan, we hebben een behendigheidsparcours gedaan, wel gewoon in stap, en de balk springen hebben we overgeslagen. Maar wat geeft het, ik ben hartstikke blij dat het doorgegaan is en onze laatste plaats was voor ons een grote overwinning Ja

Onderweg naar het "achteruit inparkeren" ze belast haar voet weer mooi.
Afbeelding

achteruit inparkeren, dat ging super goed
Afbeelding

doe jij maar gek denkt Aurora, ik hobbel er wel achteraan Clown
Afbeelding

En met Saros heb ik lekker rondgecrost.
Afbeelding

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:38

Wat leuk zo'n behendigheidsparcours. Dat hebben we in de westernsport ook en heet dan 'in hand trail'.
Fijn dat Aurora ook meekon en het zo goed ging. Wat heeft de veearts gevonden, of heb ik daar overheen gelezen?