nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 07:50

SIEMxFUNNY schreef:
Omdat ik nogal wisselde meningen hoor over Klaas, heb ik ze bij Renegade zelf besteld.

Ik heb ze ook niet bij KLaas besteld, maar bij Hans:http://www.renegadehoefschoen.nl/

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:33

Dan heb ik ze ook bij Hans besteld :Y)

Weet jij hoe lang het duurt voordat je iets in huis hebt ?

breakthelaw

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:34

Als hij ze op voorraad heeft dat is het er denk ik vrij snel.
Waag er eens een mailtje aan zou ik zeggen :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:21

ik heb ze bij agradi besteld (de easy boot ijzertjes).
word nog wel een puzzel ze los te krijgen aangezien het al oudjes zijn.

ik ben trouwens nog op zoek naar maat 2 easy boots om eens bij mijn andere merrie te proberen.
zij heeft marquisen maar vind iets in haar kootholte heel vervelend dus dacht wellicht is de easy boot wat voor haar.
of cavallo maat 2, die heeft mijn andere merrie en bevallen ook super.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:11

Nou, ik heb mijn zoektocht naar achter-schoenen weer hervat. :')
Na Easyboots (tussen maat 1 en 2) en Cavallo's (tussen maat 2 en 3) heb ik vandaag wederom gemeten en gezocht, en hij LIJKT perfect in de Old Mac's maatje 5 te passen.
Op MP zag ik ook nog een advertentie staan, 1 paar Old Mac's voor 50 euries dus meteen gemaild net.
Liefst had ik schoenen die onder de haarlijn blijven (nog steeds gelukkig met mijn epics voor zijn voorpootjes :D ) maar dat lijkt 'm niet te worden helaas.

Iemand hier die ervaring heeft met de Old Mac's?
Ze ogen wat lomp (maar dat zijn de Cavallo's ook) maargoed, als ze passen ben ik gelukkig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:36

Mijn muts staat tijdelijk even (bijna) fulltime op haar simpele easyboots. Gaat prima, verliest ze bijna nooit (alleen als ze echt met z'n alle gruwelijk te keer gegaan zijn in het mulle zand, altijd haar gesloopte linker voetje die nog iets smaller is dan de ander door haar ijzer-aftrap-actie).
Maar ze heeft er nu eentje gesloopt, schroefje er uit en kwijt. Die waar je kabeltje omheen zit aan de zijkant. Dus moet ff op jacht naar een nieuw schroefje.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:18

Die schroefjes zijn wel los overal te koop, ofja, je krijgt dan 'n compleet setje.
Maargoed, extra schroefjes zijn nooit weg, ik heb ook al vaak liggen sleutelen. :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:03

Gimli_ schreef:
Na Easyboots (tussen maat 1 en 2) en Cavallo's (tussen maat 2 en 3) heb ik vandaag wederom gemeten en gezocht, en hij LIJKT perfect in de Old Mac's maatje 5 te passen.
Op MP zag ik ook nog een advertentie staan, 1 paar Old Mac's voor 50 euries dus meteen gemaild net.
Liefst had ik schoenen die onder de haarlijn blijven (nog steeds gelukkig met mijn epics voor zijn voorpootjes :D ) maar dat lijkt 'm niet te worden helaas.

Ze ogen wat lomp (maar dat zijn de Cavallo's ook) maargoed, als ze passen ben ik gelukkig.

ik ben ook wel benieuwd naar die old mac's, had de adv ook gezien.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:14

Nou ik heb besloten de gok te wagen en de Old Mac's te bestellen.
Als die ook niet passen ga ik huilen denk ik. :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:16

ik wil nog steeds de equine jogging shoe, maar goed heb ze nu niet nodig dus stel het maar even uit :D

Heb je geen passende schoenen meer gim?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:20

als er nog iemand toevallig een of 2 paar renegade hoefschoenen maat 00 te koop heeft/weet dan zou ik het graag horen.
eventueel easyboot glove 00,5 is ook welkom.of easyboot epic 00.
ik hoor het wel

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:40

Splinter schreef:
ik wil nog steeds de equine jogging shoe, maar goed heb ze nu niet nodig dus stel het maar even uit :D

Heb je geen passende schoenen meer gim?

Jawel, aan de voorkant nog steeds epics. :j
Ben al een hele tijd op zoek naar passende achterschoenen, want het is hier nauwelijks te doen op de paden, ligt er bezaaid met kiezel en puin en dat trekt Gim niet (zijn er maar weinig die daar overheen denderen trouwens).
Berm is niet altijd overal mogelijk en, laten we eerlijk zijn, ook niet altijd handig.
Heb geen zin om iedere keer te denken 'ach gut arm dier' als-ie op 2cm berm probeert te kruipen, en telkens op en afstappen hou ik ook niet zo van, maar tot op heden nog geen passende schoenen gevonden helaas.

Duimen voor de old macs dus. :D

Heb je je Cavallo's niet meer Splint?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:41

keona schreef:
als er nog iemand toevallig een of 2 paar renegade hoefschoenen maat 00 te koop heeft/weet dan zou ik het graag horen.
eventueel easyboot glove 00,5 is ook welkom.of easyboot epic 00.
ik hoor het wel

Ik zal voor je rondkijken!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:43

jawel heb ze nog maar ik gebruik ze amper. En het zijn toch schoenen die een inlooptijd hebben, dus durf ze niet ineens 3 uur voor eenbuitenrit om te doen. met De joggings moeten dat wel kunnen :j vandaar

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:52

Begrijpelijk. :j
Momenteel staat Gim ook veelal te niksen, maar normaliter toch wel wekelijks bijna 'n buitenrit, en van 't voorjaar ieder weekend, dus dan vind ik vierkant op de schoenen toch wel fijn voor meneer. :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:58

Gimli_ schreef:

Lastig zeg dat je steeds tussen 2 maten inzit.
Kan je niks maken aan de binnenkant. Zooltje erin (worden ze ook iets krapper) en evt de zijkanten met iets opvullen ?

Zelf vind ik wel dat je de cavallo's nog aardig 'strak' kan zetten als ze ietsjes te groot zijn.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:15

Ik heb de epics die te groot waren gebruikt met 'n zooltje, maar ik vond 't niet fijn dat de voet daardoor zo hoog in de schoen kwam te zitten.
Paard vond 't tijdens de proefrit ook nodig door 'n baggerveld te scheuren waardoor ik ze meteen allebei kwijt was. Niet fijn dus. :D
Cavallo kreeg ik 'm bij maat 2 met pijn en moeite aan de achterkant erin (simple boot noemen ze dat :') ) maar maat 3 kon ik zowat ronddraaien.
Andere optie is nog de BOA of de Glove wide, hoewel ik bij die laatste ook 'n beetje twijfel of dat wat zou worden qua maat.

En 't leuke is, toen ik destijds voor voorschoenen ging kijken, heb ik gewoon op goed geluk, zonder te meten, een maatje 2 epics besteld en daar heb ik er inmiddels al 'n paar van versleten. :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:20

boa is een fijne schoen wel met de gaiter gebruiken,want anders kan het zijn dat er 1 steentje in floept(is trouwends maar 1 x gebeurt,maar niet fijn voor het paard).helaas kon ik ze niet met gaiter gebruiken omdat 1 voet net er in ging en dat paste niet met de gaiter er bij,bij de andere voet ging het wel(maar deed ik dan ook zonder gebruiken).

waar is glove wide te krijgen????

Gimli_ schreef:
Ik heb de epics die te groot waren gebruikt met 'n zooltje, maar ik vond 't niet fijn dat de voet daardoor zo hoog in de schoen kwam te zitten.
Paard vond 't tijdens de proefrit ook nodig door 'n baggerveld te scheuren waardoor ik ze meteen allebei kwijt was. Niet fijn dus. :D
Cavallo kreeg ik 'm bij maat 2 met pijn en moeite aan de achterkant erin (simple boot noemen ze dat :') ) maar maat 3 kon ik zowat ronddraaien.
Andere optie is nog de BOA of de Glove wide, hoewel ik bij die laatste ook 'n beetje twijfel of dat wat zou worden qua maat.

En 't leuke is, toen ik destijds voor voorschoenen ging kijken, heb ik gewoon op goed geluk, zonder te meten, een maatje 2 epics besteld en daar heb ik er inmiddels al 'n paar van versleten. :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:23

Bizar is dat he. dat je de schoenen voor de voorkant gelijk hebt gevonden en dat het achter niet wil.

Dat de hoef hoger in de schoen komt klopt. Wanneer de cavallo past zijn ze ideaal.

Ik heb nu gelukkig ook de juiste schoenen gevonden. Voor Cavallo, achter renegade. Voor en achterhoeven zijn totaal anders. Mijn merrie is 2 jaar, dus ben bang als de voeten nog groeien dat ik dadelijk weer op nieuw kan gaan zoeken.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:35

keona schreef:
waar is glove wide te krijgen????

Oh dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb alleen op de site van easycare gekeken omdat daar de maattabellen op staan. :D
Is-ie nog niet in Nederland verkrijgbaar?

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:40

SIEMxFUNNY schreef:
Bizar is dat he. dat je de schoenen voor de voorkant gelijk hebt gevonden en dat het achter niet wil.

Dat de hoef hoger in de schoen komt klopt. Wanneer de cavallo past zijn ze ideaal.

Ik heb nu gelukkig ook de juiste schoenen gevonden. Voor Cavallo, achter renegade. Voor en achterhoeven zijn totaal anders. Mijn merrie is 2 jaar, dus ben bang als de voeten nog groeien dat ik dadelijk weer op nieuw kan gaan zoeken.

Waarom heb je voor je 2 jarige schoenen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:43

????ja raar
breakthelaw schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:46

ik zie net dat de glove wide niet eens in de kleinere maten gemaakt word

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:51

breakthelaw schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

Omdat ze heel veel mee naar buiten gaat aan de hand. En ze overdag heel de dag buiten loopt op zand / stenen.
Daarom heb ik met het naar buiten gaan schoenen om, omdat ze anders te korte voeten krijgt.

zo raar lijkt mij dat niet.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:58

Ik zei toch ook niet dat het raar was??? Vroeg het me gewoon af, omdat de meeste ze voor het buiten rijden gebruiken en ik nam aan dat je nog niet op jouw 2-jarige reed. ;)