[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:46

mister01 ik weet dat we contact gehad hebben ik ga je er nog wel even een pb over sturen omdat ik toch met nog wat vragen zit nu je dit zo zeg
heb je topics gelezen van destijds maar het verhaal is wel een beetje afgedwaald

urka als ex van een hoefsmit kan ik je uit ervaring het volgende zeggen
wanneer is je paard beslagen? want sommige paarden hebben gewoon wat langer nodig om te wennen aan de nieuwe stand / af rol manier van een ijzer.
sommige paarden open inderdaad slechter op die ijzers omdat soms te veel geforseerd word het het voor jou paard geen verbetering is. als hij na een aantal dagen nie tbeter gaat lopen zou ik contact op nemen met je hoefsmid en het melde loop hij na 2 weken nog niet goed zou ik ze er van onder laten halen
norton loopt gewoon op normaal goed beslag met normale opzet speciale ijzers mag jet er niet onder laten leggen omdat het in mijn ogen geld klopperij is een stalgenot laat er ook breakover onderslaan door een van nassau smit en ze is steeds zijn ijzers kwijt..
goed beslag met opzet in de hoef en in het ijzer is voldoende en bekappen beslaan naar de hoef/cq been

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:49

hutch84 schreef:
even een inbreker op jullie stukje ( als zus van norton84)

we geven nu de puur osteo . dit is voor de gewrichten
daarnaast omdat ik mijn paard op moet gaan bouwen na een blessure heb ik toevallig de soupleze mix gekocht. ook bij de paarden drogist . na hoeveel dagen zag je verschil portroyal? want dan krijgt norton dat er ook bij.

zo bij zo ben ik wel van de kruiden z geef ik soupleze mix ijslands zeewier voor oa de vacht en goudsbloem voor de maag

Al na enkele dagen,maar dat kan ook aan de Devils Relief liggen,ik ben tegelijk met beide producten begonnen. Ik ga wel proberen om de Devils Relief weg te laten deze zomer, en eventueel Glucosamine bij te geven. De souplessemix lijkt me altijd wel goed, het ontgift het lichaam ook geloof ik.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:26

euh ja en nee .
er zit goudsbloem in dat is reinigend voor de stof wisseling
brandneten ook
de rest weet ik zo niet..
alleen in deze verhouding is de werkzaamheid voor de spieren en zal wel afvoeren maar nooit oz goed reinigen als in een reiniginskuur

devil werkt erg snel jammer dat je zo niet weet welke van de 2 werkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:59

Hoe is het gegaan annelieke92?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:18

Sorry late reactie ik was gisteren heerlijk aan het genieten van het zonnetje :D.
Ik ben wel heel tevreden hoe het gisteren is gegaan. Helaas geen winstpunten maar ze was rustig en dat vond ik het belangrijkste.
De eerste proef had ik 170 punten dat kwam doordat ze last had van de lentekriebels middendraf werd middengalop en nog een paar aan het begin van de proef aan het einde van de proef begon ze wel erg lekker te lopen :).
Tweede proef 176 dat kwam omdat ze echt de knollen op had er zat tussen de 2 proeven 40 min en het was ineens best wel warm. En ik moest A-X binnen komen zonder eerst in de ring te rijden en net toen ik binnen wilde komen ging er iemand midden voor de A staan en moest ik er rakelingslangs omdat die vrouw niet aan de kant ging terwijl ik daar nog beleefd om vroeg.

Het zit er wel in maar moeten nog even wat beter oefenen. Nieuwe proeven en nieuwe klasse maakt het wel lastig maar over twee weken gaan we het weer proberen. Danté heeft de hele tijd regelmatig gelopen en met de oortjes naar voren dus voor mij heb ik al weer gewonnen :).

Hallo Stefanie! Hopelijk gaat het snel weer beter met je paardje!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:54

even jullie raad :D ik ben afgelopen week begonnen met primeval gelatinaat en er staat dat je het 2 keer per moet geven..maar ik vroeg me af of je het ook 1 keer per dag kan geven de normale hoeveelheid..ik geef sem liever zelf zijn voer en als ik het laat doen moet ik daarvoor betalen..nu zag ik ook dat hij het wel het voer op eet maar de poeder laat zitten..wil het dus een beetje nat maken maar dat gaat sochtends dus niet...zou het kwaad kunnen om het gewoon 1 keer per dag te geven? hij moet dagelijks 45 gram van dat spul

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:25

Ik voer ook primeval gelatinaat 2x perdag een halve schep ipv een hele.
Ik denk dat 1x per dag een schep ook wel gaat maar durf het niet 100% zeker te zeggen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:29

ik heb net gebeld met me DA het kan wel..maar het mooiste zou idd 2 keer per dag zijn maar meneer laat het liggen (normaal weet hij niet hoe snel alles op moet maar dit keer is hij kieskeurig) dus wat ik nu ga doen is 1 keer geven en maak ik het een beetje nat..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:45

Als je het nat maakt eten ze het inderdaad wel op! Ik geef het ook in combinatie met omega 369 van Subli dit schijnt het effect ook te versterken..

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:51

of doe het met een beetje appel moes werk ook goed.

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:32

Ja, ha ha, appelmoes! Wat een goede tip, had ik nooit aan gedacht.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:16

ja maar dan heb nog met een ander probleem..dat het hier op stal niet zo goed gaat..je moet voor elke dienst betalen en ik wil het ook niet al te ingewikkeld voor ze maken haha dat gaat meestal fout dus vandaar dat ik het liever zelf geef..

klote poeders ook altijd :o :D

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:23

mvermeulen1 zet jij voer in emmertjes klaar? of hoe werkt het bij jullie?
hier op mijn stal werk je via emmertjes ik zet dus voer klaar voor een voerbeurt degene die voert gooit dit er bij en geeft zo nodig medicijnen sommige dingen hoor je als staleigenaar te doen zonder dat je er voor betaald moet worden..

dat hoort namelijk bij het stuk verzorging ..

heb je niet de mogelijkheid om bv met een stal genoot afspraken te maken? dat je een portie klaar legt en hij /zij het dan voor jou geef?

zo voer ik mijn paard olie en daarin blijven alle poeders plakken maar vanille vla werkt ook goed verdoeseld de smaak meer

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:50

mvermeulen wat raar dat dat er niet bij in zit.
Ik heb het geluk dat ik Danté lekker thuis heb staan en zelf voer en als ik op mijn kamer ben dat mijn moeder het doet.

Appelmoes vind ik ook wel een hele goede, nooit aangedacht!

Ik heb vandaag onverwacht een dagje vrij. Mijn trein richting stage reed niet. Ik heb net heerlijk een klein buitenritje gemaakt met Danté en ze heeft zich voorbeeldig gedragen ben nog steeds verbaasd maar ook heel trots!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:54

jep stalgenoot moet nu capsules voeren aan haar paard zo eet hij ze niet ik deed een klodder appelmoes op mijn hand . pillen er in en ze waren weg..

ik vind het ook erg raar van haar staleigenaar heb ik nog nooit mee gemaakt da teen staleigenaar het niet deed

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:11

Dat is wel een tip om te onthouden!

Ja ik vind het ook wel raar. Je betaald ze toch om voor (een deel) je paard te verzorgen..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:15

Ik doe met joint comp ook poeder water, zonnebloem olie of nu lijnzaad olie.
Plakt ook lekker.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:02

raar mvermeulen dat je dat voor al de extra's moet betalen hier betaal ik een vaste prijs voor binnen buiten zetten het voer geven ( voer komt er wel los bij) en hooi stro en water zitten bij de prijs in begrepen. zelfde als dingen in de boks slopen bijvb voerbak hoort erbij of je paard moet elke week de bak eraf lopen dan is het voor jezelf op den duur.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:04

bij ons betaal je 100 euro kale stalhuur daar zitten de faciliteiten van bak..stal..eigen wei en eigen paddock in..alles wat er omheen gebeurt betaal je apart..stro en hooi kan je afnemen van de boer of je regelt het zelf en betaal je 10 euro extra opslag..bij ons zijn er een hoop die alles zelf doen omdat ze vlakbij wonen..ik daarentegen woon dik 10km verderop dus maak ik gebruik van de service..smorgens buiten zetten en ik haal meestal zelf binnen..ik zet zijn voer in de paddock dan al klaar voor de ochtend en geef hem zelf savonds zijn hooi en nu dus ook zijn voer..als ik laat voeren betaal je ongeveer 25 cent per beurt per paard..

ik vind het wel fijn dat ik het zelf kan bepalen en als ik bv een dagje niet kan kan ik het laten doen..of als ik op vakantie gaat dan kan je alles laten doen..tegen betaling...

je betaald sowieso die 100 euro en zo kan je zo duur maken als je zelf wil..kan ook pakken wat je zelf wil..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:06

oke ik betaal 145 euro en dan moet ik zelf mesten en eten klaar zeten en ze staan hier in groepen op paddock of wei. alleen is geen optie of het moet op medische reden zijn of je paard moet de rest theroriseren. blijf ik het alleen raar vinden dat je moet betalen om je paard eten te geven hooi/ etc kan ik nog inkomen maar brok zou wel netjes zijn als dat kosteloos gevoerd word maar dat is mijn idee.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:30

Ja dat zou ik ook denken..
Jullie stalprijzen vallen mij nog wel mee met wat ik hier in de buurt hoor.

Even off topic: ik ben zo trots op mijn andere paardje. Na een jaar hard trainen heeft hij vandaag aan de longe steeds met zijn neus onder kniehoogte gehouden in stap, draf en galop ivp met zijn hoofd in de lucht rond te rennen als een kip zonder kop :D

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:52

nou vind het anders best een hoop wat ik per maand moet betalen kan zo bij elkaar tegen de €275 lopen maar zomers kan het zomaar €140 zijn

meeste stallen deze regio zitten tussen de 225 met half pension ( zelf uitmesten) of 300/400 euro voll pension en dan heb ik me paard hele dag buiten in eigen paddock dat is hier ook niet vanzelfsprekend helaas. en grond is hier schaars..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:23

Het is natuurlijk wel een hoop geld! Bij ons in de buurt hoor ik bij pensionstallen vaak prijzen vanaf 300 euro.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 00:05

ja idd en dan komen ze vaak maar een paar uurtjes buiten.. ook niks mis mee hoor maar wel voor al dat geld wat je ervoor betaald! stal waar ik nu sta met deze structuur heb je hier nergens..nadeel hier is het land.. hebben we weinig en moeten we zuinig aan doen.. dus helaas geen dag en nacht en bij natte dagen blijf hij in de paddock..om zo je eigen stukje te sparen je kan niet alles hebben :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 00:14

Ja inderdaad. Er is er zelfs een in de hogere prijsklasse waar ze behalve een halfuurtje per dag in een kleine paddock nooit buiten komen. Ben heel blij dat ik ze lekker thuis heb staan. Ze gaan als het weer er na is weer 24/7 naar buiten. En ach gras hebben we dan niet echt in de wei maar ze kunnen wel lekker buiten staan. Veel gras is bij ons ook niet handig anders is Danté zo tonnetje rond en mijn lieve kleine shettie weer bevangen..