Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:58

Tijd geleden dat ik hier heb gekeken!

@ Zack; Waar moet ik die schiefels precies zien op de fotos? Ben ik kippig :o Wiet had ook schiefels bij de aankoop keuring, maar nu merk ik er eigenlijk niets meer van, volgesn mij zijn ze gewoon weg.

Hier gaan de hoeven niet denderend. Ze groeien voor geen meter lijkt het wel, de afgelopen keren kon de hoefsmid er weinig aan bijwerken, omdat ze zo kort waren. Terwijl er toen toch wel 10 & 8 wkn tussen zaten. Zoveel rij ik niet buiten momenteel op asfalt, of met hoefschoenen.
Heb nu ook het probleem van een diepe witte lijn weer, waardoor er elke dag weer van die kleine rotsteentjes er dieper en dieper in gaan zitten.... Binnenkort de hoefsmid maar weer laten komen, ondanks dat het nu nog niet zo heel lang geleden is en hij er wederom niet veel van af kan halen. Laatste keren had hij haar gelukkig nog wel weer wat rechter kunnen zetten (hoeven wat mooier in vorm ipv giga flares naar binnen).

Achter is nog altidj geen probleem, ook niet zonder hoefschoenen. Laatst had ik die we aangedaan, maar helaas ben ik er eentje in de rengalop verloren... met een grote boog zo het water in ;(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:50

TheHorseTeam schreef:
Zou het nooit zelf doen, maar wel een andere hoefsmid zoeken!
*knip*
Even uit vorige topic gehaald.

?
Slaat die reactie op mijn paard z'n voeten?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:17

Hierbij de hoeven van mijn paardje met steile voorhoeven, de achterhoeven zijn prima.

Afbeelding
links
Afbeelding
rechts

Afbeelding

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:53

Ik schrik echt heel erg van deze hoeven...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:16

Ik heb vanmiddag ook foto's van Pollocks hoeven gemaakt. Dat was toen we terug kwamen na een wandeling van 15 kilometer, waarvan een derde over asfalt en beton.
Ze zijn niet schoongemaakt :P

Hij leunt iets meer op zijn linkervoorhoef dan op rechts, verder staat hij iets raar op de foto.

Afbeelding

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0550_1.jpg
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0555_1.jpg
linksvoor

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0551_1.jpg
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0554_1.jpg
Rechtsvoor (wilde hij net lopen, beetje vertekende foto)

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0552_1.jpg
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0557_1.jpg
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0556_1.jpg
rechtsachter, scheur is weggesneden, maar is blijvend helaas

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0558_1.jpg
linksachter
Laatst bijgewerkt door Henkje op 18-03-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:19

Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje naar vind om te zien :o Maar je paard loopt hier al zijn hele leven goed mee?
Wat zegt de hoefsmid van dat hij nu toch niet helemaal goed loopt? En is geprobeerd de stand te veranderen, of wordt dat bewust niet gedaan?

Henkje ziet er weer keurig uit volgens mij

Eventjes nog voor iedereen: volgens mij mogen we maar twee zichtbare foto's per post buiten fotofora. Denken jullie eraan om de rest in je bericht in een linkje te zetten?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:21

Sorry, zal het meteen veranderen :) beetje te enthousiast!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:15

Tries_en_Faf schreef:
Hierbij de hoeven van mijn paardje met steile voorhoeven, de achterhoeven zijn prima.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4IPXOABL.jpg
links
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6UAJ4CFP.jpg
rechts

http://www.mijnalbum.nl/Foto-STVSU7Z4.jpg

Zack schreef:
Ik schrik echt heel erg van deze hoeven...

@Zack Dat vind ik een beetje overdreven.

@Tries en Faf
Er zit een bekapbeurtje aan te komen,het dier loopt op zijn steunsels,en dat loopt niet prettig.
Met gericht bekappen zijn deze hoeven best wat minder stijl te krijgen zonder grote correcties.
Met het verwijderen van overtollig steunselmateriaal en het zorgvuldig bijwerken van het gebied rond de straal en het iets laten zakken van de verzenen kom je een heel eind.
Vind het niet dramatisch of schokkend.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 21-03-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:44

Ja hij loopt zijn hele leven al rond op deze hoeven inderdaad, kan ook niet anders he?
Dinsdag komt de smid om hem te bekappen.
We hebben bewust geprobeerd om de stand te veranderen, maar de hoefsmid toen die tijd (een andere als die nu komt) die zei dat er niet teveel verandering mogelijk was omdat hij dan problemen zou kunnen krijgen.
Hij stond toen lager op zijn verzenen, en liep ook prima, maar na twee weken waren zijn hoeven weer in de oude stand. Hij heeft ook nooit problemen gehad met zijn hoeven, alle hoefsmeden die hem hebben gedaan vinden dat hij mooie en harde hoeven heeft.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:53

@CC
Zoals de eigenaar meld is hier al meerdere malen een hoefsmid bij geweest.
Daar kom ik niet bij met mn hoofd.
Dus ja ik schrik hier best erg van ja.
En dit niet ten nadele van de eigenaar maar van de hoefsmid.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:54

@Annetje
Als ik me niet vergis mogen we "nuttige" fotos gewoon laten zien.
Vooral als we ze moeten beoordelen mag het wel!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:56

@Henkie
Ik vind hem er ook netjes staan hoor.
Maar hoezo is de scheur blijvend?

Daar moet je mee opletten want in zulke scheuren kan er snel een schimmeltje schuilen ;)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:57

Tries_en_Faf schreef:

Afbeelding
links
Afbeelding
rechts

Afbeelding

weerom die steunsels!! :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:36

@ Zack :o je hebt gelijk, het staat nog in de openingspost ook nog. Oeps.

Vies had vorige week een steentje in zijn hoef en nu zit er een klein gaatje in de witte lijn := Ik smeer er steeds het spul tegen rotstraal in om zo te hopen dat er geen schimmels e.d. in komen te zitten. Ik ben daar altijd bang voor met dat soort dingen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:58

@Annetje
Wuahahah gelukkig begon al te twijfelen O:)

Zack heeft dat ook heel erg, vreselijk irritant!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:23

Annetje schreef:
@ Zack :o je hebt gelijk, het staat nog in de openingspost ook nog. Oeps.

Vies had vorige week een steentje in zijn hoef en nu zit er een klein gaatje in de witte lijn := Ik smeer er steeds het spul tegen rotstraal in om zo te hopen dat er geen schimmels e.d. in komen te zitten. Ik ben daar altijd bang voor met dat soort dingen.

Moet je daar echt zo mee uitkijken?

Ik was van de week foto's aan het maken van Senna's hoeven helaas waren de batterijen iets te snel op.

Hoeven van de voorkant. Ze heeft bij beide voorhoeven in het midden een scheur van zo'n 3cm zitten. Vanuit Senna gezien zie je de scheur bij haar linker voorhoef duidelijk zitten. Ze lijkt scheef te staan op haar rechter hoef. Haar linkerhoef is ook steiler dan haar rechterhoef, die neigt meer naar platvoet.
Afbeelding
LV

Van de zijkant
Afbeelding

Onderkant LV. De donkere plekken aan de zijkanten van de hoef, daar zitten iedere keer steentjes in die ik er amper uitkrijg. Het was toen weer behoorlijk hakwerk om de steentjes er uit te krijgen.
Afbeelding

Toen waren de batterijen van de camera op. Wat vinden jullie van deze hoeven? En hoelang denken jullie dat het geleden is dat de hoefsmid is geweest?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:31

Moeten nodig bekapt worden.
Een week of 12?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:41

Als ik naar de hoeven en de hoefwand kijk denk ik ook dat de smid al lang geleden is geweest. Echter zien de stralen er nog wel redelijk bijgesneden uit.
Ze moeten in elk geval weer nodig een keertje ingekort worden. En vreemd die scheurtjes allemaal, zou dat niet weggaan als je het bekappen heel goed bijhoudt?

Over die steentjes: Mijn paard heeft héél snel een rommelige witte lijn zodra er een steentje in gezeten heeft. Ik heb hem al eens van white line disease verdacht toen hij dat had, maar volgens mijn smid was daar niets van waar (hij moest zelfs lachen :') erg leuk...) Ik kijk er in elk geval goed mee uit, maak het goed schoon en probeer het gaatje zoveel mogelijk weg te vijlen.

Bij jou blijven de steentjes erin hangen omdat de hoeven gewoon te lang zijn. Er is genoeg ruimte voor een steentje om ertussen te gaan zitten.

[edit]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RX6OJ7OJ.jpg Hier kun je denk ik goed zien wat ik bedoel met die rommelige witte lijn. Misschien is het ook wel helemaal niet de witte lijn, maar ik bedoel die onderbrekingen, rechts en links bij de hielen. Het is een oude foto, hier zijn de hielen nog erg lang en het kan er dus ook zo uitzien doordat het te lang was, maar nu heeft hij het soms nog terwijl ze echt heel netjes kort gehouden worden.
Volgens mij is de witte lijn tegenwoordig ook minder dik/breed dan op deze foto.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:14

Op het moment dat ik de foto's maakte was het bijna 3 weken geleden dat de hoefsmid was geweest. Een andere hoefsmid wil de eigenaresse gewoon niet, dus ik zit met deze opgescheept. Wat zouden jullie mij voor advies geven om tegen de hoefsmid te zeggen. Senna loopt erg gevoelig. Als ik aan hem vraag of hij de hoeven korter wil maken zegt hij dat het niet verstandig is, omdat ze dan nog gevoeliger gaat lopen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:20

De Steunsels moeten bijgewerkt worden zoiezo.
Dat is waarschijnlijk de boosdoener dat ze zo gevoellig loopt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:45

Annetje schreef:
Over die steentjes: Mijn paard heeft héél snel een rommelige witte lijn zodra er een steentje in gezeten heeft. Ik heb hem al eens van white line disease verdacht toen hij dat had, maar volgens mijn smid was daar niets van waar (hij moest zelfs lachen :') erg leuk...) Ik kijk er in elk geval goed mee uit, maak het goed schoon en probeer het gaatje zoveel mogelijk weg te vijlen.

Ik wordt gek van die steentjes! Bij Wiet wordt het dieper en dieper, probeer het ook goed te houden, maar helaas kan ik elke dag weer mini-steentjes pulleken. Tijd geleden dat wedat hadden. Zal kijken of ik vanmiddag fotos kan maken van haar voeten, de hoefsmid moet eigenlijk weer komen, maar ze zijn zo kort heb ik het idee (is ook nog niet zo heel lang geleden dat hij is geweest)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:19

@Ingrid
hier ook ook.. pff word er gek van.
Ben weer aant vijlen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:47

Maar kun je dat weg vijlen dan? Ik vijl iets bij om inscheuren te voorkomen, maar kom niet bij die rommelige rotzooi lijn in de buurt... Vandaag geen fotos kunnen maken, had de verkeerde lens op mijn camera en dan kan ik niet zo dichtbij fotos maken... Paard is helaas nog niet zo opgevoed dat ze haar been netjes omhoog en stil houdt als ik een paar meter verderop sta ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:36

Lol dat probleem ken ik van de lens :D
Dan roep ik een stalgenoot, maar die heb jij natuurlijk niet ;)

Bij zack komt het omdat hij uitwaaiert.. dus dat krijg ik zo in de kiemen :j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:41

Correct bekappen is geen overbodige luxe, zo te zien aan de foto's. Ben benieuwd naar de foto's, na het bekappen.