[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:40

Uriah schreef:
top dat hij zo loopt!!!! lijkt idd niet alsof hij pijn heeft.

Wat voor ras is het?

Ja hij ziet er echt blij en 'pijnvrij' uit he! :j

Ras... uhhh rood bloed?? :Y) Hij heeft geen papier, maar ik gok gewoon doodordinair kwpn'er. Hij is wel gewoon met een V benoemd, en nu 7 jaar oud, dus wel volgens de regeltjes van het kwpn. Ik weet wel dat hij in Nl is geboren, althans, dat is me verteld bij de verkoop.

@gaapje: dank je!! :D

Dat van de duitse smid en en de nederlandse smid had ik idd ook al ergens gelezen op één van de spat-links.. idd vreemd dat het zo verschilt, maar sowieso vreemd dat er zoveel verschillende visies zijn over hoe of wat te handelen bij spat..

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:41

King staat ook binnen door en de spat zit ook aan de binnen kant , King zette zichzelf altijd extreem buitendoor waardoor hij echt niet lekker liep als ik kijk hoe hij nu loopt!

het dooit het dooit :):)

gaapje

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:49

nou ben ook zeker blij dat het dooit , hopenlijk blijft die sneeuw en kou nu weg

toppa was vanmorgen ontsnapt , dwars door de draden heen .
stond bij de andere ijsjes .

hadden we al eens geprobeert maar was geen goed idee haha.
snuif van (sassefras) staat daar met 2 merrie's .

ik kwam aan en ..... het was dikke mik , ze was kletsnat van achteren zo hengstig als de pest .
kjark van (rossebol) was minder blij (een ruin).

snuif zag hem als rivaal en hij stond helemaal achterin ... zo van help .
kjark gepakt en weg gezet en toen toppa .
daar was snuif het helaas niet mee eens , hij dacht mijn vrouw af blijven .

gelukkig alles goed gekomen , er was heel wat gemept en gebeten .
gelukkig op wat kleine schrammen niks .

al was het wel even spannend , snuif was echt wild haha hij dacht mijn harem afblijven

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:55

mmm, vandaag met draven aan de hand vond ik haar niet geweldig lopen. Ik zag dat ze een fractie op links viel. Het is niet te zien als je haar niet kent om het maar zo te zeggen maar ik zie het wel. Nu is ze gister ook opnieuw bekapt misschien komt het wel daardoor. We zullen zien ze wil wel klooien en is weer lief geworden. Als ze pijn zou hebben zoals de vorige keer zal ze wel weer sjaggie worden in het begin stadium. Over 2 weken moeten we weer controle foto's maken ik ben benieuwd zal ze weer op niveau kunnen lopen of wordt ze lekker een recreatie paard

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:40

hoe lang geleden had je de Tildren gedaan?

Valt ze op een achter of voorbeen?

Bij King is de Tildren bijna 2 weken geleden en ook het spat beslag , hij valt wat op linksvoor maar ik vind het te vroeg om me daar zorgen over te maken ik heb nog amper kunnen stappen met hem door het weer .

wat is in jouwn ogen een recreatie paard splash1999? voor mij is dat het doel als hij iig maar recreatief /regelmatig gereden kan worden .

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:49

we zijn nu in week 7 van het tildren. Ze valt op linksvoor zoals ik kan zien als ik er naast ren.

Een recreatie paard is in mijn ogen een paard die niet meer heel veel loopt. Ze zou dan geen endurance wedstrijden meer lopen en hoeft ook geen grote afstanden meer te lopen. Dus ze zou nog wel elke dag bereden kunnen worden maar rustiger.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:59

Heb jij er nog een chirporactor naar laten kijken ? ik ga dat wel doen binnenkort ze gaan zich helemaal vast en krom zetten door de pijn in het spat been.

Verder doe ik al een paar maanden rechtrichten aan de hand , dat werkt super maar nu al bijna 3 weken niet kunnen doen door het weer.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:18

nee, maar dat zal eerdaags wel gebeuren doe ik ook op de kliniek. Zo wie zo wordt ze met regelmaat nagekeken omdat ze ook al atactisch is. Volgende maand heb ik een rechtrichtles met haar.
Voorheen liep ze telkens super. Ook op het harde. We zullen zien miss is het maar eenmalig. Moet het wel in de gaten houden.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:40

Mijn doel is wel bereikt, en hoop dat we nog heel wat jaren zo kunnen rijden. Noem het ook recreatief, miss ooit nog een endurance wedstrijd, maar dat zien we wel.

Hij voelt zich wel erg goed iig, net ging ik wandelen, kwam er een auto voorbij (waar ie normaal niet naar op of om kijkt, want zitte aan en 60 weg) geeft ie me toch een bok haha, hoe bedoel je fris :D Mja ze kunnen ook hun energie niet kwijt, de bak is net een ijsbaan.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:11

Ik heb vandaag na een half jaar weer een stap ritje gemaakt op King! :):) :):) we zijn denk ik een uurtje weg geweest , ik liep al maanden met hem dus hij had al genoeg km in de benen dmv wandelen en dan waren we ook zo 3 kwartier aan een uur weg.
Volgens mijn DA is stappen ook heel goed en doe je niet echt snel te veel als je alleen stapt.
Hij liep erg lekker , in het begin wat kort in het voorbeen maar ik denk dat dat stijfigheid was door het voorzichtig moeten lopen in de sneeuw.
Normaal gesproken is hij nogal spooky buiten maar nu was hij uiterst rustig en meewerkend , en hij liep gewoon ipv sjokkend als een oude man.
Ook even een klein drafje gedaan en ik voelde zijn linker achterbeen(spatbeen) opeens heel duidelijk aanwezig, in eerste instantie dacht ik hij loopt kreupel omdat ik zoveel voelde linksachter maar even een paar draf passen later besefte ik dat het geen kreupelheid was maar juist meer aktie in dat linker been! wel is hij zo stijf als een plank in draf ,maar laten we dat maar houden op het feit dat hij maanden alleen gestapt heeft en maanden pijn heeft gehad.
ik ga daarom na kerst direkt een chiropractor bellen. Heel uitzonderlijk was ook dat hij nageeflijk liep de hele weg , hij drukte namelijk meestal zn rug weg en liep als een plank ,maar in stap loopt hij nu dus heerlijk en is lekker zacht van voren ipv MEGA stug!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:19

@ uriah wat goed zeg , jij had dus een heeeeele goede kerst .

ik ga vanmiddag naar appasionata

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:37

@uriah: Super!! Zal wel genieten geweest zijn :D

Ik had ook een goede kerst, we kwamen gisteren bij de wei van Vario, en hij was me een partij aan het galoperen en maf aan het doen! Z'n buurman was ook vrolijk aan het meerennen aan de andere kant van het draadje, en Vario deed dus vrolijk mee. En.... nog steeds rad!!! Al ruim een maand rad nu dus, zonder ijzers en zonder enige behandeling..!! :D Dan is ie 'maar' 3 maanden echt kreupel geweest.. is dat niet heel erg kort voor spat?

Wij gaan dinsdag naar appasionata :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:47

Citaat:
Al ruim een maand rad nu dus, zonder ijzers en zonder enige behandeling..!! :D Dan is ie 'maar' 3 maanden echt kreupel geweest.. is dat niet heel erg kort voor spat?

Daar is zo weinig van te zeggen: kennelijk is de spat nu niet aktief. Voordat wij wisten dat Kiek spat had was ze soms een (lange) periode kreupel en dan ging het weer maanden goed. Wij dachten nl. dat het in haar rug zat en lieten haar behandelen door de ostheopaat. Dan kreeg ze een tijdje rust en pakten we haar weer op. Ik denk nu dat de rust het verschil maakte of ze wel of niet rad liep. Maar daarna kwam er wel altijd weer een periode dat ze kreupel was. Zolang spat niet helemaal dichtgegroeid is, komt het meestal op geregelde tijden weer terug, helaas....

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:55

Mmm ok, nou ja, we waren toch al van plan om 'm nog een keer mee te nemen naar Moergestel, daar is ook een kliniek, kijken wat zij er van zeggen.. Voorlopig blijft ie sowieso nog lekker in de wei wandelen, en dan zien we daarna wel weer verder..

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:46

Ik ben ook lekker net naar appasionata geweest :D

Uriah Wat lekker zeg en wat een verschil, je zal wel onwijs genoten hebben zeg.
Maggie_Eddy Ook fijn om je paard zp te zien genieten, met dat het een goed teken is als ze het uit zichzelf doen :j

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:33

ze was een beetje stijfjes zag ik vandaag na een beetje lopen werd ze beter. Volgende week dinsdag worden er nieuwe foto's gemaakt. Even duimen allemaal.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:50

oliebol, oliebol, oliebol. Net wezen fietsen zodat ze onbelast kon lopen maar ze was echt kreupel nu. Trok niet weg en stond te hijgen. van het mini stukje lopen.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:52

AAAH nee!!! :(:) het leek zo goed te gaan! loopt splash ook kreupel in stap? King namelijk niet en ik mag ook alleen stappen.

Durf het bijna niet te zeggen maar vandaag weer heerlijk een stap ritje gemaakt in het zonnetje , hij was zooooooooooo braaf en weer nageeflijk en lekker aan de sjouw! ik kan nu dankzij de ijzers goed horen of hij kreupel loopt en of hij met zn toon over de grond sleept(dat deed hij altijd heel erg) tot nu toe hoor ik bijna nooit meer een slepende toon over de straat hij tilt ze mooi op en rolt mooi af.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:09

nee in stap is niets te zien.

ze was wel erg vrolijk en hyper ondanks dat.hmmm

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:11

en ze was dus een paar dagen/weken geleden niet kreupel?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:16

Ahh, wat vervelend Splash ! Zeker nu je binnenkort weer foto's gaat maken. Misschien ook wel een beetje last van de kou ?

@Uriah: wat heerlijk dat je er in ieder geval weer op kunt rijden. Dat is al een hele stap in de goede richting.

Sara heeft Kiek gisteren voor het eerst weer gereden na bijna 2 weken. De dag ervoor had ze haar gelongeerd en toen was ze eerst wat stijfje (maar door haar hele lijf), maar pakte ze het later weer goed op. Met rijden was ze eigenlijk vrij snel weer helemaal los en toen kon Sara haar gewoon oppakken alsof ze niet stil gestaan had :D :D Vanavond heeft ze les. Sara probeert deze week toch maar zoveel mogelijk te rijden, want voor volgende week wordt weer hele erge kou voorspeld, dus dan is het weer stilstaan :(

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:53

misschien maar waarom nu ineens wel en daarvoor niet. Dat snap ik niet. Overigens zou het ook haar kogel artrose kunnen zijn aan haar voorbenen omdat ze een poosje door de vorst niet heel erg veel kon lopen, ze stonden wel op de wei maar moesten voorzichtiger lopen uiteraard. Ik zal het wel zien gissen heeft nu bar weinig zin. Ik bekijk het van dag tot dag.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:04

King was door de vorst ook heel stijf door het voorzichtig lopen , nu na weer drie keer te hebben 'gereden' is het over , ik zou haar gewoon blijven stappen hoor.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:17

ik blijf ook even fietsen met haar lekker onbelast

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:51

Citaat:
Maggie_Eddy Ook fijn om je paard zp te zien genieten, met dat het een goed teken is als ze het uit zichzelf doen :j

Ja echt heel erg fijn, en idd zo denk ik ook, hij doet het zelf, dus dan zal ie het wel 'kunnen' toch.

@splash: he verdorie! Das wel balen zeg, maar even duimen tot de foto's dat het dan maar 'een slechte' dag was..?

@uriah: wat fijn dat het zo ook goed gaat! Is toch leuker dan aan de hand stappen :D

Vandaag was Vario ook weer zo ontzettend blij, echt heel leuk, hij was echt aan het spelen met me. Ik rende vanaf de waterbak naar de poort, hup, staart erop en rennen maar! Echt heel leuk, en vooral erg fijn om te zien!!

Ik heb trouwens vandaag nog erover gehad met die eigenaar van de wei, hij krijgt altijd een belgische dierenarts die röntgenfoto's aan huis komt maken, ik denk dat ik Vario daar nog maar eens bij op de foto laat zetten... ik ben er namelijk achter gekomen dat ie al eens gekeurd is geweest, een eigenaar of 3 geleden, toen was ie helemaal goed, dat was begin 2008...