[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:29

elkevdh welkom. Wat heerlijk dat je zo'n fijn plekje hebt gevonden!

Katje fijn dat het zo goed gaat met Urka!
Norton balen van je terugval! Hopelijk gaat het nu weer snel de goede kant op met behulp van het supplement.
Linnie heerlijk dat het bij jou ook zo goed gaat! Het weer wordt langzaam aan beter dus nog meer buitenrijden :D.

Ik ben helemaal happy. Heb vanavond privéles gehad en ze liep zo lekker! Zondag ons eerste buitenconcours sinds 2011 dus ben benieuwd hoe het gaat. Maar heb er wel vertrouwen in. Danté begint bijna een echt dressuurpaard te worden :D *\o/*

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:11

Annelieke92: alvast heel erg veel succes zondag!
Laat je ons ook weten hoe het is gegaan?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:29

Dank je :D.
Ik zal het laten weten!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:40

succes zondag het gaat gewoon super gaan zondag jullie zitten in zo een steigende lijn

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:50

Norton: jammer dat hij een terugval heeft. Ik hoop dat het supplement gauw zijn werk doet!
elkevdh: Als ik de beschrijveing lees van de plek die je gevonden hebt voor je paard, dan klinkt dat gewoon super!
annelieke: Veel succes zondag! doe het goed!!
linnie050: Heerlijk zo'n buitenrit.

Hier gaat alles nog steeds gewoon zijn gangetje. Gisteren is de smid geweest en heeft Urka speciaal break over beslag gegeven. Ik ben erg benieuwd.... Hopelijk trapt ze de ijzers niet af, want het ijzer zit er iets ruimer onder en de takken zijn nu een beetje langer... Ik hoop dat ze er beter mee is.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:57

Sinds een paar weken geef ik mijn artrose paard Souplessemix en Devil's Relief. Ik zag binnen enkele dagen al verschil. Komt nu na het rollen weer makkelijk in de benen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:59

Hoe gaat het nu Norton? Wat voor supplement geef je nu?

annelieke heel veel succes!

PortRoyal dat ken ik niet maar heel fijn dat je al zo snel verbetering ziet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:57

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:37

Dank jullie wel allemaal!

Hoe is het bij jullie?
Katje ik ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen over het nieuwe beslag van Urka.

Danté heeft nu echt de lente in dr kop. Ze voelt zich super en dat is prima maar ze was echt knettergek vandaag met het rijden. Mevrouw had geen zin om te gaan halthouden en kwam rechtovereind en galoppeerde er als een gek van door na 3 rondjes had ik dr weer onder controle. Pff hengstige merrie + wind + lentekolder is misschien niet zo goed :+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:27

hoi meiden!!

@ Norton: wat balen meis!!! hopelijk gaat het snel weer de goede kant op! welk supplement ga je hem geven?
@ Katja: dus Urka heeft nu nieuwe artrose nike air mexies? :D ;) die heeft Mister ook! :)) hopelijk werkt het en blijven ze eronder zitten.
@ Annelieke: heel veel succes morgen! +:)+ en ze geven kalm weer af, dus hopelijk is ze wat minder jolig in haar koppie :D
@ Elkevd: wat fijn dat je zo'n plekje hebt kunnen vinden! die zijn er niet veel. heeft je paard erge artrose en waar?
@ PortRoyal: waar heeft jouw paard artrose??

sorry als ik nog iemand ben vergeten :o maar ik hoop dat het met diegene ook goed gaat! :D

ik ben woensdag op buitenrit geweest, alleen, en het was een rit-from-hell |( . Mister is een tijdje geleden heel erg geschrokken van een auto, en is sindsdien niet meer verkeersmak. ik ben maanden bezig geweest met rustig weer opbouwen en zijn vertrouwen winnen, en dat ging heel erg goed tot mijn buitenrit vorige week.... toen is het weer gigantisch fout gegaan, grote paniek, omdraaien, wegrennen, en ik ben maar afgestapt, want hij kalmeerde niet meer en ik weet dat hij dat wel doet als ik naast hem loop en hem kroel door zijn manen.

dus het was best wel spannend om woensdag met hem naar buiten te gaan, en zeker alleen. maar het was eerst weer een drama! de dorp door was echt gevaarlijk, hij draaide een paar keer om, rende weg, heeft lopen bokken en zelfs steigeren toen ik hem terug wilde draaien. dus ik was niet zo blij met hem zeg maar...
op een gegeven moment maakte hij het wel echt een beetje van eieren door om te gaan draaien voor een trekker die een dubbel fietspad, brede berm, en andere rijweg verderop reed! toen ben ik echt heel boos geworden en hem heel stevig aangepakt. ik was het even heel erg beu, en het werd gewoon gevaarlijk!
daarna heeft hij heel de weg moeten stappen van me (dat is lastig als je zo druk bent en minimaal wil draven! ) maar gelukkig kalmeerde hij na een heel eind, en was hij helemaal rustig voor we het dorp weer door moesten.
ik ben maar midden op de weg gaan stappen met hem, en elke auto moest dus afremmen, en Mister had het idee dat hij veel ruimte had om weg te komen, en dat ging wonderbaarlijk goed!
ik heb hem elke keer de hemel in geprezen wanneer hij niet flipte en we veilig langs een auto kwamen, en langzaamaan werd hij weer wat stoerder, want hij is echt bang en in paniek.

we zijn wel even in galop langs de basisschool gegaan :D :+ (de school kwam uit dus kindjes rennen, spelen en gillen, drommen moeders die hun kroost op kwamen halen, en natuurlijk overal auto's) maar dat is een kleinigheidje :D en samen met een hoop gesnuif zag hij er wel heel knap uit hoor! <3 :j

maar ik kwam in ieder geval met een smiley van oor tot oor terug op stal omdat we het zo goed hadden afgesloten!
(sorry voor het lange verhaal :o )

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:52

Super mister! Wat super dat je het zo hebt opgelost! Dat schept verwachtingen voor de volgende keer :).

Ik ga vanmiddag nog een keertje proberen te rijden heb al heel wel heel veel zin in morgen :D

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:15

mister ik heb nog naf staan maar wil de druppels van puur eens gebruiken hoop dat het van tijdelijke aard is en dat hij zich gewoon verstapt heeft. de quarter van mn zus liep gisteren ook kreupel ons gezamelijke paard zit boven kop tot kont onder de bijt plekken en het andere paardje ook dus ze zijn behoorlijk aan het klieren in de groep alles staat nu even apart maar dat lost naar mijn idee niets op omdat als je ze bijvb mandag weer samen zet ze het dubbel zo erg gaan doe het jonge grut mar ook het oude grut wil gewoon de wei op.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:43

Norton: ja meestal lost het niks op om ze uit elkaar te houden tijdelijk, maar ik hoop wel dat je paardjes wat meer geluk krijgen binnenkort. ze moeten juist blij zijn dat ze lekker op de wei staan ipv elkaar kapot maken! :D ;)

ik ben sinds een paar dagen door mijn supplement hoge dosering glucosamine heen, en ga het eens even een tijdje aankijken zonder iets hoe hij dan loopt.
anders ga ik me maar weer eens verdiepen in dat hele supplementen gedoe, want ik lees net in dat andere topic dat ik blijkbaar veel te weinig van dat spul moest geven om het iets te laten doen :oo of ik heb het gewoon verkeerd begrepen, dat kan ook nog :o :o?

af en toe raak ik echt door de bomen het bos kwijt hoor met die supplementen, en dan werkt het ene spul bij de een ook flitsend en bij de volgende doet het niks.
van het ene moet je bijna 100 gram per dag voeren en het andere 5 gram.

en dan nog maar niet te spreken over welke stofjes er nu juist wel in moeten zitten en welke hebben geen nut, maar zitten er wel altijd dan in. pffff.....

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:44

Pfff gaat lekker daar norton.. Heel beterschap voor de paardjes!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:23

ja bedankt tis ook beetje raar maar anderzijda misschien wel logische sinds kort rijd mn oudste zus nort ook., ze least hem voor een deel. en rijd hem ook nu moet ze van mij met gogeu rijden omdat nort anders zn hoofd tegen jouw hoofd gooit en gewoon zo blijft lopen dit rijd niet en is heel slecht voor zn rug en een beginner heeft niet de kunde en kennis om dit gelijk op te lossen. maar gisteren liep hij onregelmatig voor mn oog en toen ik er zelf opstapte was het weg en voelde ik dus niets mn zus voelt dat nog niet aan. vandaag mn andere zus die dus die quarter heeft erop gereden en hij liep gewoon zuiver. dat viel me donderdga ook op tijdens longeren dat hij gewoon zuiver loopt. dus mijn verklaring in eerste instantie is beginner die niet kennis kunde heeft maar wel wil leren en dat hij dan verkeerde belast en dus onregelamatig loopt maar wel gaan haar nu elke keer met rijden helpen met advies dus hoop dat het probleem in onkunde zit. vandaag gestart met de druppels van puur gewoon om te kijken of het evne goed helpt als de naf

veel succes annelieke

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:17

norton; ja, ik hoop ook voor je dat het te maken heeft met "beginners-foutjes" en dat het geen blijvend iets is.

Ik ben vandaag bij mijn paardje geweest. Ze staat er nu een volle week dus ik had haar echt gemist.
Maar ze heeft het zo super goed op haar nieuwe plekje.
Het was vandaag mooi weer dus ik ben er ook bij gaan zitten, in de wei.
Ik ben zo happy met deze plaats!

Het geeft mij zo'n goed gevoel dat ik alweer vooruit kan kijken naar een ander paardje erbij.
Want dit "paardloos-leventje" is eigenlijk toch niets voor mij.

Ze hebben trouwens nog 2 stallen vrij, mochten er nog mensen op zoek zijn naar een rustige stal.
Je mag mij een BP sturen voor meer informatie. (regio Den Bosch)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:29

Mister01, mijn paard heeft artrose in zijn kogel linksvoor. Tenminste, dat was een aantal jaren geleden het geval. Ik denk dat er nu wel meerdere gewrichten niet al te best meer zijn.
Ik heb de Devil's Relief en souplessemix bij de paardendrogist gehaald,en had er eigenlijk niet al te veel vertrouwen in...maar toch helpt het wel *\o/* De fokker van mijn paard vertelde dat de grootmoeder van mijn paard dezelfde symptomen had,zoals lang op de kont zitten en moeizaam opstaan na het rollen/liggen. Bovendien had de vader van mijn paard(Gershwin) ook wel problemen met zijn benen volgens de kenners hier in de buurt. Zit dus van 2 kanten in de genen,helaas.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:25

even een inbreker op jullie stukje ( als zus van norton84)

we geven nu de puur osteo . dit is voor de gewrichten
daarnaast omdat ik mijn paard op moet gaan bouwen na een blessure heb ik toevallig de soupleze mix gekocht. ook bij de paarden drogist . na hoeveel dagen zag je verschil portroyal? want dan krijgt norton dat er ook bij.

zo bij zo ben ik wel van de kruiden z geef ik soupleze mix ijslands zeewier voor oa de vacht en goudsbloem voor de maag

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:37

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:28

ja ik ken het bertine worden toch weer ander producten in genoemd maar tis enk ik echt persoonlijk wat een ieder fijn vind

hoi zus

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:01

norton84 schreef:
ja bedankt tis ook beetje raar maar anderzijda misschien wel logische sinds kort rijd mn oudste zus nort ook., ze least hem voor een deel. en rijd hem ook nu moet ze van mij met gogeu rijden omdat nort anders zn hoofd tegen jouw hoofd gooit en gewoon zo blijft lopen dit rijd niet en is heel slecht voor zn rug en een beginner heeft niet de kunde en kennis om dit gelijk op te lossen. maar gisteren liep hij onregelmatig voor mn oog en toen ik er zelf opstapte was het weg en voelde ik dus niets mn zus voelt dat nog niet aan. vandaag mn andere zus die dus die quarter heeft erop gereden en hij liep gewoon zuiver. dat viel me donderdga ook op tijdens longeren dat hij gewoon zuiver loopt. dus mijn verklaring in eerste instantie is beginner die niet kennis kunde heeft maar wel wil leren en dat hij dan verkeerde belast en dus onregelamatig loopt maar wel gaan haar nu elke keer met rijden helpen met advies dus hoop dat het probleem in onkunde zit. vandaag gestart met de druppels van puur gewoon om te kijken of het evne goed helpt als de naf

veel succes annelieke

ik herken dit wel.. als iemand anders op sem gaat en niet de juiste kunde of knoppen weet te vinden gaat hij ook onregelmatig lopen.. drukt enorm zijn rug weg met als gevolg onregelmatigheid.. of als iemand niks aan hem vraagt gaat meneer lekker op de voorhand lopen in zeer langzaam sukkel drafje waar dan ook die onregelmatigheid te zien is..we zijn nu druk bezig met van achter naar voren rijden en zorgen dat hij blijft kauwen op het bit en niet vast zet..en ondertreden.. hij vind het moeilijk maar laat hier en daar mooie stukjes zien..

edit: als ik hem zelf rijd zoals we nu bezig zijn loopt hij goed maar zodra hij zijn kop omhoog gooi en rug weg drukt gaat hij de hollepiep dansen.. zo noem ik het dan maar :-)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:24

@ Norton: ohh dan zijn het idd waarschijnlijk alleen wat beginners foutjes die vrij makkelijk eruit te halen zijn, zeker als ze graag wil leren hoe het wel moet!

@ elkevh: klinkt als hemel op paradijs voor paardjes! er zijn denk ik genoeg mensen die zo'n stekkie voor hun paardje zoeken. gelukkig kan ik nog werken met mijn paard en hoop dat nog de komende jaren te doen :D maar zo'n plek is er een uit duizenden denk ik!

@ PortRoyal: Mister heeft ook artrose in zijn linkervoorkogel, althans hij heeft een haak vergroeiing aan die kogel. hij heeft een verleden van snel wat kort lopen in het begin en snel verkrampt raken van de spieren tussen zijn kogel en zijn voetje wanneer hij een tijd te weinig doet.
ik heb in eerste instantie medicijnen (ontstekingsremmers en pijnstillers) gehad van de DA, en daarna ben ik Glucosamine Hoge Dosering gaan geven van de Zingende Smid, maar dat is nu op en ga het eens even aankijken hoe hij loopt zonder iets. zo lang er geen nieuwe bot groei begint ontstaat er dus geen ontsteking en heeft hij in principe geen pijn.
maar naar jouw verhaal te horen heeft jou paardje het idd in meerdere gewrichten. wel fijn dat die supplementen bij die van jou zo goed aanslaan!

@ Annelieke: hoe heb je gisteren nog kunnen rijden als voorbereiding??? veel succes vandaag!!

@ Hutch: :wave: hoi zus van Norton! ben jij zo'n kruiden kenner geworden? :D hoe is het met jouw quarter??

@ Mvermeulen: Mister heeft er een handje van om voor het zicht en gevoel heel goed te lopen, maar dan is hij er nog net niet. pas wanneer je hem echt 100% hebt dan voel je ook dat dat het gevoel is wat je nastreeft en moet hebben om hem goed te trainen, maar het is dan zooo lastig aanvoelen of je nog verder moet vragen omdat hij dan al zo goed voelt. :D het is echt een slim paardje wat heel makkelijk loopt en je daardoor snel genept bent en denkt dat hij al alles geeft :+

gisteren ben ik met vriendin onverwachts op buitenrit geweest, ook door het dorp gemoeten, en gelukkig ging het alweer een stuk beter als de afgelopen rit! nu hadden we dan wel de rustgevende tinker van haar bij, maar toch :D
het was wel super lekker en genieten zo in de ondergaande zon rijden +:)+

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:03

mvermeulen1 schreef:
ik herken dit wel.. als iemand anders op sem gaat en niet de juiste kunde of knoppen weet te vinden gaat hij ook onregelmatig lopen.. drukt enorm zijn rug weg met als gevolg onregelmatigheid.. of als iemand niks aan hem vraagt gaat meneer lekker op de voorhand lopen in zeer langzaam sukkel drafje waar dan ook die onregelmatigheid te zien is..we zijn nu druk bezig met van achter naar voren rijden en zorgen dat hij blijft kauwen op het bit en niet vast zet..en ondertreden.. hij vind het moeilijk maar laat hier en daar mooie stukjes zien..

edit: als ik hem zelf rijd zoals we nu bezig zijn loopt hij goed maar zodra hij zijn kop omhoog gooi en rug weg drukt gaat hij de hollepiep dansen.. zo noem ik het dan maar :-)

zoals je dit schrijft is het net norton die loopt liever als een hert dan lang en laag en ik denk ook dat daar zeker een winst punt in te behalen is.
norton vind het makkelijker om hoog te lopen in de oprichting en dan vast te houden ( is wat ik merk als ik hem rij ) nu ben ik een jonge 5 jarige gewend die stukken minder stug is in zowel mond als lijf.

om jullie een beeld te geven achter hutch84 gaat stefanie schuil misschien breek ik vaker in en dan weten jullie wie het is he wel zo netjes,
mijn quarter loopt nog steeds niet goed. straks weer even kijken. nu komt morgen toch al de dierenarts omdat hij al zeer lange tijd in de lappenmand zit niet van een soort mok af komt ondanks verschillende middelen. ik kon hem net weer gaan rijden na een een blessure aan zijn rug ( verzuring van de spieren ondanks dat hij niet in het werk stond. vast zitten van zijn rug ) morgen zouden ze qua bloed waardes kijken of hij weer goed was. en dus terug komen voor het mok beentje en als hij nog slecht loopt kan hij morgen gelijk kijken naar de kreupelheid .. ik kan kwarteten met de dierenarts rekeningen van af oktober tot nu..

kruiden ik heb er erg goede ervaringen mee zo kregen onze paarden schimmel en de imavarol kreeg ze er niet van af heeft flink wat gekost ik koop kruiden shampoo van de silverlinde en het is over.
de mijne is gevoelig op zijn maag als ik hem geen kruiden heeft hij nijging tot luchtzuigen geef ik hem zijn kruiden doet heeft hij dit niet of veel minder

en nu ga ik dus proberen om zijn spieren te verzorgen en op te bouwen met de soupleze mix ..

zo zouden brandnetel ook kunnen helpen bij atrose /atritisch en ik ben van plan dit te gaan proberen bij norton
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 8502/25826

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:53

hoi Stefanie :wave:
we hebben al wel vaker contact gehad via bokt, maar dan nu een keer officieel.

Mister heeft 2 jaar geleden ook spierverzuring gehad door eiwitvergiftiging, althans dat denk ik, er is nooit vast gesteld dat dat echt het is geweest, dit kon alleen via een spierbiopt te nemen en dat zag ik niet zitten.
pas er heeeeeeel erg mee op wat je doen nu. het heeft bij Mister dik een jaar gekost voordat hij een beetje beter werd in zijn spieren, hij is tot die tijd heel saai geweest en had nergens zin in, liep niet goed en werd erg dof.
hij was echt totaal zichzelf niet meer.
af en toe kon ik rijden, en probeerde dan staprondjes te doen, lekker naar buiten. maar na een eindje wilde hij niet meer verder, en moesten we terug. ik heb wat afgehuild op dat paard, want elke keer hoopte ik weer zo dat het beter zou gaan.

ik heb hem toen extra vitamine E en selenium gegeven, maar ben niet met kruiden in de weer geweest ofzo.

die quarters zijn echt heel gevoelig op hun spieren, dus pas alsjeblieft op!!!!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:12

Urka loopt dus blijkbaar niet beter op het break over beslag. Het lijkt wel of ze iets slechter loopt nu ze opnieuw beslagen en bekapt is. Komt dit doordat ze nieuwe ijzers heeft (en dus moet wennen aan het beslag?)? Of heb ik gewoon de hoefsmid te vroeg laten komen? Gelukkig zie je er weinig van als ze in de wei rondwandelt. Ik voelde het vooral wanneer ik met haar aan het rijden was op de harde (straat). Als je haar zo ziet lopen dan zie je er niet echt iets aan, enkel bij korte bochtjes. Nu voel ik mij schuldig dat ik toegestemd heb om die ijzers er onder te zetten :( (Soms krijg ik het er echt van dat het zo op en neer kan gaan)