Isapaardje schreef:Als ik de foto van de onderkant van Aurora zie, schrik ik wel een beetje. De wand is echt te lang. Hij waaiert bij de kwartieren (net achter het afgebroken stuk) behoorlijk uit. De teen kan ook nog fiks ingekort worden. Nu kan ze moeilijk afrollen. Ondanks het stuk dat afgebroken is, zou er eigenlijk nog veel meer vanaf moeten in mijn ogen. Van de hielen moet je wel afblijven, want daar zit de pijn als ik kijk naar onderstaande foto.
Hier ben ik het ook mee eens.
Er mag nog een behoorlijk stuk van de teen en de zijkanten af, als ik het zo goed zie. De zool lijkt ook nog wat aan de bolle kant -is moeilijk te zien-, iig is ie niet mooi hol.
Arme Aurora, zo met haar graasmasker en zere voetjes, geef haar maar een dikke knuffel!
@Nado: Gefeliciteerd, ik zie dat je weer een jaartje ouder geworden bent!
@Alytuiere: (wat een moeilijke naam
) Wintergras kan nog gevaarlijker zijn dan voorjaarsgras, zeker als het 'snachts vriest en overdag mooi zonnig is kan het fructaangehalte fors oplopen. Beterschap voor Caitlin en veel sterkte!
@Udella: Da's balen! Heeft hij erge HKO? Zet je er ijzers onder voor de HKO of wil je die er eventueel onder laten zetten voor de hoefbevangenheid? Over het algemeen is een paard met hoefbevangenheid namelijk beter af zonder ijzers als met, alhoewel het natuurlijk per paard (en per hoefbevangenheid) verschilt.
Staat hij dag en nacht in de paddock of dag en nacht op het gras? Ik neem aan in de paddock, want anders zou je hem waarschijnlijk niet onbeperkt hooi geven...sorry, nachtdienst gehad, dus ik ben nog niet helemaal wakker.
Ik vind het erg veel voer wat hij krijgt (mijn pony krijgt alleen maar hooi, vandaar), dus daar krijg ik altijd al de kriebels van ivm hoefbevangenheid, maar ik weet natuurlijk niet hoe hard hij moet werken. Muesli vind ik al helemaal eng, maar goed, jouw paard was natuurlijk geen ex-hoefbevangenpatiëntje, dus voer je anders als de meeste van ons. Maar dat kan dus wel een oorzaak voor de hoefbevangenheid zijn. In ieder geval veel sterkte met je paard! 
Edit: Zie net je avatar, da's schrikken! Is (zijn) dat je eigen hond(en)? Ziet er echt eng uit zo, hopelijk gaat het goed met hem?