Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lady1969 schreef:Ik vraag me trouwens weleens af of de mensen met paarden zich uberhaubt wel verdiepe nin een paardenvoet?
Daar heb je je smid toch voor??.......
Lady1969 schreef:Ik vraag me trouwens weleens af of de mensen met paarden zich uberhaubt wel verdiepe nin een paardenvoet?
Daar heb je je smid toch voor??.......
scoxxx schreef:Sommige mensen weten soms echt niet beter, hebben de beste bedoelingen.... maar soms is er een gebrek aan juiste kennis. De meeste zullen hun "zienswijze" op bepaalde zaken snel aanpassen wanneer ze vriendelijke en positieve feedback (= opbouwende kritiek) krijgen.
Zack schreef:Je bent nooit uitgeleerd zeg ik altijd maar!
De ene voetverzorging kan voor het ene paard perfect zijn en voor het andere paard funest..
Altijd naar het paard zelf kijken.
Arabesk schreef:Zack schreef:Wegens tijdgebrek van mn smidd...
Ik ben zoooooooo blij dat ik niet meer afhankelijk ben van de agenda van een ander, wat betreft de hoeven van mijn paarden
Aimee schreef:Dat is wel heel erg overdreven.
Dat dressuurpaarden SOMS in de schoenen worden gezet, maakt die hele sport niet verziekt.
Als een dressuurpaard schoenen omkrijgt, is dat ook zonder alle touwen en toeters en bellen eraan. Ik heb dat tot nu toe twee keer gezien en dat was bij het verbeteren van de piaffe. In feite krijgt zo'n paard de schoenen om als springschoenen, echter nu maken de ringen steeds geluid waardoor de benen meer opgetrokken worden.
Dat is dus niet te vergelijken met de praktijken in de tuigpaardsport, bovendien heb ik nog nooit een dressuurpaard zo op de voeten zien staan als de tuigpaarden. Zou ook vrij onlogisch zijn, aangezien je in dressuur een soepele bewegingsafloop wil en die hoge hoeven zorgen ervoor dat het paard gaat lopen als een nietmachine. Een tuigpaard mag dat, krijgt daar meer spektakel van in de benen. Een dressuurpaard wordt daar keihard op afgestraft.........
Tancreda4 schreef:Mijn vossie heeft een aantal dagen terug haar hoefbal open geschuurd (door de hoefschoenen, had ik neit goed aangedaan waarschijnlijk![]()
), maar het wilt dus echt niet helen. Vanochtend was het ook weer open en ik had graag al wat verbetering gezien na een paar dagen. Wat kan ik hier het beste aan doen? Het is niet pijnlijk, het is niet warm, en ook niet diep (schaafwondje zeg maar). Maar dus nog wel open. Ze loopt dag en nacht buiten, en het is nu natuurlijk steeds flink nat, weet niet of dat wel bevoordelijk is voor het wondje? Iemand tips?