nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:59

voeten moeten juist hard worden,mijn veulens gaan ook veel mee aan de hand,over verschillende onder gronden.juist goed voor de voetjes

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:03

breakthelaw schreef:
Ik zei toch ook niet dat het raar was??? Vroeg het me gewoon af, omdat de meeste ze voor het buiten rijden gebruiken en ik nam aan dat je nog niet op jouw 2-jarige reed. ;)

Nee ik rij ook niet.

Moet zeggen dat ik ze nu ook al wat meer afdoe. Vooral in de overgang van wei naar paddock werden ze ineens wat kort. Nu blijven ze netjes. :)

Af en toe neem ik ze ook naast de fiets mee, waar ze hele stukken draaft. Lekker rechtuit. Helaas hebben wij hier alleen maar asfalt in de buurt.

keona schreef:
voeten moeten juist hard worden,mijn veulens gaan ook veel mee aan de hand,over verschillende onder gronden.juist goed voor de voetjes

Voeten zijn in een maand of 4 ook hardstikke netjes (en steeds harder) geworden :)

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:54

Ik zag inderdaad dat de Glove Wide nogal beperkt is in maten keona.
Toch jammer, het lijkt me zo'n fijne schoen als-ie goed past, geen gerommel met sluitingen enzo.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:24

Met even droog weer te hebben gehad, weer de hoefschoentjes aangepast. Haflinger was al maanden niet buiten geweest (als in: op asfalt) dus dacht dat een wandelingetje aan de hand wel kon, maar nam voor de zekerheid de schoenen toch mee, want achteraan had ze al bijna geen wand meer over.
Na een kilometertje begon ze al te sjokken, dus maar schoentjes aan achteraan. En plots liep ze VEEL sneller :D . Echt gek die pony, de hoeven groeien volgens mij gewoon bijna niet.

Bij thuiskomst vooraan wat rondgevijld, want laatst pasten de Cavallo's niet meer vooraan wegens een beetje wand (eindelijk). Nu gingen ze er wel in, maar het spant wel. Ik ga er echt van twijfelen. Achteraan zitten ze goed, misschien ietsje te los maar daar heeft ze absoluut geen last van. Vooraan moeten de schoenen passen volgens het opmeten, maar vind ik ze wat knellen.
Hoe fel gaan de schoenen zich nog zetten naar de voet? Hij past er op zich wel in, maar het lijkt me dat het snel zal schuren op de hoefballen. Bij eerste keer aandoen sinds lang nu blonken de hoefballen meteen wat... Het is wel leer dus ik hoop dat dat goed uitzet?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:07

bij mij zitten mijn delta's (type cavallo) achter te los maar voor prima, al lijken ze wel wat ruim ze loopt er prima op.
kan ze heel makkelijk aan doen, knellen niet.
vandaag bij mijn andere merrie ze om gedaan maar na 40 minuten toch wat rood heid in haar koten dus snel afgedaan.
blijft lastig.
wat dat betreft toch beter de simpele easy boots... maar de cavallo's trekken zo makkelijk aan.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:41

Zucht, dus ze zitten bij mij echt wel te strak momenteel als ik dat zo hoor :( . Ga ze wel nog proberen inlopen, maar dat gaat uiteraard per minuutjes omhoog, wondjes gaat ze er niet van krijgen. Zou het zonde vinden als ze niet meer zouden passen (vorig jaar wel gewoon, maar nu halfjaar niet mee gereden dus opnieuw soepel maken...). Haar hoeven zijn nu ook niet zoveel veranderd :\ .

Aan de koten is niks te zien trouwens, het zijn vooral de hoefballen. Zelfs die losse geven na een twingtigtal minuten de eerste keer (achtervoeten dus) wat blink. Maar dat gaat snel over met inlopen. Hopelijk voor de voorvoeten ook, ze schelen enkel een cm in breedte...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:03

Welke schoenen zijn nu bij uitstek geschikt voor ronde hoeven? Mijn paard heeft nu Old Macs maar die slingerden de laatste keren rondom haar been en gingen dus af...... Omdat ze dunne zolen heeft en we sommige stukjes over paden met steentjes moeten, wil ik haar toch weer op schoenen voor hebben. Ik heb trouwens erg veel moeite met omdoen van de Old Macs, krijg ze niet vlot om en heb daardoor nogal rugpijn.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:09

kevje06 schreef:
bij mij zitten mijn delta's (type cavallo) achter te los maar voor prima, al lijken ze wel wat ruim ze loopt er prima op.
kan ze heel makkelijk aan doen, knellen niet.
vandaag bij mijn andere merrie ze om gedaan maar na 40 minuten toch wat rood heid in haar koten dus snel afgedaan.
blijft lastig.

doe je de sokjes niet onder de schoenen aan??

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:11

Margee schreef:
Welke schoenen zijn nu bij uitstek geschikt voor ronde hoeven? Mijn paard heeft nu Old Macs maar die slingerden de laatste keren rondom haar been en gingen dus af......

dan heb je ze toch waarschijnlijk niet strak genoeg vast gedaan want old macs kunnen eigenlijk niet uitvallen door de 3 dubbele sluiting.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:49

nee had juist met die sokjes meer last
kropen omhoog of zaten dubbel

ik heb gister bij ooteman een paar simpele easy boots besteld
benieuwd of dat wat is voor haar

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:56

Margee schreef:
Welke schoenen zijn nu bij uitstek geschikt voor ronde hoeven? Mijn paard heeft nu Old Macs maar die slingerden de laatste keren rondom haar been en gingen dus af...... Omdat ze dunne zolen heeft en we sommige stukjes over paden met steentjes moeten, wil ik haar toch weer op schoenen voor hebben. Ik heb trouwens erg veel moeite met omdoen van de Old Macs, krijg ze niet vlot om en heb daardoor nogal rugpijn.

Cavallo is voor ronde voeten geschikt.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:00

Ik heb ook cavallo maar gebruik ze alleen in de sneeuw en over ijzers heen, vandaag met rijden was er 1tje iets verschoven, maar ik was allang blij dat we konden rijden met dit weer!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:50

Ik hoop dat jullie mij kunnen advieseren/helpen.
Ik heb een tinkerruin en die moet op hoefschoenen. Ijzers ect. is geen optie ivm met zijn handicaps(lang verhaal) en plak ijzers ook niet omdat de paarden hier vaak in hele vette (zuigende klei) lopen.
Ik ben eens gaan rondlezen op internet en heb inmiddels een mail aan Klaas F. gestuurd maar daar hoor ik maar niks van.
Ik heb nadat de smid afgelopen vrijdag geweest is zijn hoeven opgemeten en qua lengte kom ik uit op ca. 13.5 cm en zijn hoeven zijn exact 16 cm breed. Alle 4 de hoeven meet ik hetzelfde ook al lijken de achterhoeven smaller en puntiger :?
Het liefst zou ik de cavallo willen maar volgens mij gaan die qua breedte niet passen. Dan de Delta, maar daar kom ik ook niet uit de maten. 13,5 cm lengte is gemeten zonder de versenen erbij te meten. Ik meet zoals op het cavallo meet plaatje uitgelegd wordt.
De schoenen kunnen alleen om zijn hoeven ivm zijn enorme sokken, dus feitelijk moet ik onder de kroonrand blijven. waardoor er al een aantal merken afvallen.
De Equine Fusion Jogging Shoe zou ook goed zijn voor hem maar die zitten volgens mij ook net te hoog en vond op het videootje de bevestiging/vastmaken wat knullig voor die prijs. Ik heb niet zoveel zin om tussen de benen een riempje door 2 ringetjes te halen en dat 4x. Op de foto laten ze weer een andere sluiting zien.

Wat zouden jullie mij adviseren als je uit gaat van je eigen ervaring.
feitjes:
Demping is voor hem heel belangrijk.
Ik rij hem recreatief buiten. Ritjes van 60 - 90 minuten ala 4x per week.
Ik woon onder aan een dijk dus beetje grip is wel belangrijk.
Door zijn enorme sokken kan hij volgens mij geen hoge sluitingen hebben. Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee dus.

Ik heb alle maattab. al tig keer bekeken en zo ook alle type schoenen en heb geen idee meer voor welke te gaan :n

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:14

Delta en cavallo zijn volgens mij zelfde kwa maat - breedte.
90 min 4 x per wk raad ik je daar niet mee aan.

Zou voor de simpele easy boots gaan, deze zitten niet in de kootholte.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:16

Ik vind easyboots idd ook slijtvaster, maar de Cavallo's weer wat makkelijker in gebruik. Maar ik rijd niet zo heel vaak dus dan zijn de Cavallo's prima.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:47

@ Sneppie.

Ik heb ook een tinker met echt brede voeten en aardig wat sok.
Afbeelding

Zelf heb ik gekozen voor Cavallo voor de voorvoeten en achter (die voeten zijn meer 'normaal' model) voor de renegade. Zelf ben ik over beide erg tevreden. Geen probleem met de sokken, terwijl ik ze wel eens 2 uur om heb gehad tijdens een wandeling. Was zelf erg bang dat het zou gaan schuren, maar er is echt 0,0 reactie! De cavallo komt wel boven de kroonrand.
Afbeelding

Delta is dacht ik idd beetje zelfde qua maten als Cavallo.

Succes met de keuze! Bij mijn tinker maakt het iig niet uit dat de Cavallo hoger sluit dan bijvoorbeeld de easyboot.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:01

ik zou gaan voor renegade hoefschoenen of dallmer clogs
in beide kun je ook altijd een zooltje leggen dan heb je extra demping.
ik zelf wil enkel schoenen die onder de kroonrand blijven,en bij de easyboot zit jij met sok aan de schoen,en dat zal hem niet gaan worden inverband met de sokken van je tinker

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:10

Equine Jogging Shoe is niet in die maat te krijgen en dempt ook niet echt. De Renegades zijn ook niet in de maat te krijgen. Ik denk dat de easyboots ook niet geod blijven zitten bij hoeven die breder zijn dan de lengte is, een van mijn paarden had dat ook en daar gingen ze toch draaien. De Cavallo's heb ik geen ervaring mee.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:40

Renegades gaan idd maar tot 140mm en dallmer clogs gaan ook maar tot 14.5 cm,Breedte.
De eenvoudige easy boot zou vwb de maten wellicht wel kunnen. Maar daar staat weer duidelijk bij niet voor paarden met wijdere hoeven dan langere hoeven.
@ siemxfunny
Als ik naar de hoeven van jou tink kijk komen ze vwb de vorm overeen. Weet je nog wat de afmetingen zijn? en welke maten je dan genoemen heb?
Dit zijn z`n sokken, zoals je ziet zijn ze enorm.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ETWNRUO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVDX6YXO.jpg
Daarom denk ik dat de schoenen echt om de hoeven moeten en niet zoals de easyboot edge ook stukje om het kootbeen.
Ik zal de hoeven vanavond nog eens samen met iemand opmeten, dan sta ik er anders voor en heb ik 2 handen vrij en probeer ik ook fotoos te maken.
maar iig alvast bedankt iedereen voor het meedenken :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:43

Hmm, dat zijn prachtige sokken !!! <3 praktisch voor hoefschoenen is alleen anders. haha.
Al kan je die lange haren aan de achterkant wel 'uit de schoen' houden als je ze aantrekt.

Ik heb ze alleen grof even gemeten. 2 verschillende maten(2 en 3) besteld en maat 2 paste perfect. Ik vind dat opmeten ook maar lastig altijd.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:24

Ik heb gewoon 4x de standaard easyboot besteld in maat 5 met 2 inlegzooltjes voor de voorbenen.
Ik ga ze gewoon passen. Dan heb ik ze gezien en weet wat er wel of niet kan.
Nu maar hopen dat ze een beetje sneller zijn met versturen dan met beantwoorden van email :D

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:13

hallo allemaal,

Ik kom ook effe mee lezen, zit er aan te denken om ook een paar hoefschoenen aan te schaffen voor mijn paardje.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:01

De Haflinger liep vanmorgen ontzettend pijnlijk op de bevroren grond. Dacht eerst dat ze acuut hoefbevangen was op allevier de benen maar geen pulsatie/warmte. Dus de hoefschoentjes (Cavallo's) aangedaan en ze liep weer gewoon supergoed. Ze zijn uiteraard nog niet ingelopen, heb ze nu een paar uur aangelaten. Ze staat toch vnl stil te eten nu.

Vraag me af hoe snel ik het kan opbouwen. Met deze vrieskou zou het misschien fijn zijn om ze halve dagen aan te laten. Ik vind de voorschoenen ook nog steeds te klein, maar dat wordt even afwachten of ze genoeg uitzetten. Wil niet onnodig een nieuw paar aanschaffen, deze zijn ook nog maar "nieuw". Tenzij iemand tweedehands Cavallo's maat 2 heeft liggen? ;-)

Wbt brede voeten, Daya heeft ook voeten die breder zijn dan lang en onder andere daarom heb ik voor Cavallo gekozen. Maar in de Easyboot zit ook nogal wat variatie in de maten, dus dat is even opzoeken.

Edit: nog even de maattabel opgezocht en degene die ik nu heb zouden echt moeten passen. Ze heeft wel wat lagere hielen, maar dat mag in principe niet uitmaken als het leer mooi uitzet... Misschien kan ik wel eens een maat groter passen met plastiekzak... :-) .

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:15

Heeft er hier iemand ervaringen met de edge. Ik vraag me namelijk af of ze gemakklijk zijn in het aandoen en uitdoen en of dat je ze gemakklijk strakker draait?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:31

Het leer van de Cavallo's is met deze kou erg stijf is mijn ervaring.
Ik deed er wel wat vaseline op (achterzijde) zodat het wat gladder was, maar toch leek Isa (die ze wel 24 uur aan had) wat gevoelige hoefballen te krijgen, dus ze staat nu weer op de RX schoenen.
Ideale schoen voor zulke omstandigheden (en 24 uur gebruik).