Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
reiziger schreef:ingedebruijn schreef:Nu na gewoon wat rugbehandelingen en andere training loopt ze gewoon helemaal goed.
Ik heb ergens ooit gelezen dat bij paarden met hoefkatrol er vaker ook problemen in de rug zitten. Moet er opeens aan denken nu jij dit zo schrijft. Wat heb je precies aan de rug laten doen?
Mijn paard is ook enorm verbeterd sinds ik haar anders train. Methode AdB, en klassieke dressuur. Heel erg gericht op recht lopen, goed voor het been zijn, en gewicht verdelen over 4 benen. Mijn paard liep altijd nogal op de voorhand.
Wat dat fokken betreft vind ik het een beetje lastig. Het lijkt soms wel of er veel aan HKO niet helemaal duidelijk is. Ik zou zelf alleen het risico nemen als ik echt voor mezelf een veulen zou fokken. Om zelf te houden dus.
Sayangki schreef:Ik zou me niet druk maken om een 1 op het straalbeen en al helemaal niet als je recreatief rijd!Hallo!
Ik probeer wegwijs te raken in alle informatie die er bestaat over hoefkatrol. Helaas zijn er nog veel dingen onduidelijk. Gisteren is er bij mijn paardje HKO 1 geconstateerd aan 1 been.
- Wat ik niet goed begrijp aan HKO is dat het nooit over zal gaan maar je toch kunt rijden? Waar blijft de pijn dan? En de kreupelheid?
- Daarnaast lees ik veel verschillende dingen over het opbouwen nadat de HKO aan de beterende hand is? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Ik las het trainingsschema op Wikibokt al. Is dat goed om aan te houden?
- Verder lees ik dat hoefijzers niet altijd bevorderlijk werken, helaas kan mijn paardje niet zonder voorijzers (gevoelige toon). Wat is dan beter?
Ik rijd met mijn paard recreatief (4a 5 x per week), wel 1x per week dressuurles op M niveau (kan ik daarmee doorgaan gezien de HKO?) maar niet fanatiek wedstrijden. Zo'n 3x per jaar een onderlinge of veteranen wedstrijd en mogelijk voor spek en bonen een endurancerit omdat buitenrijden zo heerlijk is.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
Groetjes Joyce
Laura1982 schreef:Ik denk dat er maar weinig paarden op deze aardkloot zijn die een 0 op hun straalbeen hebben! De meeste met de echte klachten gaan al snel naar een 3 of 4 op het straalbeen.een 1 bij het ene paard kan heel anders zijn dan bij het andere paard dus ik zou een beetje oppassen met dit soort uitspraken. ze zal niet voor niks naar de dierenarts gegaan zijn waar dit geconstateerd is je hebt geen idee wat de klachten zijn van dit paard...
rapido schreef:je hebt gelijk! pagina 1 is het al bingo.
Toch maf dat het ene paard prima loopt met een 1,2 of zelfs 3 terwijl een ander paard al makke vertoond op een 1!
Het is maar puur mazzel hebben hoe de benen blijven.
taverno schreef:En waar moeten we je nu in geruststellen?
Hij loopt gevoelig zonder ijzers,lekker in het land laten lopen tot de smid is geweest en dan opnieuw bekijken.
Mijn paard heeft vorig jaar 8 weken zonder ijzers in het land gelopen,is er ook niet uit geweest .Toen hij weer aan het werk moest bleek hij toch niet goed uit de voeten te kunnen en kreeg hij weer ijzers.
rapido schreef:je hebt gelijk! pagina 1 is het al bingo.
Toch maf dat het ene paard prima loopt met een 1,2 of zelfs 3 terwijl een ander paard al makke vertoond op een 1!
Het is maar puur mazzel hebben hoe de benen blijven.