Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kymalin schreef:Het rare is wel dat je paardje zo mager is, wat dat betreft hoort hij niet echt bij de risicogroep. Het zou natuurlijk best kunnen dat hij inderdaad te kort bekapt is en in combinatie met de HKO inderdaad ook op eieren loopt. Hoe loopt hij op een zachte bodem en in de wendingen? Trouwens, een pijnreactie op de hoeftang kan ook duiden op een hoefzweer, maar het zou al wel heel toevallig zijn als hij dat dan in beide voorbenen heeft.
Udella schreef:Hij knoeit wel veel met zijn eten, hij eet dan niet minder, maar langzamer. Hiervoor heb ik de paardentandarts erbij gehaald, en zijn boventanden waren te scherp en die waren bijgevijld. Daarna knoeide hij nog evenveel, dus volgens mij is dat gewoon een gewoonte?
Isapaardje schreef:Nu wil ik hier niemand ongerust maken, maar de eerste keer toen Isabella hoefbevangen werd is ze door zowel dierenarts als hoefsmid met een visiteertang "bevoeld" en beiden wisten het zeker: niet hoefbevangen. Ik was toch eigenwijs en ben naar de kliniek gegaan voor röntgenfoto's. Beide voorhoeven een gekanteld hoefbeen. Hoe kan dat he?!
Ik heb nooit een kloppende ader gevoeld, ook vaak zelfs geen warme hoeven. Maar alleen al die foto's zeiden genoeg dat ze (helaas ook meerdere keren) bevangen is geweest in haar leven.
Het is per paard zo wisselend.
Kymalin schreef:Isapaardje schreef:Nu wil ik hier niemand ongerust maken, maar de eerste keer toen Isabella hoefbevangen werd is ze door zowel dierenarts als hoefsmid met een visiteertang "bevoeld" en beiden wisten het zeker: niet hoefbevangen. Ik was toch eigenwijs en ben naar de kliniek gegaan voor röntgenfoto's. Beide voorhoeven een gekanteld hoefbeen. Hoe kan dat he?!
Ik heb nooit een kloppende ader gevoeld, ook vaak zelfs geen warme hoeven. Maar alleen al die foto's zeiden genoeg dat ze (helaas ook meerdere keren) bevangen is geweest in haar leven.
Het is per paard zo wisselend.
Het schijnt dat je dat kloppen van de ader ook alleen maar in de actieve fase van de hoefbevangheid voelt. Als bij Isabella de hoefbeentjes al gekanteld waren dan was ze die fase dus al voorbij toch?
Udella schreef:Daarnaast krijgt hij 4 kg voer per dag, 2kg muesli en 2 kg biks