[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:09

Maggie_Eddy: ik weet niet of die apart voor jou moet komen, maar anders kun je ook eDigit bellen. Zij komen ook aan huis foto's maken (zijn ook al 2 keer bij ons geweest). Heel aardige en kundige dierenartsen die alle tijd nemen om je uit te leggen wat je ziet op de foto's (die je ook op DVD erbij krijgt). Ze komen door het hele land en kombineren altijd een aantal afspraken zodat de reiskosten binnen de perken blijven.

Maggie_Eddy

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:27

Ja ik ken Edigit, heb ik ook al eens een paard bij laten keuren. Zijn idd prettige mensen :j Maar deze da komt sowieso iedere woensdag in de buurt, en het heeft voor mij nog geen haast. Dus wou het zo regelen dat als ie er dan toch moet zijn ergens een keer, dat ik er dan ook ben.
Maar toch bedankt voor je meedenken ;) :D

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:32

Laat je haar dan ook draven Splash1999?

Hier ligt weer sneeuw _-:( _-:( _-:( _-:( uit met de rij pret!!! ach ja iig 3 keer weer erop gereden!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:46

ja laat haar ook draven idd. moet met de sneeuw er wel op kruipen maar kan het bos niet in dus moet wat verzinnen. fietsen met haar met vuurwerk vind ik riskant. straks springt ze op me per ongeluk kan er beter op zitten. gister alleen aan de hand kunnen lopen/draven helaas

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:03

Wel lekker dat je haar met de fiets mee kan nemen, heb er ook wel eens aan gedacht, maar wil het risico toch niet nemen, veel verkeer. We hebben wel een apart fietspad, maarja hij hoeft maar 1 keer te schrikken, dan zit ik er liever op dan heb ik meer te zeggen over hem.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:35

haha, ze heeft van mij het commando berm geleerd dan moet zij in het gras in de berm en ik rijd op het fietspad. Ook wil zij als ze fris is wel even een bok geven maar dan houd ze eerst in om vervolgens een bok achter mij te geven. Ze is erg slim en oplettend. Zou nu ook kunnen maar kan zelf al moeilijk fietsen door de gladheid laat staan met een hand. Ik doe haar dan een hoofdstel met bit in en een longeerlijn door het bit heb ik 1 veel te vertellen en 2 mocht ze wegspringen heb ik plenty of lijn over om haart terug te halen. Ze mag zo wie zo niet kleven van mij maar dat was les een al.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:04

ik fiets ook wel met King , ik fiets zelfs wel eens met hem terwijl hij ook een pessoa tegel draagt, bevalt me veel beter dan rondjes laten lopen en hij belast zn spat been zo niet teveel.

@ Splash1999 als ze kreupel loopt in draf zou je toch zeggen dat ze pijn heeft? is het dan wel zo verstandig om te draven?

King is onder het zadel soms wel wat moeilijk , hij loopt elke dag met mij langs een weiland met paarden bij de ingang van een dorpje , de ene dag loopt hij rustig mee de andere dag staken als een gek en zo dus ook onder het zadel. aan de hand hou ik hem wel onder controle maar onder het zadel pakt hij het bit vast draait zich om en sjouwen maar! wil ik ingrijpen dan pakt hij het bit nog meer vast en gaat echt met me op de loop en daar word ik niet blij van! en om hem om te keren lukt me helemaal niet hij staakt echt en loopt dan bv gewoon een sloot in ofzo best wel eng. Zo reageerd hij eigenlijk altijd als hij iets eng vind en ik ben echt toe aan een oplossing om uit het negatieve cirkeltje te kunnen komen.

Ik beloon hem nu uitvoerig met brokjes als hij ook maar een mm richting 'het gevaar' loopt zo gisteren ook gedaan en heb uiteindelijk weer zo'n 40 meter richting 'het gevaar' met hem kunnen rijden .

Hebben jullie tips voor mij?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:41

daarom bekijk ik van dag tot dag of dit wel kan, anders zou het rondje langer geworden zijn aangezien ik wilde weten of dit stijvigheid was of gewoon kreupel.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:44

Afbeelding

hihi een ren?dier? of een paard
was tijdens een opendag van de weidevereniging mocht ze kindjes dragen

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:49

Haha leuke foto! Is die van dit jaar?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:57

van 20 december dit jaar toen liep ze nog goed trouwens

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:58

deze is ook van dit jaar

Afbeelding

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:38

HIHI wat leuk zeg een rendier paard! leuk hoor dat je zulke dingen met haar doet , zo heb je toch nog plezier van dr!

Trouwens zijn jullie slank of stevig? ik ben zelf stevig en het lijkt mij voor een spat paard toch wel fijn om wat minder te tillen ,of zou het niet uitmaken?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:55

ik ben vrij stevig maar ze is immers wel 1,68. Zou wel lichter willen zijn maar ik beweeg me de schompes en dan blijf ik nog hetzelfde

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:52

Wat een onwijs leuke foto zeg, ook zo in de sneeuw :D

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:05

Het is belangrijker dat je goed lichtrij etc, dan iemand die licht is en totaal niet goed meebeweegd.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:15

Ik ben ook niet bepaald licht. Toen Yngvar slecht ging heb ik alleen mijn zusje laten stappen, nadat zij weer wat heeft opgebouwd ben ik er weer opgegaan. DA zag daar ook geen problemen in. Merk aan hem in het lopen ook geen verschil of ik er op zit of een lichter mens.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:26

daarom doe ik in de slechtere periodes fietsen. Zit niemand haar in de weg maar kan ze wel rustig warm draaien

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:28

Uhu, fietsen heb ik ook regelmatig gedaan, in de winter vind ik dat niks met die gladde modderige bermen in de polder. 's zomers is het wel fijn!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:07

Ik heb Vario vandaag naar de stal gebracht waar ie mag overnachten voor oud&nieuw. ik heb 'm aan de hand weg gebracht, en stukjes gedraaft op het harde, en hij liep ook hier weer gewoon rad!! Bij die stal is ook een binnenbak, dus ga morgen toch eens kijken hoe ie onder 't zadel reageert. Gewoon op de lange zijde eens een klein stukje draven, kijken wat ie doet. En of ie inderdaad last zou hebben van mijn gewicht. Weeg 57 kilo, en hij is 1.77m, wel slank postuur.. dus ben benieuwd!!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:25

dat moet wel meezallen denk ik, ME, wel goed dat ie weer rad loopt! mijne loopt ook wel aardig!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:14

Maggie_Eddy Ben benieuwd hoe het is gegaan, met erop draven

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:18

Ik ga er zo naar toe.. best wel een beetje spannend vind ik het eigenlijk... Ben echt heel benieuwd! Ik zal jullie laten weten! :j

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:20

Veel succes, we horen het wel ;)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:08

Bij mijn paard is na een operatie aan OCD in de sprong door de een dierenartsenpraktijk artrose geconstateerd aan beide kanten van de sprong. Deze praktijk zegt dat ik nooit kan gaan rijden en ze op een dag veel pijn gaat krijgen.

De andere praktijk (voor 2nd opinion) zei nee dit is geen artrose maar beschadiging van het gewrichtskapsel.

Is wat mijn paardje heeft nu spat omdat het om het spronggewricht gaat?

Wie heeft er een goede omschrijving van spat?

Mijn paardje loopt niet kreupel. Op de buigproef loopt ze echter niet 100% maar dat is omdat de sprong aan alle kanten heel dik is omdat en er een chronische onsteking in zit.

Geef wel supplement van De Groene Os Glucosamine speciaal.