[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:45

tja dan heeft je dap rontgen ogen. maar vind jij het onzin??? ik persoonlijk zou graag de ernst willen weten van de artrose mischien heeft jouw paard net als eerdere personen helemal geen artrose maar bijvb spat of een pees spier probleem. door haar leeftijd hoef je niet automatisch de conclusie te trekken dat het artrose is.

kat-je gelatine koop je bijvb in supermarkt is dat dril pudding wat je gebruikt bij sommige taarten. nu heb ik met betrekking tot gelatine voor en tegenstanders gehoord maar weet niet zo goed meer hoe en wat. hoeveel geef jij hoefstal??

hoe gaat het ermee mister????

Linnie050

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:59

Lorenz loopt sinds 2dagen minder. alsof de handrem erop zit.
Vanavond me instructrice gebeld.
Misschien dat het kan komen dat het blijft vriezen grond blijft hard dat hij nu er last begint te krijgen.
Afgelopen tijd liep hij echt top.
Ik blijf hem elke dag beweging geven maar alleen nog licht werk.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:22

misschien zit er regen in de lucht.. bij sem merk ik wel degelijk als het vochtig wordt.. dan heeft hij aanzienlijk opstart problemen..al liep hij vandaag lekker vlot door. balen hé dat ze soms zo van die rot dagen hebben :-(

ik heb sem nooit stram uit stal gehad hij heeft er meer last van als we beginnen met draven..

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:07

Wat gelatine is weet ik :+ ik had het beter in mijn kaaskroketten gedraaid toen ik er probeerde te maken (ik ben toch zo een keukenprinses :o ). Ik wist dus alleen niet dat het eigenlijk de glucosamine was. Maar eigenlijk is het wel logisch (even gelatine gegoogled). In ieder geval ik ben weer een stuk wijzer!

Hoestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:28

Beste Maris,

Het verhaal over het gebruik van Glucosamine, is totaal klink klare onzin.
Ik heb het zelf bij mijn eigen paard gebruikt, eigenlijk ben je continu verplicht om het te blijven geven.
Een potje van Glucohorse kost €30,00,- om de 2 maanden en je kan er niet mee stoppen en met Gelatine kan
je dat wel doen. Zodat het paard z'n lichaam z'n eigen werking kan doen zoals hoe het eigenlijk hoort!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:33

hoefstal je kan ten alle tijden stoppe met elk product ik zelf ben ook gestopt met suplementen en hij loopt er nog steeds prima op. ben het in eerste instantie dan ook niet met je eens of je moet het kunnen onderbouwen met iets. dr was iets met gelaine waarom je het juist niet moest geven aan je paard. maar wat ga morgen weer eens googlen

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:49

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest met mijn haf. Foto's gemaakt van de benen waarin zij problemen heeft. Links voor heeft zij beginnende artrose in de kogel en verder wat irritaties bovenin de knie. Rechtsachter heeft ze geen artrose maar is de band van haar knie te ver opgerekt waardoor ze niet lekker loopt. Heeft iemand een idee wat ik aan supplement kan geven? De DA heeft nu voor 2 weken metacam voorgeschreven omdat ze links voor kreupelt. En 1,5 maand rust. Als het hierna niet verbetert zou hij iets van steroïden inspuiten en een supplement aanbevelen maar ik zit er aan te denken om haar nu al iets te geven aangezien ik er van overtuigd ben dat die knie al langer kapot is en zij al ruim een jaar met rust staat en dat niet verbetert...

Dus welk supplement gebruiken jullie voor de artrose?

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:57

je kan een combinatie van een glucosamine product samen met ontstekingsremmende kruiden geven :) die combinatie is wel succesvol :) Ontstekkingsremmend kruiden zijn duivelsklauw, gember, moerasspirea,....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:11

Ik geef joint comp van phytonics ben er super tevreden over.
Binnen paar weken duidelijk verschil.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:51

naf liquid of naf 5 star of idd joint comp van phytonics zijn goede producten

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:52

Iedereen een fijn Pasen gewenst!

Afbeelding

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:16

annelieke92 schreef:
Iedereen een fijn Pasen gewenst!

[ Afbeelding ]

haha leuk!!! jij ook!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:44

Hoestal schreef:
Beste Maris,

Het verhaal over het gebruik van Glucosamine, is totaal klink klare onzin.
Ik heb het zelf bij mijn eigen paard gebruikt, eigenlijk ben je continu verplicht om het te blijven geven.
Een potje van Glucohorse kost €30,00,- om de 2 maanden en je kan er niet mee stoppen en met Gelatine kan
je dat wel doen. Zodat het paard z'n lichaam z'n eigen werking kan doen zoals hoe het eigenlijk hoort!

Euh ik snap het even niet ? Met glucosamine kan je ook gewoon stoppen hoor.
Alleen als je op bokt rondzoekt dan zie je dat meer paarden positief lijken te reageren op glucosamine tov gelatinaat/gelatine. Dat is het enige wat ik wilde vertellen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:07

glucosamine is geen kuur die je af moet maken daar kan je idd gewoon mee stoppen wanneer je wil...het ene paard reageert anders op bepaalde gluco dan andere..het is uitproberen welke het beste voor je paard is..ik heb al een tijdje DR Horse en bevalt me prima..

gelatine wel eens van gehoord maar als je aan een DA vraagt wat je paard met atrose het beste kan geven is het antwoord meestal glucosamine..

vandaag weer les gehad en het ging niet helemaal lekker :( hij was erg stijf en beetje onregelmatig dus even een stapje terug..wel weer goeie tips mee gekregen waar we mee aan de slag kunnen..

sem is ook onwijs aan het verharen en is ook wat sloom..hopelijk komt het door het weer wat ook zo stom is }:)

even iets anders..ik denk dat sem teveel zand binnen krijgt aangezien zijn paddock van zand is..ga morgen wel even die test doen met het zakje en mest en water kijken wat er uit komt maar iemand tips wat je kan geven zodat zijn darmen "schoonspoelen"?
vandaag vond ik dat hij veel mesten..waren wel goeie drollen maar veel..hij mest altijd al veel maar vandaag iets te vaak naar mijn idee..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:31

hey girls!

@ Annelieke: wat een leuke foto!!

@ mvermeulen: ik heb Mister in het verleden wel eens een kuurtje sand-clear gegeven, die werkte altijd erg goed. en die korrrels eten vrij makkelijk, zelfs een lastige eter als Mister at ze op :o

hier gaat het erg goed!!
vandaag heb ik les gehad en mijn trainster was helemaal trots op ons! :D :o we hebben heel goed getraind tov van de vorige keer en zijn weer met sprongen vooruit gegaan.
ook liep hij vandaag echt heel soepel vanaf het begin al, dus dat was ook weer erg fijn.
ik weet wel dat hij af en toe gewoon slechtere dagen heeft, maar zijn goede dagen zijn nu toch veel vaker dan de slechte, dus daar ben ik echt heel erg blij mee!

fijne paasdagen trouwens!!!
ik moet de hele pasen werken, nachtdiensten, maar vind het niet zo erg.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:23

uit de wind was het vandaag best goed te doen :D helaas groeit het gras voor geen meter maar ben wel mijn wei aan het klaar maken..paaltjes op zijn plek enz..kan het niet laten zo als de zon schijnt en ik ben er mee bezig toch een soort van hopen dat hij er snel op kan..

vandaag een rustig ritje gemaakt met een stalgenootje lekker lang stappen en klein stukje gedraafd en onderweg zijn ijzer verloren :( godzijdank heeft een ander stalgenootje die later hetzelfde rondje ging mijn ijzer gevonden hahaha scheelt weer in de kosten :o smid komt gelukkig woendag dus hopelijk heeft hij er niet al teveel last van..morgen en woensdag maar even rustig aan doen en lekker aan de hand wandelen.

merk wel dat hij niet echt lekker in zijn vel zit..denk dat zijn maag gevoelig is en daarom toch maar een ritje gemaakt om de boel lekker op gang te zetten..hij eet wel normaal en hij mesten niet absurd veel vandaag maar zijn buik was nog wel erg bol naar mijn idee en vond het nog steeds beetje sloom..morgen maar gelijk naar de winkel voor een kuurtje zandweg..denk dat dit de oorzaak is..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:53

Ahh hopen dat Sem snel weer beter wordt!

Ik heb vandaag heerlijk gereden. Danté heeft last van de lentekolder en was weer even heerlijk aan het vervelen vandaag maar ze liep daarna wel heerlijk!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:30

@ Mvermeulen: ik hoop idd dat dat het is en dat het dus snel is opgelost met een kuurtje sand-clear!! er is niks aan een paard dat ziek en sloom is! ik ken het, Mister is dik een jaar ziek geweest.

@ annelieke: leuk is dat he? als ze die lente kriebels weer krijgen! ik moet er altijd zo om lachen als Mister weer zo dol gaat lopen doen, en zeker nu ben ik helemaal blij als hij zo is, dan voelt hij zich goed :D

vandaag heb ik een heel eind met een vriendin, haar baby, haar hond, mijn hond en Mister wezen wandelen. (das altijd makkelijk om het hele circus in een keer mee te nemen en dan hebben we allemaal beweging gehad :D ) alleen hadden de hondjes een aantal keren dat ze zoooo druk aan het spelen waren, dat ze Mister compleet vergaten en eerst vlak langs hem renden, waardoor Mister gelijk zijn benen in trok om ze niet te raken, en later liep mijn labrador gewoon tegen zijn voorbeen op :oo := en Mister vertrok geen spier! zooooo braaf!!! :))
hij heeft zo'n sterk kudde gevoel, en ik, mijn beste vriendin en onze honden (en haar paarden) horen allemaal in die kudde, en daar is hij dan zooo lief voor! echt een geweldig paard is het <3 <3 <3

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:09

Ahh wat een scheetje is mister ook! Heerlijk zeg zo'n lieverd!

Ik ben ook altijd erg blij als ze zo lekker druk zijn. Heb zondag na een jaar weer mijn eerste buitenconcours. En die is nog best wel groot dus ben benieuwd hoe dat gaat :+

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:59

mvermeulen: balen dat Sem zijn ijzer verloren heeft. Wel erg fijn dat je stalgenootje het heeft teruggevonden. Hopelijk ik Sem met een kuurtje zandweg weer helemaal de oude.
annelieke: haha die lente ik vind het heerlijk als ze die in hun kop hebben!
Mister: Wat fijn een wandeling! En dan echt helemaal op die manier. Heel erg leuk als je zo op je beestjes kan vertrouwen.

Ik ben gisteren ook weer op buitenrit geweest. Ik merk echt dat ze hierdoor (samen met het longeren) terug meer spieren krijgt. Ik zag haar vandaag de wei op gaan en haar billetjes zijn echt wel terug ronder geworden. Ik blij natuurlijk!!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:01

bah ik heb nort toch maar weer op suplement gezet vind hem nie fijn lopen. nu maar duimen dat ik het eruit gereden kan krijgen

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:25

Hallo,

Ik ben hier nieuw en graag wil ik dit toppic volgen.
Gisteren mijn paardje, met artrose, naar een ruststal gebracht.
Prachtige omgeving, lieve mensen, hier mag ze genieten van het leven.
Nu dus even wennen aan een "paardloos" leventje maar ik hoop dat dit maar tijdelijk is.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:02

welkom elkevdh.. :)

norton: balen :( soms wordt je moedeloos van als je ziet ze dat ze toch weer terugvallen..hopelijk snel resultaat..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:31

Welkom elkevdh.
elkevdh hoe gaat dat precies in zijn werking?

Lorenz gaat weer goed.
Zondag heb ik voor het eerst een lange buitenrit gemaakt en zijn we richting het bos gegaan.
Hij vond het heel spannend en af en toe draaide hij om weer richting huis en het spoor blijft hij heel spannend vinden.
Maar het was een super ritje zijn we iets meer dna 2 uur onderweg geweest.
Ik was helemaal blij zelfs de terugweg hebben we lekker aan de lange teugel naar huis kunnen stappen dat was 2 maanden terug nog heel anders.

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:26

@ linnie050: wij hebben een stal voor haar gevonden waar ze dag en nacht in de wei mag. Er zijn schuilstallen aanwezig. Er lopen nog 2 andere paarden die ook op rust staan.
De eigenaren wonen zelf ook bij de wei (de wei is letterlijk in hun achtertuin) en hebben dus heel erg veel toezicht.
Het was voor mijn paard belangrijk dat ze in beweging kan blijven en ook kan schuilen voor de kou en later de zon.

Ik ben zo blij met "ons" plekje. Ik kan het helemaal loslaten en wil haar dit weekend gaan opzoeken. Niet omdat ik ongerust ben maar gewoon omdat ik het ook zo'n heerlijk plekje vind!